Της Σοφίας Εμμανουήλ
[email protected]
Δυνατότητες για υποβολή δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος χωρίς τη φυσική παρουσία του φορολογούμενου σε λογιστικό γραφείο ή Εφορία δίνει μια ελληνική startup με έδρα την Κοζάνη, που διεκδικεί μερίδιο στην αγορά εν μέσω πανδημίας και διερευνά πηγές χρηματοδότησης για να αναπτυχθεί περαιτέρω.
Eιδικότερα, το business.indima.gr είναι το πρώτο online φορολογικό γραφείο στην Eλλάδα, το οποίο δημιουργήθηκε στις αρχές του 2019. Aυτή ήταν και η ιδέα, όπως λέει στη «Ν» ο Δημήτρης Περτσινίδης, πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας, να δημιουργηθεί μια πλατφόρμα που θα αποτελέσει το πρώτο online φοροτεχνικό γραφείο.
Η συγκυρία του lockdown ανέδειξε αξία στην υπηρεσία, αφού παρείχε δυνατότητα ανέπαφης συναλλαγής από οπουδήποτε για κάποιον φορολογικά υπόχρεο στην Ελλάδα. Η εταιρεία, σύμφωνα με τον κ. Περτσινίδη, διαθέτει στην εξυπηρέτηση του κοινού μια έμπειρη ομάδα φοροτεχνικών-λογιστών και τα πρώτα αποτελέσματα από τη λειτουργία της ήταν ιδιαίτερα ενθαρρυντικά. «Αυτό μας έδωσε την απαραίτητη ενέργεια για να συνεχίσουμε» τονίζει χαρακτηριστικά, για να προσθέσει ότι μόλις πριν από δύο μήνες η εταιρεία λάνσαρε μία νέα υπηρεσία, τον online λογιστή για μικρές επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες. Η συγκεκριμένη υπηρεσία είχε μεγάλη ανταπόκριση και ήρθε σε συνέχεια ερωτημάτων που δεχόταν η Indima από επιχειρήσεις, αλλά και κατόπιν του κενού που εντόπισε έρευνα αγοράς. Στο πλαίσιο της συμμετοχής της ομάδας εταιρείας στον κύκλο επιτάχυνσης του OKThess, είχε τη δυνατότητα – και με την πολύτιμη βοήθεια των μεντόρων της – να «τρέξει» έρευνα αγοράς για τις ανάγκες των καταναλωτών γύρω από λογιστικά και φορολογικά θέματα. Ρωτήσαμε σχετικά τον κ. Περτσινίδη. Όπως αναφέρει, «αν και το πρόβλημα που λύναμε ήταν σημαντικό, διαπιστώσαμε και κατά την έρευνα αγοράς, αλλά και κατά τη λειτουργία της εταιρείας πως υπήρχε ένα μεγαλύτερο κενό στον λογιστικό τομέα, αυτό της λογιστικής και φορολογικής υποστήριξης των μικρών επιχειρήσεων. Έτσι αποφασίσαμε να προσθέσουμε την υπηρεσία online λογιστικής και φορολογικής υποστήριξης για μικρές επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες».
Αναφορικά με το κόστος που συνεπάγεται για τους φορολογούμενος η αγορά της λογιστικής υπηρεσίας online, ο κ. Περτσινίδης σημειώνει ότι «δεν είναι το ίδιο για όλους τους πελάτες, αλλά προσαρμόζεται αναλόγως με την οικονομική δραστηριότητα και κυρίως τον φόρτο εργασίας που απαιτεί η διαχείριση των υποχρεώσεων της κάθε επιχείρησης. Κι αυτό επειδή κάθε εταιρεία έχει τις δικές της ιδιαιτερότητες και απαιτήσεις. Π.χ. το κόστος είναι μικρότερο για ένα freelancer από μία μικρή επιχείρηση που μπορεί να έχει εργαζομένους και επομένως και μισθοδοσία. Όμως, όπως γνωρίζουν όλοι όσοι ασχολούνται με τις επιχειρήσεις, το σημαντικότερο στις λογιστικές υπηρεσίες δεν είναι τόσο το κόστος, όσο η ποιότητα της προσφερόμενης υπηρεσίας».
Η αφετηρία
Η ιδρυτική ομάδα της Indima (business.indima.gr) αποτελείται από τα τρία αδέρφια Θωμά, Γιώργο και Δημήτρη Περτσινίδη. O Θωμάς, 22 ετών, σπουδάζει Λογιστική και Χρηματοοικονομικά στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, ο Γιώργος, 22 ετών, σπουδάζει γεωπονία στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο της Θεσσαλονίκης και ο Δημήτρης, 19 ετών, σπουδάζει Εφαρμοσμένη Πληροφορική στο ΠΑΜΑΚ. Από μικροί ασχολούνταν όλοι με τα λογιστικά και τις μικρές επιχειρήσεις δίπλα στον πατέρα τους, ο οποίος διατηρεί λογιστικό γραφείο στην Κοζάνη. Εκεί διαπίστωσαν τα προβλήματα και τις ανάγκες των μικρών επιχειρήσεων από πρώτο χέρι. Σήμερα στο γραφείο της επιχείρησης απασχολούνται συνολικά τέσσερα άτομα, δύο με τα λογιστικά, ένας με το marketing και ο τέταρτος ασχολείται με τα πληροφοριακά συστήματα.
Οι στόχοι για το μέλλον
Η ομάδα της Indima βραχυπρόθεσμο στοχεύει σε συνεχή αναβάθμιση της ποιότητας της εξυπηρέτησης των πελατών της, καθώς και στην εξέλιξη των υπηρεσιών της μέσω του feedback που λαμβάνει από αυτούς. Στους μακροπρόθεσμους στόχους, όπως σημειώνει ο κ. Περτσινίδης, είναι η περαιτέρω ανάπτυξη της Indima και η εύρεση χρηματοδότησης με σκοπό να αποτελέσει τον νούμερο ένα συνεργάτη-σύμβουλο των μικρών επιχειρήσεων.
Καθώς ο ανταγωνισμός αναπτύσσεται ραγδαία στο χώρο των υπηρεσιών, με τις τεχνολογίες να καθίστανται ξεπερασμένες πολύ γρήγορα, η ομάδα της Indima παρακολουθεί το περιβάλλον προκειμένου να εξελίσσει τις υπηρεσίες της επενδύοντας σε νέες τεχνολογίες. «Η η κύρια προτεραιότητα της εταιρείας μας είναι οι πελάτες και έτσι πρωταρχικός σκοπός μας είναι η βελτίωση της εξυπηρέτησής τους. Για αυτό δεν βασιζόμαστε μόνο στην τεχνολογία, αλλά επενδύουμε στην εκπαίδευση και κατάρτιση των στελεχών μας, έτσι ώστε να μπορούμε να παρέχουμε πάντα τα καλύτερα αποτελέσματα» εξηγεί ο κ. Περτσινίδης, δίνοντας έμφαση και στον σχεδιασμό για τη σύναψη στρατηγικών συνεργασιών με εταιρείες και διάφορους φορείς, με σκοπό τη βελτίωση και διεύρυνση των προσφερομένων υπηρεσιών.