Skip to main content

Μουσείο με δημοφιλή έπιπλα και είδη οικιακού εξοπλισμού

«Για 70 χρόνια, ο κόσμος καλωσόριζε την IKEA στο σπίτι του. Τώρα, ήρθε η σειρά μας να σας καλωσορίσουμε στο δικό μας». Με αυτή τη φράση, ο σουηδικός κολοσσός επίπλωσης και οικιακού εξοπλισμού ανακοινώνει τα εγκαίνια Μουσείου, αφιερωμένου σε αυτόν, τα οποία θα πραγματοποιηθούν στις 30 Ιουνίου.

Το Μουσείο φιλοξενείται στο πρώτο κατάστημα της IKEA, στη σουηδική πόλη Almhult (το κατάστημα άνοιξε το 1958 και έκλεισε το 2012, όταν άνοιξε δεύτερο κατάστημα στην πόλη). Σχεδιάστηκε από τα αρχιτεκτονικά γραφεία Wilkinson Eyre Architects και Uulas Arkitekter και θα στεγάσει μία μόνιμη έκθεση περισσότερων από 20.000 επιτευγμάτων της εταιρείας.

Ο χώρος της μόνιμης έκθεσης πλαισιώνεται από χώρο περιοδικής έκθεσης, εστιατόριο, κατάστημα και εκπαιδευτικές εγκαταστάσεις.

Ειδικοί χώροι έκθεσης για εμβληματικά προϊόντα, όπως η βιβλιοθήκη Billy και ο καναπές Klippan – τα δύο προϊόντα της IKEA με τις μεγαλύτερες πωλήσεις  – έχουν προβλεφθεί. Παράλληλα, σε σειρά δωματίων για συγκεκριμένες περιόδους, θα εκτίθενται έπιπλα και αξεσουάρ της εταιρείας, ανά συγκεκριμένη δεκαετία.

Τρεις είναι οι θεματικές ενότητες στον χώρο της μόνιμης έκθεσης.

Η πρώτη, «Οι ρίζες μας». Εδώ, ανιχνεύεται η καθημερινότητα στην περιοχή Σμέλαντ, τον 19ο αιώνα, καθώς και η παιδική ηλικία του ιδρυτή της IKEA,  Ίνγκμαρ Κάμπραντ.

Στη δεύτερη, την «Ιστορία μας», τεκμηριώνονται οι ιδέες, λύσεις, επιτυχίες και αποτυχίες, από τότε που ξεκίνησε η IKEA, το 1958.

Τέλος, στην τρίτη, την «Ιστορία σας», παρουσιάζονται τα εσωτερικά σπιτιών πελατών και το πώς χρησιμοποίησαν εμβληματικά προϊόντα της IKEA.

Ο χώρος περιοδικής έκθεσης θα φιλοξενεί δύο εκθέσεις τον χρόνο.

Η πρώτη περιοδική θα είναι η «εγκατάσταση κουζίνας, εστιασμένη στα παιδιά, τους ΑμεΑ και το μέλλον της μαγειρικής»,η οποία πρωτοπαρουσιάστηκε στην Milan Design Week 2015.

Η ημερομηνία των εγκαινίων ανακοινώθηκε στη διάρκεια των εκδηλώσεων για την Democratic Design Day της εταιρείας , που έγιναν στον χώρο του καινούργιου Μουσείου.

Κατά τη διάρκεια αυτών των εκδηλώσεων, που αποσκοπούν να ενισχύσουν τη διαφάνεια όσον αφορά στις δραστηριότητες του σουηδικού κολοσσού, η IKEA ανακοίνωσε τη συνεργασία της με τη δανέζικη φίρμα Hay (περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, επανασχεδιασμό της μπλε και κίτρινης τσάντας της εταιρείας, μέσα στην οποία οι αγοραστές μεταφέρουν σπίτι τους προϊόντα που έχουν προμηθευτεί) και τον Βρετανό σχεδιαστή Tom Dixon.

Επίσης, έδωσε στη δημοσιότητα την πλέον πρόσφατη έκθεσή της, «Life at Home», για τις διαφορετικές συμπεριφορές και επιλογές life style που επηρεάζουν τη ζωή στο σπίτι, ανθρώπων σε όλο τον κόσμο.