Την ανάγκη ανασυγκρότησης των δημόσιων ενεργειακών επιχειρήσεων και της απεξάρτησής τους από διαπλεκόμενα ιδιωτικά συμφέροντα τόνισε μεταξύ άλλων ο υπουργός Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας Παναγιώτης Λαφαζάνης, μιλώντας στο Athens Energy Forum που πραγματοποιείται στην Αθήνα.
Ο κ. Λαφαζάνης υποστήριξε ότι «οι νεοφιλελεύθερες απορρυθμίσεις στην αγορά της ενέργειας, που έγιναν τα τελευταία χρόνια, με επιμονή της Κομισιόν και της τρόικας και η κατάτμηση δημοσίων επιχειρήσεων, όχι μόνο δεν συνέβαλαν στην ανόρθωση της οικονομίας, αλλά αντίθετα, επέτειναν τον εφιάλτη στη χώρας μας, επιδεινώνοντας την ενεργειακή φτώχεια και την οικονομική ύφεση».
Ο υπουργός σημείωσε ακόμη πως η Ελλάδα είναι πολύ μικρή για να παραμείνει «ένα είδος εξαρτημένου τροϊκανού οικονομικού προτεκτοράτου, το οποίο θα συμπληρώνεται και από ένα καθεστώς ενεργειακής μπανανίας». «Η Ελλάδα δεν πρόκειται με την κυβέρνησή μας να γίνει εξαρτημένο πιόνι μονομερών ενεργειακών επιλογών ή και αξόνων, στο όνομα, δήθεν, της, κατά τα άλλα αναγκαίας, διαφοροποίησης των ενεργειακών πηγών τροφοδοσίας της Ε.Ε.», ανέφερε. Αυτός, όπως είπε, ήταν και ο λόγος που στην πρόσφατη σύνοδο των υπουργών Ενέργειας η Ελλάδα αντιτάχθηκε στην πρόταση της Κομισιόν να ελέγχει εκ των προτέρων τις ενεργειακές συμφωνίες των κρατών μελών με τρίτες χώρες.
Σε άλλο σημείο της ομιλίας του, ο κ. Λαφαζάνης χαρακτήρισε ως κεντρικό ζήτημα στην Ανατολική Μεσόγειο την οριοθέτηση των θαλάσσιων ζωνών με βάση το διεθνές δίκαιο. «Είμαστε απόλυτα προσηλωμένοι στη διεθνή νομιμότητα και το διεθνές δίκαιο και είμαστε έτοιμοι να συμβάλουμε στην επίλυση όλων των προβλημάτων που εγείρονται από άλλες πλευρές» είπε. Τόνισε δε, ότι, η διασύνδεση Κύπρου με την Κρήτη και των νησιών με την ηπειρωτική Ελλάδα ενδιαφέρουν όλη την Ευρώπη και γι’ αυτό, στο σύνολό τους, τα έργα θα έπρεπε να θεωρηθούν ως ευρωπαϊκού ενδιαφέροντος.
Τέλος, για τους αγωγούς ο υπουργός επανέλαβε ότι η Ελλάδα φιλοδοξεί να αναδειχθεί σε κόμβο διέλευσης και πύλη ενεργειακής τροφοδοσίας της Ευρώπης. Στην κατεύθυνση αυτή, συμπλήρωσε, η κυβέρνηση στηρίζει την κατασκευή των αγωγών ΤΑΡ και IGB ως μέρος του νοτίου διαδρόμου, διεκδικώντας αντισταθμιστικά οφέλη για τη χώρα και τον λαό.