Skip to main content

Αερομεταφορές: Χάθηκαν 10 χρόνια ανάπτυξης εξαιτίας της πανδημίας

Το επίπεδο εναέριας κυκλοφορίας πριν από την πανδημία του Covid-19 δεν θα επιτευχθεί πριν από το 2023 ή ακόμα και το 2024, ενώ στόχος είναι η ουδετερότητα των εκπομπών άνθρακα το 2050.

Μετά από δύο χρόνια πανδημίας, οι συνέπειες του Covid-19 συνεχίζουν να γίνονται αισθητές σε όλους τους τομείς της οικονομίας. Οι αερομεταφορές έχουν επηρεαστεί ιδιαίτερα, με πολυάριθμους ταξιδιωτικούς περιορισμούς στην Ευρώπη και σε όλο τον κόσμο. Για τις αεροπορικές εταιρείες, τα αεροπλάνα, ένα σημαντικό στοιχείο δαπανών, είναι ακριβά και για να έχει γίνει σωστός προϋπολογισμός, είναι απαραίτητο να ενσωματωθούν αυτά τα κόστη εκ των προτέρων.

Η Eurocontrol, η οποία διαχειρίζεται την κυκλοφορία στην Ευρώπη, παρουσίασε μια νέα ανάλυση με προβλέψεις για τα επόμενα 30 χρόνια, αναφέρει η Les Echos. Αρχικά, μια πρώτη έκθεση για την περίοδο 2018-2040 προέβλεπε αύξηση της κίνησης κατά 53%, για να φτάσει τις 16,2 εκατομμύρια πτήσεις (με ένα άλλο υψηλότερο σενάριο να υπολογίζεται σε 19,5 εκατομμύρια πτήσεις).

Αλλά η κατάσταση ήταν διαφορετική στην περίοδο πριν από την Covid, με έναν αναπτυσσόμενο τομέα και την αυξημένη ανάπτυξη αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους.

Ως εκ τούτου, η Les Echos διευκρινίζει ότι, από εδώ και στο εξής, αυτές οι 16 εκατομμύρια πτήσεις θα μπορούσαν ακόμα να προσεγγιστούν, αλλά το 2050, δηλαδή 10 χρόνια πίσω από το χρονοδιάγραμμα.

Το ποσοστό θα μειωνόταν από 4% σε 1,2%, με διαφορές ανάλογα με τη χώρα. Στο καλύτερο σενάριο, ο Eurocontrol προβλέπει έως και 19,6 εκατομμύρια πτήσεις ή για τις χαμηλότερες έως 13,2 εκατομμύρια πτήσεις. Στην τελευταία περίπτωση, η ιδέα είναι να ενσωματωθεί το σενάριο μιας νέας κρίσης και η αύξηση του κόστους της ενέργειας. Η κυκλοφορία στα προ Covid  επίπεδα δεν θα επιτευχθεί πριν από το 2023 ή ακόμα και το 2024.

Η επιβράδυνση της ανάπτυξης θα μπορούσε ωστόσο να έχει θετικές συνέπειες, ιδίως όσον αφορά την οικολογική μετάβαση και την ουδετερότητα άνθρακα για το 2050.

Σε σύγκριση με το 2005, ο Eurocontrol εκτιμά ότι απαιτείται τουλάχιστον μείωση των αερίων του θερμοκηπίου κατά 41%. Αυτό θα συνεπαγόταν τη χρήση μη ορυκτών καυσίμων και γενικότερα, μια «απανθρακοποίηση» της αεροπορίας. Επενδύσεις και πρωτοβουλίες προς αυτή την κατεύθυνση ανακοινώνονται τακτικά στον αεροπορικό κλάδο.

naftemporiki.gr