Σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Σωκράτη Βαρδάκη με την οποία καλούσε την κυβέρνηση να ξεκαθαρίσει αν θα προχωρήσει στην πλήρη εφαρμογή του Μεταφορικού Ισοδυνάμου στην Κρήτη, απάντησε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης.
Όπως υποστήριξε : “Οι επιχειρήσεις της Κρήτης ευνοήθηκαν από την πρώτη εφαρμογή του Μεταφορικού Ισοδύναμου και ιδίως οι επιχειρήσεις του πρωτογενούς τομέα”, σημειώνοντας ότι η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη, έχει έμπρακτα θέσει την Κρήτη στο επίκεντρο σημαντικών αναπτυξιακών παρεμβάσεων και έργων που συνδέονται με την τόνωση της ανταγωνιστικότητας της περιφερειακής της οικονομίας.
Μέχρι στιγμής, και σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο κ. Πλακιωτιάκης στη Βουλή, η πορεία υλοποίησης του Μεταφορικού Ισοδύναμου για τις επιχειρήσεις της Κρήτης έχει ως εξής:
• Έχουν εξοφληθεί το σύνολο των επιχειρήσεων που έκαναν αίτημα χρηματοδότησης στο Α και Β εξάμηνο του 2020, εκτός εκείνων που μπήκαν στο δείγμα ελέγχου του Β εξαμήνου και ο έλεγχος αυτών αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι αρχές Οκτωβρίου, οπότε θα εξοφληθούν και εκείνες.
• Συνολικά για το 2020, από την Κρήτη υποβλήθηκαν 2.461 αιτήσεις και έλαβαν 5.887.468 ευρώ μέσω του Μεταφορικού Ισοδυνάμου
• Ειδικότερα από τις αιτήσεις χρηματοδότησης της 1ης φάσης του έτους 2020 οι 1.354 ήταν από την Κρήτη με αιτούμενη χρηματοδότηση 4.670.280 ευρώ, ενώ από τις αιτήσεις χρηματοδότησης της 2ης φάσης του έτους 2020 οι 1.107 ήταν από την Κρήτη με αιτούμενη χρηματοδότηση 1.217.186 ευρώ.
• Για το 2021, μέχρι τα μέσα Σεπτέμβρη θα ολοκληρωθεί η διαδικασία υποβολών αιτημάτων και έως τέλος του έτους θα έχει προωθηθεί η πληρωμή των επιχειρήσεων εκτός εκείνων που θα μπουν στο δειγματοληπτικό έλεγχο.
Το ισοδύναμο για τους επιβάτες
Σε ότι αφορά την εφαρμογή του Μεταφορικού Ισοδύναμου για τους επιβάτες, ο υπουργός είπε ότι εξετάζεται ως προς τις δημοσιονομικές και πρακτικές του διαστάσεις και αναμένεται να αποτελέσει στοιχείο αξιολόγησης στο πλαίσιο αναθεώρησης του νόμου 4551/2018 που θα γίνει έως το τέλος του έτους. “Η σχετική μελέτη εκπονείται από το ΚΕΠΕ, έναν ανεξάρτητο και αντικειμενικό φορέα, που εμπιστευτήκαμε για να έχουμε τεκμηριωμένη άποψη”, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για να τονίσει πως “η Κρήτη αποτελεί για την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη μέρος μιας ειδικής και διαφοροποιημένης περιφερειακής πολιτικής, με στοχευμένα μέτρα ανάπτυξης και στήριξης των επιχειρήσεων της”. Οι πόροι του ΕΣΠΑ που θα λάβει το 2021-2027 είναι αυξημένοι κατά 20% τουλάχιστον σε σχέση με τους πόρους της περιόδου 2014-2020 και σε ότι αφορά το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής έχει συμπεριληφθεί στο σχεδιασμό μας μέσω του ΕΣΠΑ 2021-2027, του Ταμείου Ανάκαμψης και του Τομεακού Προγράμματος Ανάπτυξης 2022-2025, είπε ο Γιάννης Πλακιωτάκης.
Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Σωκράτης Βαρδάκης, αναφερόμενος στο νόμο 4606/19 (άρθρο 14) της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και την ένταξη της Κρήτης στο Μεταφορικό Ισοδύναμο, επεσήμανε ότι δεν πρόκειται απλώς για ένα “επίδομα”, αλλά μια ουσιαστική ενίσχυση, που θεσμοθέτησε η απελθούσα κυβέρνηση, στην κατεύθυνση της τόνωσης της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων της Κρήτης, με πολλαπλά έμμεσα και άμεσα οφέλη για την εθνική και περιφερειακή οικονομία.
“Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Πλακιωτάκης, αφού εκθείασε την δήθεν άριστη αναπτυξιακή πολιτική που εφαρμόζει η ΝΔ του κ. Μητσοτάκη στην Κρήτη, αρκέστηκε απλά να απαντήσει ότι μετά την έκδοση της μελέτης του ΚΕΠΕ και αφού αξιολογηθούν οι δημοσιονομικές και πρακτικές διαστάσεις εφαρμογής του μέτρου, θα αποφασίσει αν θα επεκτείνει το Μεταφορικό Ισοδύναμο για τους επιβάτες – κατοίκους της Κρήτης. Τα ήξεις, αφίξεις του Κρητικού υπουργού Ναυτιλίας για την εφαρμογή του Μεταφορικού Ισοδύναμου και στους κατοίκους της Κρήτης δημιουργούν πολλά ερωτηματικά”, σημείωσε ο κ. Βαρδάκης.