Skip to main content

Τα είδη πολυτελείας έχουν μεγάλη ζήτηση

Υπάρχουν βιομηχανίες που φαίνεται να έχουν ανοσία στα προβλήματα εφοδιασμού, τη μείωση των καταναλωτικών δαπανών και τον πληθωρισμό. Οι πελάτες ειδών πολυτελείας πληρώνουν πρόθυμα, παρά την αύξηση των τιμών.

Στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ, εταιρείες όπως η LVMH, η Kering, η Hermès και η Prada σημείωσαν πρόσφατα ρεκόρ πωλήσεων. «Η ζήτηση υπάρχει», επιβεβαιώνει ο Αρνό Κανταρ, διαχειριστής χαρτοφυλακίου στη Flornoy.

Σε αντίθεση με άλλα προϊόντα, οι πελάτες των ειδών πολυτελείας είναι πλούσιοι άνθρωποι. Είναι «λιγότερο ευαίσθητοι στον πληθωρισμό, τον κίνδυνο ύφεσης ή τους φόβους για τη δουλειά τους», εξηγεί ο Καντάρ. Οι επιχειρήσεις πάνε καλά παγκοσμίως – με εξαίρεση την Κίνα, όπου τα αυστηρά μέτρα για τον κορωνοϊό οδήγησαν πρόσφατα σε μικρότερη ζήτηση.

Για παράδειγμα, η Prada κατάφερε να αυξήσει τις πωλήσεις της στην Ευρώπη κατά  89% το πρώτο εξάμηνο του 2022. Ο γαλλικός όμιλος ενδυμάτων Moncler κατέγραψε επισης αύξηση πωλήσεων 42%.

Βοηθάει το αδύναμο ευρώ

Το αδύναμο ευρώ είχε επίσης θετική επίδραση στον ισολογισμό των κατασκευαστών ειδών πολυτελείας: ειδικότερα οι Αμερικανοί πελάτες ήταν ευτυχείς να αγοράσουν είδη πολυτελείας λόγω του ισχυρού δολαρίου. «Στην Ευρώπη, αυτή τη στιγμή πουλάμε τέσσερις φορές περισσότερα σε Αμερικανούς πολίτες από ό,τι πέρυσι», δήλωσε ο Ζαν Μαρκ Ντιπλέ, οικονομικός διευθυντής της Kering, η οποία κατέχει πολυτελείς μάρκες όπως οι Gucci, Yves Saint Laurent και Balenciaga.

Το αδύναμο ευρώ είναι επομένως διπλή τύχη για τις εταιρείες ειδών πολυτελείας: Το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής πραγματοποιείται στην Ευρώπη, η οποία είναι σήμερα συγκριτικά φθηνή λόγω του αδύναμου ευρώ. Ωστόσο, τα προϊόντα πωλούνται συχνά στο εξωτερικό – και πληρώνονται εκεί με το σημερινό ισχυρό δολάριο.

Παρά τις γενικά αβέβαιες οικονομικές προοπτικές, οι κατασκευαστές ειδών πολυτελείας είναι επομένως σίγουροι. Για παράδειγμα, η εταιρεία κατασκευής ειδών πολυτελείας Kering ανακοίνωσε τον Ιούνιο ότι σκοπεύει να διπλασιάσει τις πωλήσεις της μάρκας ρούχων Yves Saint Laurent σε πέντε δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως. Η Ferrari στοχεύει να αυξήσει τις πωλήσεις της στα 6,7 δισεκατομμύρια ευρώ έως το 2026 – αύξηση 40 τοις εκατό σε σύγκριση με τις αναμενόμενες πωλήσεις για φέτος.

«Υπολογίζουμε ότι η ευρωζώνη αντιπροσωπεύει κατά μέσο όρο μόνο το 15 % των επιχειρηματικών μεγεθών των ευρωπαίων κατασκευαστών ειδών πολυτελείας», έγραψε η βρετανική τράπεζα HSBC σε σημείωμα στους πελάτες της, τον Ιούλιο. Ο κλάδος επωφελείται έτσι «από μια ισχυρή θετική συναλλαγματική επίδραση χάρη στην αδύναμη συναλλαγματική ισοτιμία του ευρώ».

Για παράδειγμα, ο μεγαλύτερος όμιλος πολυτελείας στον κόσμο, ο γαλλικός όμιλος LVMH, κατέγραψε αύξηση πωλήσεων 28% το πρώτο εξάμηνο του έτους. Το ένα τέταρτο αυτής της αύξησης οφείλεται στις συναλλαγματικές επιδράσεις, είπε η εταιρεία.

Οι κατασκευαστές ειδών πολυτελείας μπορούν να μεταφέρουν τις αυξανόμενες τιμές των πρώτων υλών στους πλούσιους πελάτες τους με σχετικά μικρό πρόβλημα. «Μέχρι στιγμής, οι πελάτες δεν έχουν νοιαστεί για αυτές τις αυξήσεις τιμών», εξηγεί ο διευθυντής της Monocle, Πιέρ Μισό. «Τα στοιχεία των πωλήσεων στη Γαλλία έχουν αυξηθεί κατά 41% – ποσοστό ρεκόρ».