Skip to main content

IEA: Οι αντίρροπες δυνάμεις της αγοράς πετρελαίου

H στροφή στην ηλεκτροκίνηση θα μειώσει αισθητά τη ζήτηση πετρελαίου από τον τομέα μεταφορών έως το 2040, σύμφωνα με τη Διεθνή Υπηρεσία Ενέργειας (IEA). Παρόλα αυτά, προειδοποιεί η Υπηρεσία, ο κόσμος θα έρθει αντιμέτωπος με μεγάλη στενότητα προσφοράς και υψηλές τιμές, εάν δεν γίνουν επενδύσεις για νέα παραγωγή αργού. 

Το κεντρικό σενάριο της IEA θέλει τη ζήτηση να αυξάνεται κατά περίπου 1 εκατ. βαρέλια ημερησίως κάθε χρόνο έως το 2025, για να συνεχίσει έπειτα την αύξηση σε ρυθμούς 250.000 βαρελιών ημερησίως έως και το 2040. Εκείνη τη χρονιά υπολογίζεται ότι θα φτάσει στο απόγειό της, με κατανάλωση 106,3 εκατ. βαρελιών ημερησίως, για να ακολουθήσει η πτώση. 

Η IEA υπολογίζει ότι περί τα 300 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα βρίσκονται στους δρόμους έως το 2040. Αυτά θα περιορίσουν την ανάγκη για πετρέλαιο κατά 3,3 εκατ. βαρέλια ημερησίως. Πιο σημαντική όμως θα είναι η συμβολή των βελτιώσεων στην ενεργειακή αποδοτικότητα των μη ηλεκτρικών οχημάτων. Αυτές θα περιορίσουν την ανάγκη για πετρέλαιο κατά 9 εκατ. βαρέλια ημερησίως. 

Η ζήτηση στον κλάδο των μεταφορών θα κορυφωθεί στα 44,9 εκατ. βαρέλια ημερησίως το 2040 από 41,2 εκατ. βαρέλια το 2017, αλλά στη συνέχεια θα αρχίσει να μειώνεται αισθητά. Η ζήτηση από βιομηχανία και πετροχημικά θα φτάσει τα 23,3 εκατ. βαρέλια από 17,8 εκατ. βαρέλια το 2017. 

Όλη η ανάπτυξη της ζήτησης έως τότε θα στηριχθεί στις αναδυόμενες και αναπτυσσόμενες οικονομίες και ειδικά σε Κίνα και Ινδία. 

Στο μέτωπο της προσφοράς οι ΗΠΑ αναμένεται να έχουν τα ηνία, με 11,6 εκατ. βαρέλια ημερησίως. 

naftemporiki.gr