Από την έντυπη έκδοση
Της Σοφίας Εμμανουήλ
[email protected]
Επιχειρηματικές εξελίξεις στο λιανεμπόριο προοιωνίζεται η είσοδος στην ελληνική αγορά του βρετανικού fund M&G, μέσω της NotosCom, σε συνέχεια ενός μπαράζ νέων συμβολαίων για σήματα που ανήκαν στο χαρτοφυλάκιο της Folli Follie, η οποία εκ των συνθηκών τίθεται εκτός ανταγωνισμού στον κλάδο των πολυκαταστημάτων, έχοντας απολέσει το μερίδιό της στην αλυσίδα attica, που δηλώνει «παρών» στις εξελίξεις.
Μάλιστα εν όψει της αύξησης μετοχικού κεφαλαίου (ΑΜΚ) της Lamda Development για την άμεση εκκίνηση της επένδυσης στο Ελληνικό, είναι πιθανή η συμμετοχή της Αττικά Πολυκαταστήματα, το επιτελείο της οποίας θα αποφασίσει σχετικά, αφού αξιολογήσει τους όρους της ΑΜΚ.
Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Η M&G Investments, που συνδέεται με τον όμιλο Prudential και διαθέτει σημαντική παρουσία στον χώρο του real estate έχοντας αποκτήσει παρουσία σε εμπορικά κέντρα γειτονικών χωρών, όπως π.χ. η Ιταλία, συμφώνησε, σύμφωνα με τις πληροφορίες, να είναι ο στρατηγικός επενδυτής της NotosCom, στη θέση της Pillarstone, η οποία παρά τις αρχικές φιλόδοξες διαθέσεις της αποχώρησε. Η Μ&G καλείται να καταβάλει 7 εκατ. ευρώ, που ήταν το ύψος της συμμετοχής της Pillarstone στην ελληνική εταιρεία και στη συνέχεια με επιπλέον 7 εκατ. ευρώ, ως ενδιάμεση χρηματοδότηση, να διευκολύνει τη λειτουργία της εταιρείας.
Η συμφωνία τελεί υπό την έγκριση των πιστωτριών τραπεζών, οι οποίες έχουν δώσει πράσινο φως για την αναδιάρθρωση δανειακών υποχρεώσεων της εταιρείας ύψους 170 εκατ. ευρώ σε συνδυασμό με γενναίο «κούρεμα» απαιτήσεων. Το σχέδιο αναδιοργάνωσης, όπως έχει αρχικώς συμφωνηθεί δεν προβλέπει περαιτέρω συρρίκνωση της δραστηριότητας του ομίλου, που είχε ήδη περιοριστεί τα τελευταία χρόνια με καταστήματα σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Καλαμάτα και Σόφια (στο εμπορικό κέντρο Sofia Ring Mall). Αντιπροσωπεύει πάντως ισχυρά διεθνή brands από τον χώρο της μόδας αλλά και των καλλυντικών.
Η NotosCom φέρεται να έχει επίσης εξασφαλίσει τη διανομή των προϊόντων Shiseido, που είχε συμβόλαιο με την FF Cosmetics, γεγονός που πιθανόν ενδυνάμωσε τη διαπραγματευτική θέση της στις συζητήσεις με το βρετανικό fund.
Σημειώνεται ότι ο γιαπωνέζικος οίκος εν όψει της λήξης της σχετικής σύμβασης στα τέλη Σεπτεμβρίου διεξήγαγε διαπραγματεύσεις με υποψήφιους επενδυτές, μεταξύ των οποίων η Cosmobrands, θυγατρική της Αττικά Πολυκαταστήματα, η οποία φέρεται να μην αποδέχθηκε τους όρους της νέας σύμβασης.
Οι κινήσεις
Ας ληφθεί υπ’ όψιν ότι οι μέτοχοι της Αττικά Πολυκαταστήματα, σύμφωνα με πληροφορίες της «N», σχεδιάζουν εντός διμήνου να εξαγοράσουν και το υπόλοιπο ποσοστό των μετοχών της εταιρείας (25,2%) που είχε περιέλθει στις τράπεζες, σε συνέχεια της εκποίησης του «πακέτου» (10,5%+25,2%) που κατείχε η Folli Follie, μέσω πλειστηριασμού. Τότε είχαν αποκτήσει το 10% έναντι 12,133 εκατ. ευρώ και για το υπόλοιπο 25,2% προβλέπεται να διαθέσουν ποσό περί τα 30 εκατ. ευρώ, μέρος του οποίου θα προέλθει από δανεισμό.
Επίσης τον περασμένο Μάιο οι βασικοί μέτοχοι, μέσω της εταιρείας που ελέγχουν το 55,6% της Αττικά Πολυκαταστήματα, απέκτησαν επιπλέον και το μερίδιο της Picar, θυγατρικής της Τράπεζας Πειραιώς. Πρόκειται για ποσοστό 4,6% του ΜΚ που αποκτήθηκε έναντι 5,3 εκατ. ευρώ ανεβάζοντας το ποσοστό των ιδίων μετοχών στο 15%, το οποίο και προβλέπεται να διαγραφεί στο άμεσο μέλλον. Ένα μικρό ποσοστό, περίπου 4,15%, κατέχει εταιρεία συμφερόντων του Μορίς Ρίτσι Φρανσές.
Η εταιρεία, που είχε μπει σε συνομιλίες με ξένους επενδυτές, σε αυτήν τη φάση φαίνεται να επικεντρώνεται στο εν εξελίξει επενδυτικό της πλάνο, το οποίο περιλαμβάνει μεταξύ άλλων επέκταση του attica στο City Link κατά 4.000 τ.μ., επένδυση που αναμένεται να προσθέσει πάνω από 15 εκατ. ευρώ στον κύκλο εργασιών της εταιρείας (που υπερβαίνει σε ετήσια βάση τα 180 εκατ. ευρώ) και επιπλέον επωφελείται από την τριψήφια ανάπτυξη της πλατφόρμας attica beauty (160%). Οι συνολικές πωλήσεις τρέχουν με ρυθμό 2% και το EBITDA με 3,5% στο 7μηνο του 2019.