Skip to main content

Έτοιμος για τη μάχη της Black Friday ο εμπορικός κόσμος

Από την έντυπη έκδοση

Της Λέττας Καλαμαρά
[email protected] 

Στην τελική ευθεία για την εβδομάδα πριν από την Black Friday βρίσκεται η αγορά και είναι αξιοσημείωτο το γεγονός πως πλέον στη μάχη για την προσέλκυση του καταναλωτή τη συγκεκριμένη εβδομάδα και μέρα ρίχνεται το σύνολο σχεδόν των εμπορικών αλυσίδων και καταστημάτων, μηδενός εξαιρουμένου και του λιανεμπορίου συμπεριλαμβανομένου.

Σε κάποιες χώρες δίνονται στους καταναλωτές λίστες όχι με ψώνια αλλά με τις οδηγίες πώς να αντέξεις τις ατελείωτες ουρές στα καταστήματα λόγω Black Friday -για παράδειγμα, πάρε μαζί σου ένα ηλεκτρονικό βιβλίο, μία κουβέρτα ή άλλο ένα πανωφόρι που θα χρησιμοποιηθεί κάλυμμα για να καθίσεις στο πάτωμα εν ώρα αναμονής-, την ώρα που στην Ελλάδα οι εμπορικές προετοιμασίες συνεχίζονται. Μέχρι στιγμής την πρωτοβουλία των κινήσεων σε ό,τι αφορά την επικοινωνιακή τακτική δείχνουν ότι κρατούν οι έμποροι του χώρου των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών και οι υπόλοιποι ακολουθούν, ωστόσο όλοι θα κριθούν στο ταμείο με βασικό κριτήριο την προσφορά τιμών και προϊόντων. 

Προσφορές και εκπτώσεις

Σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία της Picodi, του διεθνούς marketplace, που παρακολουθεί συστηματικά τα τελευταία χρόνια την καταναλωτική κίνηση σε Ελλάδα και εξωτερικό, ειδικά την περίοδο των προσφορών, η Μαύρη Παρασκευή έχει καθιερωθεί στην Ελλάδα. Οι πωλήσεις της συγκεκριμένης μέρας είναι δημοφιλείς μεταξύ των ανδρών και των γυναικών καταναλωτών της χώρας.

Οι γυναίκες αγοράζουν περισσότερα προϊόντα: 3,4 προϊόντα σε σύγκριση με 3 προϊόντα των ανδρών, αλλά οι άνδρες δαπανούν περισσότερα χρήματα από τις γυναίκες κατά την Black Friday. Δηλαδή 157 ευρώ μέση δαπάνη για τις γυναίκες, έναντι 202 ευρώ για τους άντρες. Και στις γυναίκες και στους άνδρες μετράει για την επιλογή τους η υψηλότερη έκπτωση για επιλεγμένα προϊόντα. Ωστόσο στις γυναίκες αρέσουν οι προσφορές 3 προϊόντα στην τιμή των 2, ενώ οι άντρες προτιμούν εκπτωτικά κουπόνια. Η δημοτικότητα των on line αγορών αυξάνεται κάθε χρόνο. Έτσι το 29% των ερωτηθέντων θα ψωνίσει στα φυσικά καταστήματα, ενώ το 18% προτιμάει να διαδικτυακά. Η πλειονότητα των ερωτηθέντων (53%) θα ψωνίσει και στα δύο. Στην Ελλάδα οι ώρες αιχμής των αγορών πέφτουν τα μεσάνυχτα και 2 το μεσημέρι.

Οι καταναλωτές πραγματοποιούν αγορές στο σπίτι, στον ελεύθερο χρόνο τους ή ακόμα και κατά την εργασία. Οι γυναίκες προτιμούν να αγοράσουν ρούχα, παπούτσια, καλλυντικά, ενώ οι άντρες προτιμούν να δαπανήσουν για ρούχα, ηλεκτρονικά είδη, παπούτσια. Η μεγαλύτερη αύξηση του ενδιαφέροντος για τις πωλήσεις της Μαύρης Παρασκευής σημειώθηκε στους πολίτες της Δράμας, του Ηρακλείου, των Ιωαννίνων, της Θεσσαλονίκης και της Καλλιθέας.