Skip to main content

ClientIQ: Εργαλείο επιχειρηματικής ανάπτυξης η διαχείριση πελατολογίου

Της Λέττας Καλαμαρά
[email protected]

Η ClientIQ είναι η πρώτη εταιρεία στην Ελλάδα που εξειδικεύεται στην παροχή ολοκληρωμένων υπηρεσιών γύρω από τη διαχείριση πελατολογίων. Όπως τονίζει στη «Ν» η CEO της εταιρείας Αλεξάνδρα Χριστοπούλου, στόχος της ClientIQ είναι να βοηθήσει τους πελάτες της να βελτιστοποιήσουν τις στρατηγικές μάρκετινγκ και πωλήσεων που εφαρμόζουν στο πλαίσιο ενός πελατοκεντρικού μοντέλου λειτουργίας, έχοντας ως γνώμονα τις συνήθειες και τις προτιμήσεις των καταναλωτών, όπως αυτές αποτυπώνονται στα δεδομένα που συλλέγει κάθε επιχείρηση, και παρέχοντας ένα φάσμα υπηρεσιών που ξεκινάει από τα customer analytics και καταλήγει μέχρι και την «εμπορική» διαχείριση των καταναλωτών.

Σύμφωνα με την κ. Χριστοπούλου, μέσω των customer analytics οι επιχειρήσεις μπορούν να επιτύχουν μέχρι και 20 φορές υψηλότερη κερδοφορία ανά πελάτη. «Ενδεικτικά, μέσα από έργα που έχουμε υλοποιήσει, έχουμε καταφέρει να βελτιώσουμε την κερδοφορία των εμπορικών ενεργειών των πελατών μας έως και 70%, να μειώσουμε τα κόστη προώθησης έως και 40% και να αυξήσουμε μέσω microselling campaigns το συνολικό ετήσιο τζίρο των επιχειρήσεων έως και 3%, βοηθώντας τους πελάτες μας παράλληλα να απαντήσουν αποτελεσματικά σε στρατηγικής φύσεως θέματα που τους απασχολούν», τονίζει.

Η εταιρεία χρησιμοποιεί τεχνολογίες που αφορούν σε εργαλεία data mining και visual analytics για την ανάγνωση, διερεύνηση και αποτύπωση της κρυμμένης πληροφορίας, text mining & data cleansing για την αποτελεσματική επεξεργασία μεγάλων δεδομένων,  advanced analytics  για το σχεδιασμό μοντέλων πρόβλεψης (predictive and forecasting modeling), την τμηματοποίηση πελατολογίου (customer segmentation & clustering), καθώς και ανάλυσης καλαθιού (basket/product association analysis), και εξειδικευμένα εργαλεία ειδικού σκοπού, όπως GIS (Geographic Information Systems) για την λήψη αποφάσεων βάσει γεωγραφίας.

Με βάση τη μέχρι τώρα εμπειρία της ClientIQ, o τομέας των analytics είναι ένας νέος σχετικά κλάδος, αλλά και ταχέως αναπτυσσόμενος. Μέχρι πριν από μερικά χρόνια η έννοια της ανάλυσης ήταν συνυφασμένη με λύσεις γύρω MIS & reporting (descriptive analytics). Πλέον, η ανάλυση έχει περάσει σε ένα νέο στάδιο, αυτό των “prescriptive analytics”, αναλύσεις όπου έχουν ως στόχο να εντοπίσουν τη βέλτιστη πορεία (course of action) για μια δεδομένη κατάσταση και η εξέλιξη του κλάδου είναι ραγδαία, όπως και της τεχνολογίας που τον πλαισιώνει. 

Αναφορικά με το πλάνο ανάπτυξης της εταιρείας η κ. Χριστοπούλου επισημαίνει πως το βασικό πλάνο που είχαμε θέσει για την πρώτη τριετία έχει υλοποιηθεί, εξυπηρετώντας μερικές από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην ελληνική αγορά, όπως τον ΑΒ Βασιλόπουλο, την ERGO ασφαλιστική, κ.ο.κ, και έχοντας επιτύχει επέκταση της συνεργασίας μας με την ΙΚΕΑ στις αγορές της Κύπρου και της Βουλγαρίας. Και συμπληρώνει λέγοντας πως «στοχεύουμε πλέον στην διατήρηση και ανάπτυξη του πελατολογίου μας, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην αγορά του retail, όπου η χρήση των analytics είναι σε πρώιμο στάδιο.

Παράλληλα, οι ομάδες μας δουλεύουν συνεχώς ώστε να αναπτύσσουμε και να εξελίσσουμε τις παρεχόμενες υπηρεσίες μας με στόχο να καλύπτουμε αποτελεσματικά τις μεταβαλλόμενες ανάγκες της αγοράς. Στo πλαίσιο αυτό αναπτύξαμε και παρουσιάσαμε πέρυσι τη λύση μας “Single Customer View”, λύση η οποία παρέχει τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να ενοποιήσουν δεδομένα πελατών που τηρούν από όλες τις διαφορετικές πηγές δεδομένων που τηρούν, εξασφαλίζοντας μέγιστη ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων και άρτια αποτελέσματα, και την οποία παρέχουμε ήδη με επιτυχία σε μερικές από τις μεγαλύτερες εταιρείες της ελληνικής αγοράς».