Τις μεγαλύτερες «πληγές», σε σύγκριση με την υπόλοιπη Ευρώπη, καταγράφει η οικονομική ευημερία Ελλήνων και Ρουμάνων καταναλωτών. Αντίθετα, οι καταναλωτές στην Σκανδιναβία επηρεάζονται το λιγότερο στην Ευρώπη.
Συγκεκριμένα, σε έρευνα σχετικά με την οικονομική ασφάλεια των Ευρωπαίων καταναλωτών που διενέργησε ο σουηδικός servicer Intrum, σχεδόν οι μισοί ερωτηθέντες ανέφεραν ότι η οικονομική τους ευημερίας έχει πληγεί σε σύγκριση με εκείνη πριν από έξι μήνες.
«Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι η ανησυχία των ανθρώπων σχετικά με τις οικονομικές τους δυνατότητες, αυξήθηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας», τόνισε σε συνέντευξή του ο διευθύνων σύμβουλος της Intrum, Mikael Ericson.
Σημαντικό είναι να αναφερθεί ότι σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, το 1/3 των ερωτηθέντων περιμένει την περαιτέρω συρρίκνωση της οικονομικής του ευημερίας τους επόμενους έξι μήνες, ενώ μόλις το 23% των ερωτηθέντων αναμένει βελτίωση της κατάστασης .
Παρόλο που οι διαδικτυακές αγορές στο μεγαλύτερο μέρος της Ευρώπης σημείωσαν αύξηση κατά την διάρκεια των lockdowns, «μεγάλο μέρος τους πραγματοποιήθηκε με πίστωση, γεγονός που τροφοδοτεί την επέκταση που έχουμε ξαναδεί στο παρελθόν όσον αφορά τις πιστώσεις.
Ωστόσο, ο Mikael Ericson χαρακτηρίζει θετικό το γεγονός ότι το 1/3 των ερωτηθέντων αύξησε τις αποταμιεύσεις του και έγινε πιο προσεκτικό με τις δαπάνες του.
Επιπλέον, η έρευνα της Intrum περιέχει τις εξής διαπιστώσεις:
- Το 54% των ερωτηθέντων, έχουν διαπιστώσει μείωση στο εισόδημα των νοικοκυριών τους ως αποτέλεσμα της πανδημίας
- Σχεδόν το 40% των ερωτηθέντων αναφέρουν ότι αποταμιεύουν πολύ λιγότερα χρήματα για το μέλλον σε σύγκριση με την εποχή πριν από τον κορωνοϊό
- Ένας στους πέντε καταναλωτές έχει χρεωθεί σε μεγαλύτερο βαθμό για να ανταπεξέλθει στις καθημερινές δαπάνες του, ως άμεσο αποτέλεσμα της πανδημίας.
- Σχεδόν οι 4 στους 10 αναφέρουν ότι η επαγγελματική τους απασχόληση έχει επηρεαστεί από την πανδημία
- Το 58% των ερωτηθέντων εμφανίζονται δυσαρεστημένοι με την ικανότητά τους να εξοικονομούν χρήματα
- Τον Νοέμβριο, περίπου το 45% των Ευρωπαίων καταναλωτών που ρωτήθηκαν δήλωσαν ότι οι λογαριασμοί τους αυξάνονταν με ταχύτερο ρυθμό σε σχέση με τα εισοδήματά τους, με το 43% να αναφέρει ότι οι ανησυχίες αυτές επηρέασαν αρνητικά τη γενική ευημερία τους
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε τον Μάιο, με 4.800 συμμετέχοντες από 24 χώρες, και τουλάχιστον 200 ερωτηθέντες ανά χώρα
naftemporiki.gr, με πληροφορίες από Bloomberg