Από την έντυπη έκδοση
Του Κώστα Δεληγιάννη
[email protected]
Τρεις επενδυτικοί στόχοι βρίσκονται στον ορίζοντα της Motor Oil, με έτοιμη προς δρομολόγηση την επένδυση για ποσοτική και ποιοτική αναβάθμιση της παραγωγής βενζινών από το διυλιστήριο, όπως περιέγραψε ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, Πέτρος Τζαννετάκης, κατά τη χθεσινή παρουσίαση του στην ετήσια ενημέρωση αναλυτών, η οποία πραγματοποιήθηκε μέσω της Ένωσης Θεσμικών Επενδυτών. Παράλληλα με την επένδυση στο διυλιστήριο, ο όμιλος θα προχωρήσει τις πρώτες προκαταρκτικές μελέτες για την εγκατάσταση μίας πλωτής μονάδας επαναεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (FSRU) στην περιοχή των εγκαταστάσεών της στους Αγίους Θεοδώρους Κορινθίας, για την οποία έλαβε τη σχετική άδεια από τη ΡΑΕ στις αρχές Μαρτίου.
«Είναι μία από τις επιλογές που ο όμιλος θέλει να διατηρήσει ανοικτές, από τη στιγμή που δραστηριοποιείται στο φυσικό αέριο και την ηλεκτρική ενέργεια», ανέφερε χαρακτηριστικά ως προς τις προοπτικές υλοποίησης του έργου. Την ίδια στιγμή, επιβεβαίωσε πως στο επενδυτικό «κάδρο» βρίσκεται και η προοπτική υλοποίησης στην Κρήτη μίας ηλεκτροπαραγωγικής μονάδας με καύσιμο υγραέριο (LPG), στην περίπτωση που εμφανισθεί έλλειμμα επάρκειας στο νησί και δικαιολογείται η κατασκευή της.
Απαντώντας σε ερωτήσεις σχετικά με πιθανό ενδιαφέρον του ομίλου για την αποκρατικοποίηση της ΔΕΠΑ, ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος σημείωσε πως η Motor Oil θα προσδιορίσει τη στάση της όταν ξεκινήσει η διαδικασία και οριστικοποιηθούν τα δεδομένα. «Για τη λιανική πάντως έχει νόημα», πρόσθεσε, αναφερόμενος στην πώληση της ΕΠΑ Αττικής, η οποία θα εκχωρηθεί ενταγμένη στη ΔΕΠΑ Εμπορίας.
«Μερικές δεκάδες εκατομμύρια»
Αναφορικά με τη βελτίωση της παραγωγής βενζινών, υπογράμμισε πως οι λεπτομερείς ανακοινώσεις της εταιρείας θα γίνουν στα τέλη Μαΐου, στα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου, ενώ θα έχει στο μεταξύ οριστικοποιηθεί πλήρως το ύψος της επένδυσης και το κεντρικό χρονοδιάγραμμα. Σημείωσε πως θα δαπανηθούν «μερικές εκατοντάδες εκατομμύρια», ενώ τοποθέτησε την ολοκλήρωση στο 2021, με μεγάλο όφελος στα EBITDA, όπως τόνισε. Ο στόχος του project είναι διττός, αφού θα αυξηθούν οι ποσότητες του παραγόμενου προϊόντος, ενισχύοντας παράλληλα την αναλογία των βενζινών υψηλών οκτανίων έναντι του καυσίμου με χαμηλά οκτάνια.
Όπως εξήγησε, η αύξηση της παραγωγής θα δώσει τη δυνατότητα στον όμιλο να καλύψει σε ακόμη μεγαλύτερο βαθμό τη ζήτηση με δική του παραγωγή, τη στιγμή που γι’ αυτό τον σκοπό (και παρά τα διαδοχικά ρεκόρ παραγωγής) αυτήν τη στιγμή χρειάζεται να κάνει εισαγωγές. Παράλληλα, η ενίσχυση του όγκου των υψηλών οκτανίων θα «απαντήσει» στην ολοένα μεγαλύτερη κατανάλωση πιο ακριβού καυσίμου – τη στιγμή που, για παράδειγμα, προτιμάται από το 50% των Ελλήνων οδηγών που ανεφοδιάζονται από το δίκτυο της Shell. Επίσης, σε απόλυτους αριθμούς θα διατηρηθούν σταθερές οι ποσότητες βενζινών χαμηλών οκτανίων, οι οποίες εξάγονται σε μη ευρωπαϊκές χώρες.
Αναφερόμενος στα οικονομικά αποτελέσματα της περασμένης χρονιάς, ο κ. Τζαννετάκης έκανε μνεία στο ρεκόρ παραγωγής του διυλιστηρίου, η οποία ανήλθε στους 13,8 εκατ. μετρικούς τόνους, όπως και στο γεγονός ότι ο όγκος των συνολικών πωλήσεων άγγιξε επίσης ιστορικό υψηλό, διαμορφούμενος σε 14,4 εκατ. τόνους. Επίσης, δεν παρέλειψε να αναφερθεί στο ύψος του καθαρού δανεισμού, που «έκλεισε» τον προηγούμενο Δεκέμβριο με ιστορικό χαμηλό για την εταιρεία.