Skip to main content

Στο περίπτερο της Αρμενίας, ο Χρυσός Λέων της 56ης Μπιενάλε Τέχνης

Στην εθνική συμμετοχή της Αρμενίας, που συμπεριελάμβανε καλλιτέχνες της διασποράς του ιστορικού αυτού λαού, απονεμήθηκε ο Χρυσός Λέων της 56ης Μπιενάλε Τέχνης στη Βενετία.

Η κριτική επιτροπή, στρέφοντας το βλέμμα προς την Ιστορία, απέτισε φόρο τιμής στην παράδοση, την ιστορία, και τη γενικότερη συνεισφορά του αρμενικού λαού στον ανθρώπινο πολιτισμό.

Το στοιχείο που χαρακτήρισε τη φετινή Μπιενάλε, ήταν η ιδεολογικά κι αισθητικά στρατευμένη στροφή της προς την αποτύπωση των διαφορών, των βιαιοτήτων, των διακρίσεων και των προβλημάτων που κυριαρχούν στον κόσμο, μέσα από μια καλλιτεχνική ματιά.
Τιμητική μνεία για το καλύτερο εθνικό περίπτερο απονεμήθηκε στη συμμετοχή των ΗΠΑ, για την παρουσίαση του έργου της Τζόαν Τζόνας, με τίτλο «They Come to Us Without a Word».

Επίσης, με Χρυσό Λέοντα τιμήθηκε η Αμερικανίδα Άντριαν Πάιπερ για το έργο «The Probable Trust Registry: The Rules of the Game #1–3», το οποίο εκτίθεται στο Arsenale. Η έντονη προσωπικότητα της δουλειάς της, κι η ευστοχία της να επισημαίνει τη σχετικότητα και παροδικότητα των επικαιρικών συστημάτων αξιών που διέπουν τις εκάστοτε κοινωνικές συνθήκες, αποτέλεσαν έναν ισχυρό παράγοντα για τη βράβευσή της .

Ο Αργυρός Λέοντας, για τον πλέον φέρελπι καλλιτέχνη, απονεμήθηκε στον Νοτιοκορεάτη Ιμ Χέουνγκ-Σουν για το έργο του με τίτλο «Factory Complex». Παράλληλα, η επιτροπή βράβευσε με ειδικές μνείες τους Χαρούν Φαρότσκι, από τη Γερμανία, Abounaddara collective, από τη Συρία και Μασινίσα Σελμάνι από την Αλγερία.

naftemporiki.gr