Αύριο το μεσημέρι θα ανοίξουν οι δεσμευτικές προσφορές για την απόκτηση του 67% του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, με τις πληροφορίες να κάνουν λόγο για μόλις μία προσφορά – αυτή της Cosco.
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, ο έτερος βασικός διεκδικητής, η δανέζικη Maersk, φέρεται να προτίμησε να διεκδικήσει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, οι προσφορές του οποίου θα υποβληθούν σε τρεις μήνες.
Το άνοιγμα των προσφορών θα πραγματοποιηθεί κατά το αυριανό διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ, παρουσία δύο ξένων εμπειρογνωμόνων. Ανεξάρτητα των υποβληθέντων προσφορών, είναι σχεδόν βέβαιο ότι οι ελληνικές αρχές θα ζητήσουν τη βελτίωση του τιμήματος.
Σημειώνεται ότι βάσει της συμφωνίας, ο κάτοχος του πλειοψηφικού πακέτου του ΟΛΠ δεσμεύεται για επενδύσεις 340 εκατ. ευρώ στο λιμάνι του Πειραιά.
Για να ολοκληρωθεί η διαδικασία παραχώρησης των μετοχών του ΟΛΠ στον νέο επενδυτή, θα πρέπει το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής μέχρι τις αρχές Μαρτίου να έχει προχωρήσει στη δημιουργία Δημόσιας Αρχής Λιμένος που να απαρτίζεται από έμπειρα στελέχη της λιμενικής βιομηχανίας. Στη νέα δημόσια αρχή θα μεταφερθούν όλες οι κρατικές διοικητικές ιδιότητες του ΟΛΠ, ενώ θα παραμείνει στον νέο μέτοχο το επιχειρησιακό κομμάτι για το λιμάνι.
Έως τότε, με σχέδιο νόμου θα πρέπει να περάσει από τη Βουλή και η νέα σύμβαση παραχώρησης μεταξύ ελληνικού δημοσίου και ΟΛΠ, που θα ορίζει τους όρους χρήσης και εκμετάλλευσης της γης, των κτισμάτων και της υποδομής της χερσαίας ζώνης του λιμανιού, το ποσοστό του ετήσιου ανταλλάγματος προς το κράτος, ενώ θα αφαιρούνται από τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς οι διοικητικές και ρυθμιστικές εξουσίες.
Ο αρμόδιος υπουργός, Θεόδωρος Δρίτσας σε συνάντηση που είχε την περασμένη εβδομάδα με αντιπροσωπεία του Διεθνούς Συμβουλίου Λιμενεργατών (IDC), της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ) και της Ένωσης Λιμενεργατών του ΟΛΠ ξεκαθάρισε ότι η κυβέρνηση έχει δεσμευτεί για τη θεσμοθέτηση Αρχής Λιμένα, προκειμένου να εξασφαλιστούν οι κανόνες δημοσίου ελέγχου. Πρόσθεσε επίσης ότι θα επιδιωχθεί η κατοχύρωση των εργαζομένων και των εργασιακών σχέσεων, όπως επίσης και τα δικαιώματα των χρηστών του λιμένα και των παραλιμένιων πόλεων-δήμων.
Πηγή: ΑΜΠΕ