Skip to main content

Κομισιόν: Προτάσεις για ενίσχυση του διασυνοριακού e-commerce εντός της Ε.Ε.

Δύο προτάσεις για την αντιμετώπιση των εμποδίων, κυρίως νομικών, για το διασυνοριακό ηλεκτρονικό εμπόριο (e-commerce) εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης ενέκρινε σήμερα το Κολέγιο των Επιτρόπων.

Σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, μόλις το 12% των εμπόρων λιανικής της Ε.Ε. πωλούν μέσω του Διαδικτύου σε καταναλωτές άλλων χωρών της Ε.Ε., ενώ είναι τριπλάσιο το ποσοστό των εμπόρων (37%) που πραγματοποιούν διαδικτυακές πωλήσεις εντός της χώρας τους.

Ομοίως, μόνο το 15% των καταναλωτών πραγματοποιεί αγορές μέσω του Διαδικτύου από άλλες χώρες της Ε.Ε., ενώ είναι τριπλάσιος σχεδόν ο αριθμός εκείνων που πραγματοποιούν διαδικτυακές αγορές (44%) από τη χώρα τους.

Οι προτάσεις, που εγκρίθηκαν σήμερα, αφορούν αφενός την προμήθεια ψηφιακού περιεχομένου (π.χ. τη μετάδοση μουσικής σε συνεχή ροή) και αφετέρου τη διαδικτυακή πώληση αγαθών (π.χ. τη διαδικτυακή αγορά ενδυμάτων).

«Όταν ο καταναλωτής καταφορτώνει μια ταινία ή ένα τραγούδι, αυτό πρέπει να λειτουργεί. Σε διαφορετική περίπτωση, πρέπει να έχει τη δυνατότητα να τερματίζει τη σύμβαση και να αποζημιώνεται», δήλωσε ο Άντρους Άνσιπ, αντιπρόεδρος της Επιτροπής, αρμόδιος για την ψηφιακή ενιαία αγορά.

Όπως είπε, οι σημερινές προτάσεις θα προσφέρουν «περισσότερα δικαιώματα στους καταναλωτές που πραγματοποιούν διαδικτυακές αγορές», ενώ οι επιχειρήσεις, ιδίως οι μικρότερες, «θα μπορούν να αναπτυχθούν σε διασυνοριακό επίπεδο με μικρότερο κόστος, καθώς θα ισχύει ένα κοινό σύνολο ενωσιακών κανόνων αντί για ένα συνονθύλευμα εθνικών νόμων».

«Το Διαδίκτυο έχει άρει τους τεχνολογικούς φραγμούς για την ψηφιακή ενιαία αγορά. Με τις προτάσεις για τις ψηφιακές συμβάσεις θέλουμε να άρουμε και τους νομικούς φραγμούς. Η εναρμόνιση των συμβατικών δικαιωμάτων σε ολόκληρη την Ε.Ε. θα διευκολύνει την προμήθεια ψηφιακού περιεχομένου αλλά και αγαθών ανά την Ευρώπη», δήλωσε από την πλευρά της η επίτροπος Δικαιοσύνης, Καταναλωτών και Ισότητας των Φύλων, Βέρα Γιούροβα.

Όπως αναφέρει η ανακοίνωση της Κομισιόν, σημαντικά θα είναι τα οφέλη για την ευρωπαϊκή οικονομία, καθώς πάνω από 122.000 επιχειρήσεις της Ε.Ε. αναμένεται να αρχίσουν να πραγματοποιούν πωλήσεις σε άλλα κράτη-μέλη. Κατά συνέπεια, ο συνολικός αριθμός των καταναλωτών που πραγματοποιούν διαδικτυακές αγορές από άλλες χώρες της Ε.Ε. θα μπορούσε να ανέλθει σε 70 εκατομμύρια, ανοίγοντας νέες αγορές, ιδίως για τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις.

Επιπλέον, η Επιτροπή προβλέπει πως οι καταναλωτές θα επωφεληθούν από υψηλότερο επίπεδο προστασίας και από ευρύτερο φάσμα επιλογής προϊόντων, ενώ οι χαμηλότερες τιμές αναμένεται να ενισχύσουν την κατανάλωση στην Ε.Ε. κατά 18 δισ. ευρώ και το ΑΕΠ της Ε.Ε. να αυξηθεί κατά 4 δισ. ευρώ σε σχέση με το σημερινό επίπεδο.

Πηγή: ΑΜΠΕ