Skip to main content

Νέοι τερματικοί σταθμοί αερίου στην Ευρώπη

Δύο πλωτοί τερματικοί σταθμοί υγροποιημένου φυσικού αερίου εγκαθίστανται σε ολλανδικό λιμάνι, σύμφωνα με το πρακτορείο Bloomberg. Όπως αναφέρεται, είναι οι πρώτοι μίας σειράς εξειδικευμένων δεξαμενόπλοιων που η Ευρώπη δεσμεύει για να περιορίσει την ενεργειακή κρίση που είναι σε εξέλιξη πλήττοντας επιχειρήσεις και νοικοκυριά. 

Το Golar Igloo και το Eemshaven LNG βρίσκονται επί του παρόντος ελλιμενισμένα στο λιμάνι του Eemshaven. Και οι δύο είναι πλωτές μονάδες αποθήκευσης και επαναεριοποίησης ή FSRU, που έχουν σχεδιαστεί για να μετατρέπουν το υπερψυγμένο καύσιμο που μεταφέρεται με πλοία σε αέριο, που μπορεί να αντληθεί σε χερσαία δίκτυα.

Τα FSRU είναι συνήθως αγκυροβολημένα μόνιμα κοντά στην ακτή. Στη συνέχεια, ο μεταφορέας που φθάνει μεταφέρει το LNG στη μονάδα, η οποία αποθηκεύει και μετατρέπει το φορτίο σε αέριο υψηλής πίεσης. Τα πλοία τείνουν να είναι ταχύτερα, φθηνότερα και πιο φιλικά προς το περιβάλλον σε σύγκριση με μια λύση στην ξηρά, αν και η χωρητικότητά τους είναι πολύ χαμηλότερη.

Στο Eemshaven, ένα λιμάνι βαθέων υδάτων στο βορειοανατολικό άκρο της Ολλανδίας, το λεγόμενο φορτίο LNG θα παραδοθεί την Πέμπτη για να προετοιμαστεί η εγκατάσταση για την πρώτη εμπορική αποστολή στα μέσα Σεπτεμβρίου. Και οι δύο μονάδες FSRU έχουν μισθωθεί για πέντε χρόνια και μαζί ονομάζονται EemsEnergyTerminal, το οποίο αναμένεται να παραλάβει, να ξεφορτώσει και να αποστείλει περίπου 18 φορτία LNG έως τις 31 Δεκεμβρίου.

«Η άφιξη των πλοίων πριν από τον χειμώνα θα είναι ζωτικής σημασίας για την Ευρώπη, σχολιάζει το αμερικανικό πρακτορείο, προσθέτοντας ότι η άνοδος των τιμών της ενέργειας έχει ωθήσει τις οικονομίες στο χείλος της ύφεσης, αναγκάζοντας τις κυβερνήσεις να επισπεύσουν τη χρήση πλωτών τερματικών σταθμών αερίου που χρειάζονται λιγότερο χρόνο για να εγκατασταθούν. 

Η δημοτικότητα των πλωτών δεξαμενών εξαπλώνεται.  Η Γερμανία, η οποία έπαιρνε περισσότερο από το μισό του φυσικού της αερίου μέσω αγωγών από τη Ρωσία, πλέον ναυλώνει πέντε FSRU μέσω της κυβέρνησης και δύο ακόμη που θα νοικιαστούν ιδιωτικά. Τρία από τα πλοία πρόκειται να ξεκινήσουν αυτό το χειμώνα. Η Ιταλία, η Γαλλία και οι χώρες της Βαλτικής σχεδιάζουν ή διερευνούν επίσης πλωτούς τερματικούς σταθμούς για την εισαγωγή LNG.

naftemporiki.gr