Skip to main content

Αλίκη Καζούρη: «…η βαρύτητα, έχει τις δικές της παραμέτρους…»

«Gravity» στο Θέατρο Τόπος Αλλού

© Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη

Το «Gravity» -δεύτερο μέρος μιας τριλογίας για τον άνθρωπο και τις θεμελιώδεις αρχές της κίνησης από την oμάδα «Χορευτές» σε χορογραφία Αλίκης Καζούρη ανεβαίνει  για 6 παραστάσεις,  από τις 16 έως τις  22 Μαΐου στο Θέατρο Τόπος Αλλού [Κεφαλληνίας 17 & Κυκλάδων,  Κυψέλη].

Όπως και το «Distortion», το πρώτο μέρος της τριλογίας που παρουσιάστηκε το 2022, το «Gravity» επιχειρεί σαν ένας άλλος «τυφλός ωρολογοποιός» να ψηλαφίσει μηχανισμούς· μηχανισμούς της φύσης, του πολιτισμού, αλλά και της ίδιας της ύπαρξης του ανθρώπου.  Τους χρησιμοποιεί δραματουργικά, μέσα από συμβολισμούς και συγκρούσεις και στοχάζεται πάνω στην ανθρώπινη κατάσταση.

Το «Gravity» καταθέτει μια κανονιστική πρόταση, μια «νομοθετική ρύθμιση» σαν προσπάθεια αναστοχασμού πάνω στην έννοια του βάρους, της ευθύνης και της επαναφοράς μιας ισορροπίας. Μιας ισορροπίας των σχέσεων μεταξύ των ανθρώπων, αλλά και ανάμεσα στην φύση και τον άνθρωπο. Μιας ισορροπίας που χάνεται κάθε στιγμή που ο εφευρέτης της ομορφιάς γίνεται ο καταπατητής της.

Η χορογράφος Αλίκη Καζούρη μίλησε μαζί μας.

Τι  αποκαλύπτεται στον θεατή μέσω της παράστασης;

«Το “Gravity” θέλει να μοιραστεί με τον θεατή ότι αυτό που είναι προφανές και αναπόσπαστο μέρος της ζωής πάνω στη γη, η βαρύτητα, έχει τις δικές της παραμέτρους και μπορεί να αλλάξει τους συσχετισμούς και τη ροή των γεγονότων. Η βαρύτητα των καταστάσεων, της σκέψης, του λόγου μας, της συμπεριφοράς μας διαταράσσουν τις ισορροπίες· όπως το βάρος του σώματός μας επηρεάζει την ισορροπία μας. Έχει στην εξέλιξή του το στοιχείο του μη αναμενόμενου, το οποίο ήταν βασικό στοιχείο και του πρώτου μέρους της τριλογίας, του “Distortion”».

Ποιος είναι ο στόχος σας μέσω του “Gravity”;

«Στόχος μας είναι να προσεγγίζουμε τα θέματά μας χρησιμοποιώντας απλές έννοιες που αφορούν τους πάντες επί της γης, δίνοντάς τους πολλαπλές ερμηνείες και προσεγγίσεις, προσπαθώντας να τους ευαισθητοποιήσουμε σχεδόν προβλέποντας την πορεία μας πάνω στη γη, αφήνοντας, όμως, ευρέα περιθώρια για τους συνειρμούς του κάθε θεατή».

Τι αντιπροσωπεύει ο τίτλος της παράστασης;

«Έννοιες όπως βαρύτητα, παραμόρφωση, χώρος, ενέργεια, χρόνος είναι τα βασικά εργαλεία του σύγχρονου χορού, αλλά και καθημερινές απλές, στοιχειώδεις έννοιες για όλους. Επιθυμούμε να μπαίνει ο θεατής στο θέατρο με μια αίσθηση οικειότητας και δεκτικότητας για να μπορούμε να τον πάρουμε μαζί μας σε όλα αυτά που θέλουμε να επικοινωνήσουμε».

Πόσο εύκολα μπορεί ο  άνθρωπος να διατηρεί τις ισορροπίες ανάμεσα σε αυτόν και τη φύση, αλλά και στη σχέση του με τους άλλους ανθρώπους;

«Ο άνθρωπος μπορεί ανά πάσα στιγμή να χάνει και να ανακτά την ισορροπία στη σχέση του με τους άλλους ανθρώπους, αλλά δεν θα πάψει ποτέ να είναι κυρίαρχος στη σχέση του με τη φύση. Την έχει απόλυτα οικειοπηθεί, την έχει αναγνωρίσει ως πολύτιμη, υπέροχη, πανέμορφη, επειδή είναι το μοναδικό είδος που έχει αυτή τη δυνατότητα και την “χειραγωγεί” κατά το δοκούν, καταστρατηγώντας ακόμα και τις θεμελιώδεις αρχές της ζωής του πάνω σ’ αυτήν».

Θα μπορούσατε να μας αποκαλύψετε ποιο θα είναι το τρίτο μέρος της τριλογίας;

«Στις προηγούμενες απαντήσεις αφήνονται υπόνοιες για τον τίτλο του τρίτου μέρους!»

Ταυτότητα Παράστασης

Χορογραφία: Αλίκη Καζούρη

Σύλληψη – Μουσική Σύνθεση: Στάθης Ιωάννου

Δραματουργική Επεξεργασία: Μαριτίνα Πάσσαρη, Μάκης Φάρος

Σκηνοθεσία-Video: Μάκης Φάρος

Σκηνικά Κοστούμια: Ευδοκία Βεροπούλου

Φωτισμοί: Τάσος Παλαιορούτας

Φωτογραφίες: Γιώργος Βουτσινάς, Ελένη Κανάκη

Επικοινωνία: Ράνια Παπαδοπούλου

Παραγωγή: Εταιρεία Ορχηστικής Τέχνης Χορευτές

Χορεύουν: Άγγελος Αντωνάκος, Νίκος Γονίδης, Ελεάννα Ζώη, Νίκος Καλύβας, Λουκία Κονιδάρη, Ηλιάνα Παρασκευοπούλου, Μαρία Φουντούλη