Οι προσπάθειες για την αποκόλληση του υ πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων το οποίο έχει αποκλείσει τη Διώρυγα του Σουέζ θα διαρκέσει τουλάχιστον ως την επόμενη Τετάρτη, περισσότερο από την αρχική εκτίμηση, αυξάνοντας την προοπτική ότι το συμβάν θα προκαλέσει διαταραχές στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού, από πετρέλαιο μέχρι τα σιτηρά και τα αυτοκίνητα.
Οι προσπάθειες αποκόλλησης αναμενόταν αρχικά να διαρκέσουν μόνο μερικές ημέρες.
Η παρατεταμένη διαταραχή πρόκειται να επεκτείνει τη ναυτιλιακή βιομηχανία εμπορευματοκιβωτίων που λειτουργεί ήδη με πλήρη χωρητικότητα, απειλώντας περισσότερες καθυστερήσεις για τις ευρωπαϊκές εταιρείες που βασίζονται σε μια σταθερή ροή ασιατικών εισαγωγών και για τους καταναλωτές που έχουν αγαπήσει τις γρήγορες διαδικτυακές αγορές κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Το κολλημένο Ever Given στην πιο πολυσύχναστη πλωτή οδός στον κόσμο για το εμπόριο εμπορευμάτων, κρατά περίπου 9,6 δισ. δολάρια εμπορευμάτων κάθε μέρα, σύμφωνα με τα στοιχεία αποστολής που επικαλείται το BBC.
Αυτό σημαίνει ότι «παγώνουν» 400 εκατ. δολάρια την ώρα στο εμπόριο κατά μήκος της εμπορικής οδού που αποτελεί ζωτικό πέρασμα μεταξύ ανατολής και δύσης.
Τα δεδομένα από την Lloyd’s List εκτιμούν την κίνηση προς τα δυτικά του καναλιού σε περίπου 5,1 δισ. δολάρια την ημέρα και την καθημερινή κίνηση προς τα ανατολικά περίπου 4,5 δισ. δολάρια.
Το Ever Given, το οποίο διαχειρίζεται η Evergreen Marine Corp με έδρα την Ταϊβάν, είναι μήκους 400 μέτρων και βάρους 200.000 τόνων και αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο. Το πλοίο μπορεί να μεταφέρει 20.000 εμπορευματοκιβώτια.
Σύμφωνα με τα δεδομένα παρακολούθησης της Lloyd’s List, υπάρχουν περισσότερα από 160 σκάφη εμπορικά πλοία αναμένουν να περάσουν από το κανάλι, προκαλώντας μεγάλη αναταραχή στη διεθνή ροή των εμπορευμάτων.
Το κανάλι, που χωρίζει την Αφρική από τη Μέση Ανατολή και την Ασία, είναι μια από τις πιο πολυσύχναστες εμπορικές οδούς στον κόσμο, με περίπου το 12% του συνολικού παγκόσμιου εμπορίου να διέρχεται από τη Διώρυγα του Σουέζ.
Ο φόβος τώρα είναι ότι το περιστατικό του Σουέζ θα επιδεινώσει τις ευρωπαϊκές υλικοτεχνικές προκλήσεις με ακυρωμένες πτήσεις, ελλείψεις εμπορευματοκιβωτίων και υψηλότερα ναύλα.
«Οι καθυστερήσεις είναι πιθανό να αυξήσουν το κόστος, αυξάνοντας την ήδη διαδεδομένη πληθωριστική πίεση στις αλυσίδες εφοδιασμού», δήλωσε στο Bloomberg ο Κρις Ρότζερς της S&P Global Market Intelligence’s Panjiva.
naftemporiki.gr