Υπό τον τίτλο «Οι ταξιδιωτικοί πράκτορες ποντάρουν μαζικά στην Ελλάδα – ωστόσο υπάρχει η απειλή πτώσης», η οικονομική εφημερίδα Handelsblatt δημοσιεύει εκτενές ρεπορτάζ για την πορεία του ελληνικού τουρισμού, σημειώνοντας ότι «μετά την τουριστική έκρηξη της περασμένης σεζόν, οι μεγάλοι τουριστικοί όμιλοι προχώρησαν σε μαζικές αγορές (σ.σ. ξενοδοχεία, πτήσεις κ.α.) στην Ελλάδα. Με μεγάλο ρίσκο, όπως διαφαίνεται τώρα».
Σύμφωνα με την ΗΒ, «οι ταξιδιωτικοί οργανισμοί της Γερμανίας πανηγυρίζουν για την καλοκαιρινή σεζόν του 2018 που μόλις ολοκληρώθηκε, καθώς η Ελλάδα ανέκαμψε σημαντικά. ‘Η Ελλάδα εξελίχθηκε στον δεύτερο μεγαλύτερο καλοκαιρινό προορισμό μετά την Ισπανία’, δήλωσε πριν από λίγες μέρες ο διευθυντής της Alltours Βίλι Φερχούφεν. […] Ωστόσο αυτή η ‘υψηλή πτήση’ μπορεί να καταλήξει σύντομα όπως η πτώση του Έλληνα ήρωα Ίκαρου, ο οποίος, σύμφωνα με τον μύθο, ήταν παράτολμος και πλησίασε πολύ κοντά στον ήλιο. Προς το παρόν η άνοδος του ελληνικού τουριστικού κλάδου φαίνεται να είναι το ίδιο σταθερή όσο τα κερωμένα φτερά του πιλότου της αρχαιότητας».
Ανακάμπτουν οι γειτονικές χώρες
«΄Ακόμη βρισκόμαστε στην αρχή της περιόδου κρατήσεων για την επόμενη καλοκαιρινή σεζόν’ επισημαίνει ο Φίλιπ Βάιζερ από την εταιρεία αξιολόγησης δεδομένων Trevo Trend. ‘Πέραν αυτού όμως οι αναζητήσεις στο διαδίκτυο και στα πρακτορεία σχετικά με ταξίδια στην Ελλάδα υπολείπονται 15% σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά’. Ήδη η επιφυλακτικότητα των τουριστών το Σεπτέμβριο, η οποία περιόρισε τη συνολική αύξηση της χρονιάς από το 25% στο 20%, προκαλεί ανησυχία. Ωστόσο δεν θα πρέπει να προκαλεί και έκπληξη. Διότι η ανατολικότερη χώρα της Ε.Ε. επωφελήθηκε από τις πολιτικές αναταράξεις των γειτονικών της χωρών στη Μεσόγειο. Κρίσεις, οι οποίες όμως δεν φαίνονται πια τόσο επικίνδυνες στα μάτια των γερμανών τουριστών. Οι τρομοκρατικές επιθέσεις στην Αίγυπτο, την Τυνησία και την Τουρκία οδήγησαν τα τελευταία χρόνια τους τουρίστες μαζικά στην Ελλάδα. Τώρα όμως φαίνεται να ηρεμεί η κατάσταση σε αυτές τις χώρες», τονίζεται στο δημοσίευμα.
Στη συνέχεια ο δημοσιογράφος αναφέρεται στις επενδύσεις που έχει κάνει ο γερμανικός τουριστικός κλάδος στην Ελλάδα: «Αντί για 651 ξενοδοχεία όπως την περασμένη χρονιά (σ.σ. η Alltours) προσφέρει 731 καταλύματα. Επιπλέον ο Φερχούφεν αγόρασε στην Κρήτη το τρίτο resort της εταιρείας ενώ στην Κω επενδύει στη κατασκευή δύο design ξενοδοχείων. Την ίδια ώρα η ανταγωνίστρια FTI αύξησε τον αριθμό των πτήσεών της προς την Ελλάδα την ερχόμενη σεζόν. Από τον Απρίλιο η Κέρκυρα θα εξυπηρετείται από επτά γερμανικά αεροδρόμια. Στο πρόγραμμα της εταιρείας προστέθηκε ως νέος προορισμός και η Κεφαλονιά. Το ίδιο ισχύει και για την DER Touristik […] Πάντως, σύμφωνα με Έλληνες τουριστικούς πράκτορες, δεν είναι βέβαιο ότι θα αποδώσουν οι μεγάλες επενδύσεις».
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, δεδομένου ότι νησιά όπως η Σαντορίνη και η Μύκονος φτάνουν στα όριά τους, η τουριστική βιομηχανία της Ελλάδας επενδύει από την πλευρά της σε λιγότερο γνωστούς προορισμούς, όπως είναι η Κάρπαθος. «Είναι αμφίβολο εάν αυτό αρκεί για τη συνέχιση των υψηλών τουριστικών επιδόσεων. Περισσότερο δίνεται η εντύπωση ότι για τη νέα χρονιά η Ελλάδα αντιγράφει τα λάθη της Ισπανίας. Στον κατάλογο της Alltours η χώρα εμφανίζεται κατά 2,5% πιο ακριβή, την ώρα που οι άλλοι προορισμοί είναι μόνο κατά 1,5% πιο ακριβοί», καταλήγει η Handelsblatt.