Στον έλεγχο της Walmart περνάει η μεγαλύτερη εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου της Ινδίας, σε μία εξέλιξη που έρχεται να ενισχύσει περαιτέρω τον ανταγωνισμό της με την Amazon σε παραδοσιακό και ηλεκτρονικό εμπόριο. Ο αμερικανικός όμιλος θα καταβάλλει το ποσό των 16 δισ. δολαρίων για μερίδιο 77% στη Flipkart, με το αντίτιμο να προσδίδει στην εταιρεία της Ινδίας αξία 20 δισ. δολαρίων.
Η Flipkart δεχόταν πιέσεις από τότε, που η Amazon πάτησε πόδι στη δεύτερη πολυπληθέστερη οικονομία του πλανήτη, πριν από πέντε χρόνια. Μάλιστα σύμφωνα με πληροφορίες ο αμερικανικός κολοσσός του Τζεφ Μπέζος εξέταζε και ο ίδιος το ενδεχόμενο να καταθέσει προσφορά εξαγοράς της εταιρείας, που έχει περισσότερους από 100 εκατομμύρια χρήστες. Από την πλευρά της και η Walmart αναζητούσε τρόπους να επεκταθεί στην Ινδία εδώ και χρόνια. Αυτή τη στιγμή έχει στη διάθεσή της το ρευστό να το κάνει χάρη στις γενναιόδωρες φοροελαφρύνσεις της κυβέρνησης Τραμπ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στη μετοχική σύνθεση της Flikpart, που ιδρύθηκε το 2007, συμμετέχουν κολοσσοί όπως η αμερικανική Microsoft, η κινεζική Tencent και η ιαπωνική Softbank. Oι τρεις εταιρείες θα διατηρήσουν τα μερίδιά τους, βάσει της συμφωνίας.
Η αγορά της Ινδίας είναι ιδιαίτερα σημαντκή. Οι online πωλήσεις στην Ινδία ανήλθαν στα 21 δισ. δολάρια, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών Forrester. Το ποσό αναμένεται να απογειωθεί τα επόμενα χρόνια, καθώς πρόκειται για μία χώρα με πληθυσμό 1,25 δισεκατομμυρίων, που χρησιμοποιεί ολοένα και περισσότερο τις υπηρεσίες του Διαδικτύου.
Πρόκειται για ένα μεγάλο στοίχημα για την Walmart, η οποία είδε πέρυσι την Amazon να μπαίνει στα δικά της χωράφια, με την εξαγορά της Whole Foods έναντι 13,7 δισ. δολαρίων. Ήταν ένα deal, που έφερε τα πάνω- κάτω στην αμερικανική αγορά λιανικής και άσκησε μεγάλες πιέσεις σε παραδοσιακούς μεγάλους και μικρές παίχτες του εμπορίου.
Η αμερικανική εταιρεία είχε να προβεί σε τόσο δυναμικό άνοιγμα από τότε, που εξαγόρασε τη βρετανική αλυσίδα σούπερ μάρκετ Asda έναντι 10,8 δισ. δολαρίων. Πριν από λίγες ημέρες συμφώνησε να την πουλήσει στη Sainsbury’s, ενώ φέρεται να βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για την πώληση ορισμένων δραστηριοτήτων της στη Βραζιλία.
Οι κινήσεις αυτές συνολικά αποκαλύπτουν ότι η εταιρεία πιστεύει ότι η νέα μεγάλη πρόκληση έρχεται από την Amazon και τις άλλες εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου. Για αυτό άλλωστε τον τελευταίο χρόνο έχει δαπανήσει μεγάλα ποσά για την ενίσχυση της online παρουσίας της.
naftemporiki.gr