Από την έντυπη έκδοση
Του Γιάννη Παγκαλιά
[email protected]
Ο ελβετικός όμιλος τροφίμων και ροφημάτων Nestle προχώρησε σε συμφωνία με τη Starbucks, στην οποία θα καταβάλει 7,15 δισ. δολάρια σε μετρητά για τα δικαιώματα πώλησης των προϊόντων της αμερικανικής αλυσίδας καφέ σε σημεία λιανικής σε όλο τον κόσμο, σε μία κίνηση που έχει στόχο να ενισχύσει ακόμα περισσότερο τη θέση των δύο εταιρειών στην παγκόσμια αγορά καφέ. Η συμφωνία για μια επιχειρηματική δραστηριότητα με πωλήσεις 2 δισ. δολαρίων ενδυναμώνει τη θέση της Nestle, καθώς η μεγαλύτερη στον κόσμο εταιρεία καφέ προσπαθεί να ενισχύσει τον ρόλο της σε μια ταχέως μεταβαλλόμενη αγορά.
Πρόκειται για μία συνεργασία από την οποία θα ωφεληθούν και οι δύο εταιρείες.
Τα μερίδια
Η Nestle, με τους στιγμιαίους καφέ Nescafe και την ετικέτα Nespresso, είχε μερίδιο στην παγκόσμια αγορά καφέ 19,5% το 2017, με τη Starbucks να κατέχει μόλις το 2,4%, ενώ στις ΗΠΑ η εικόνα ήταν τελείως ανεστραμμένη, αφού στη Starbucks αναλογούσε το 12,8% του μεριδίου αγοράς καφέ, με το αντίστοιχο της Nestle να ανέρχεται στο 4,7%.
Τη δεδομένη στιγμή, που οι δύο εταιρείες ισχυροποιούν τις θέσεις τους στην παγκόσμια αγορά, τις βρίσκει σε μία περίοδο αναδιάρθρωσης.
Η αμερικανική αλυσίδα καφέ έχει εξαγγείλει πρόγραμμα επαναγοράς ιδίων μετοχών με μετρητά ύψους 20 δισ. δολαρίων, ένα πρόγραμμα με χρονικό ορίζοντα να ξεκινήσει το 2020, ενώ από τη συγκεκριμένη συμφωνία αναμένεται το αργότερο μέχρι το τέλος του 2021 τα κέρδη ανά μετοχή να είναι βελτιωμένα.
Η Nestle από τη δική της μεριά προχωράει σε μία κίνηση θέλοντας να αντιστρέψει την υποχωρητική πορεία που καταγράφει τα τελευταία χρόνια, μία πορεία που έχει σαν αποτέλεσμα να νιώθει να πλησιάζουν απειλητικά όλο και περισσότερο ανταγωνιστές όπως η Lavazza, αλλά και ο όμιλος JAB Holdings με ετικέτες καφέ όπως ο Douwe Egberts.
Ο ελβετικός όμιλος ανακοίνωσε ότι αναμένει η συμφωνία για την πώληση συσκευασμένου καφέ και ποτών της Starbucks να αρχίσει να συνεισφέρει θετικά στα κέρδη του έως το 2019.
Η συγκεκριμένη συμφωνία εξασφαλίζει πρόσβαση σε πελάτες νεαρότερης ηλικίας, που ειδικότερα στις ΗΠΑ έχουν μεγαλώσει με τα καταστήματα καφέ της Starbucks και δείχνουν μία προτίμηση σε λιγότερο παραδοσιακές γεύσεις καφέ, όπως αυτές που προσφέρει η ελβετική εταιρεία.
Η συμφωνία δεν περιλαμβάνει κανένα από τα καφέ της Starbucks, αλλά επιτρέπει στη Nestle να πουλά καφέ της Starbucks σε μεμονωμένες κάψουλες και να διευρύνει τις πωλήσεις στιγμιαίου καφέ.
Τεχνογνωσία
Στο πλαίσιο αυτό, η Nestle θα απορροφήσει 500 εργαζόμενους της αμερικανικής εταιρείας, τόσο για να μεταφέρουν την τεχνογνωσία τους όσο και για να εξασφαλίσουν το επίπεδο ποιότητας των νεο-παραχθέντων προϊόντων.
«Αυτή η παγκόσμια συμμαχία στον καφέ θα φέρει την εμπειρία της Starbucks στα σπίτια εκατομμυρίων ανθρώπων σε όλο τον κόσμο μέσω της εμβέλειας και της φήμης της Nestle», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Starbucks Κέβιν Τζόνσον.