Από την έντυπη έκδοση
Tου Φάνη Ζώη
[email protected]
Τεράστιος αναμένεται να είναι ο προβλεπόμενος αντίκτυπος στο λιανεμπόριο στην Ευρώπη λόγω της πανδημίας του κορονοϊού. Μεταξύ 9 Μαρτίου και 20 Απριλίου 2020, οι ευρωπαϊκές επιχειρήσεις λιανικής πώλησης, στις οποίες συμπεριλαμβάνονται και οι ελληνικές, αναμένεται να παρουσιάσουν απώλειες ύψους 3,52 δισ. ευρώ λόγω της πανδημίας, ενώ τη μεγαλύτερη μείωση αναμένεται να δει η Γερμανία.
Αυτό εκτιμά, αναλύοντας στοιχεία της εφοδιαστικής αλυσίδας, ο κ. Απόστολος Θεοδωρόπουλος -διευθύνων σύμβουλος της Optimum, εταιρείας πληροφορικής για τη διαχείριση αποθήκης και βελτιστοποίηση της λειτουργίας της Εφοδιαστικής Αλυσίδας-, τονίζοντας πως η εξάπλωση του κορονοϊού αποτελεί μια πραγματικότητα που οι παγκόσμιες οικονομίες δεν είναι δυνατόν να αγνοήσουν. Αρκετοί κλάδοι της αγοράς, προσθέτει, έχουν ήδη διαπιστώσει τον αντίκτυπό της στη λειτουργία, στις πωλήσεις και στην κερδοφορία, ενώ συγκεκριμένες βιομηχανίες (όπως ο τουρισμός και η φιλοξενία) πλήττονται βαριά. Ο κλάδος των Μεταφορών και της Εφοδιαστικής Αλυσίδας είναι τομέας που αναμένεται να επηρεαστεί με πολλούς τρόπους, συμπεριλαμβανομένων του κόστους των υπηρεσιών, της αυξημένης ζήτησης, του ανεφοδιασμού, αλλά και της υγείας και ασφάλειας του προσωπικού, σημειώνει ο διευθύνων σύμβουλος της Optimum, συνιστώντας οι εταιρείες να ακολουθήσουν το τρίπτυχο ευελιξία – προσαρμοστικότητα – ετοιμότητα, για να βγουν αλώβητες από την κρίση αυτή.
Ο αντίκτυπος από την καραντίνα της Κίνας
Η απόφαση της Κίνας να απομονωθεί είχε σημαντικό αντίκτυπο σε παγκόσμιο επίπεδο, καθώς η χώρα δεν είναι απλώς κατασκευαστής και προμηθευτής τελικών προϊόντων, αλλά επίσης προμηθευτής εξαρτημάτων και πρώτων υλών. Σύμφωνα με τη Forbes, οι μειώσεις στις εξαγωγές της Κίνας ενδέχεται να προκαλέσουν ελλείψεις στην παγκόσμια διαθεσιμότητα πρώτων υλών, ημιέτοιμων αγαθών και τελικών προϊόντων. Ορισμένα σούπερ μάρκετ και αλυσίδες λιανικής πώλησης αντιμετωπίζουν ήδη προκλήσεις στον ανεφοδιασμό, ενώ οι διανομείς τροφίμων, φαρμάκων και άλλων προϊόντων πρώτης ανάγκης αναπτύσσουν πλάνα δράσης προκειμένου να ανταποκριθούν στις νέες συνθήκες της αγοράς, επισημαίνει ο κ. Θεοδωρόπουλος.
Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο στη Ναυτεμπορική