Από την έντυπη έκδοση
Της Σοφίας Εμμανουήλ
[email protected]
O Αntonio Percassi, πρώην Ιταλός ποδοσφαιριστής και νυν επιχειρηματίας με ηχηρές συνεργασίες στο ενεργητικό του, από τον Luciano Benetton μέχρι το joint venture με την Inditex του Amancio Ortega, αναλαμβάνει τα δικαιώματα διαχείρισης της αθλητικής μάρκας Nike σε Ελλάδα, Βουλγαρία και Ρουμανία, εγκαινιάζοντας νέο κύκλο ανάπτυξης για το δημοφιλές brand, σε συνέχεια της λήξης της συνεργασίας του με τον όμιλο Folli Follie.
Υπενθυμίζεται ότι η Nike έκανε ντεμπούτο στη Ελλάδα πριν από περίπου 40 χρόνια μέσω της Elmec Sport, εταιρείας του Σ. Φάις, η οποία μεταβιβάστηκε αρχικά σε εταιρεία του Θανάση Λασκαρίδη (Homeric Department Store), που εν συνεχεία, εν έτει 2007, δέχθηκε πρόταση της οικογένειας Kουτσολιούτσου να αγοράσει την εταιρεία, που πέρασε εν τέλει στον έλεγχο της Folli Follie.
Η Nike είχε εντατικοποιήσει τις επαφές της με Έλληνες και ξένους υποψηφίους επενδυτές από τον Μάιο, ενώ από τα τέλη του 2018 είχε ανακοινώσει την απόφασή της να μην ανανεώσει τη συνεργασία της με τη Folli Follie. Eξάλλου οι συμβάσεις που είχε για χονδρική, λιανική και συγκεκριμένες σειρές, αρχίζουν να «σπάνε» από τις 31.12.2019 και η διάδοχη κατάσταση απαιτούσε προετοιμασία. Σημειώνεται ότι το σήμα διαθέτει δίκτυο λιανικής με περίπου 15 καταστήματα στην Ελλάδα κι επιπλέον 25 σε Βουλγαρία και Ρουμανία.
Ο κ. Percassi φέρεται να απέκτησε την αντιπροσωπεία μέσω της Odissea S.r.l., που δραστηριοποιείται διεθνώς στο χώρο της μόδας και του ηλεκτρονικού εμπορίου. Πρόκειται για εταιρεία που δημιούργησε ο ίδιος αφού προηγουμένως είχε αναπτύξει στην ιταλική αγορά μάρκες όπως Swatch, Levi’s, Calvin Klein, Guess, Tommy Hilfiger, Gucci, Ferrari, Ralph Lauren αλλά και τη Νike, για την οποία ανέπτυξε δίκτυο 18 καταστημάτων.
Fais Group – Καλλυντικά
Ενδιαφέρον, πάντως, έχει το γεγονός ότι ο Ιταλός επιχειρηματίας αναπτύσσει ευρύτερη σχέση με την Ελλάδα, καθώς φέρεται να έχει συμφωνήσει με το Fais Group για την ανάπτυξη στην ελληνική αγορά του brand Kiko Milano. Σχεδιάζει να λειτουργήσει τους επόμενους μήνες το πρώτο κατάστημα, ενώ προβλέπεται ανάπτυξη πανελλαδικού δικτύου στα επόμενα χρόνια. Η απόκτηση του συγκεκριμένου συμβολαίου από τον όμιλο Φάις – σε συνδυασμό με την επέκτασή του σε μάρκες όπως Adidas, Puma, Under Armour, την ανάπτυξη της Καλογήρου όπου ηγήθηκε σχεδίου εξυγίανσης, την διείσδυση στην αγορά εστίασης αλλά και τα σχέδια για τη Στοά Μοδιάνο στη Θεσσαλονίκη – σηματοδοτεί την είσοδό του και στην αγορά καλλυντικών και επιβεβαιώνει τις προθέσεις του επιχειρηματία να «ξαναχτίσει» ισχυρή θέση στο λιανεμπόριο. Και την ώρα που αναδύονται νέοι πρωταγωνιστές στην αγορά άλλοτε κραταιοί παίκτες συρρικνώνονται. Πρόσφατα η Τop Trends MCS ανακοίνωσε την απόκτηση των αντιπροσωπειών της Juicy Couture, καθώς και των Franklin Marshall και MCS (πρώην Μarlboro Classics) που ανήκαν στη Folli Follie. Έτσι η Folli Follie, με εξαίρεση τα Factory Outlet, έχει μείνει χωρίς ουσιαστικό αντικείμενο δραστηριότητας, σχεδόν όπως ξεκίνησε πριν από 37 χρόνια, αν συνυπολογίσουμε τις εξελίξεις για μεταβίβαση της Links of London και τη «διάλυση» της FF Cosmetics.
Προσφυγή ομολογιούχων
Σε αυτό το περιβάλλον δεν πρέπει να κάνει εντύπωση το γεγονός ότι δεν έχει ωριμάσει η διαπραγμάτευση μεταξύ της διοίκησης της FF Group και των ομολογιούχων πιστωτών της εταιρείας, μερίδα των οποίων, σύμφωνα με πληροφορίες, προσέφυγαν χθες στα ελβετικά δικαστήρια με στόχο να διερευνήσουν την πιθανότητα διεκδίκησης αποζημίωσης από τη UBS (η οποία ενήργησε ως joint bookrunner, από κοινού με την Credit Suisse, για το ομόλογο 150 εκατ. ελβ. φράγκων που είχε εκδώσει προ διετίας η Folli Follie). Στην εκπνοή της προθεσμίας που προβλέπει το ελβετικό δίκαιο για την παραγραφή απαιτήσεων (26.9.2019) οι ομολογιούχοι κατέθεσαν αίτημα διακοπής της παραγραφής.