Skip to main content

Public Black Friday 2024: Οι αγορές που ξεχώρισαν και οι τάσεις που αναδείχθηκαν

Αναλύοντας τα αποτελέσματα της έρευνας από τα Public για τις προτιμήσεις των Ελλήνων καταναλωτών και τις προοπτικές για τη Black Friday 2025 - Sponsored content

Αναλύοντας τα αποτελέσματα της έρευνας από τα Public για τις προτιμήσεις των Ελλήνων καταναλωτών και τις προοπτικές για τη Black Friday 2025.

Καθώς η Black Friday 2025 πλησιάζει με γοργούς ρυθμούς, τα Public αποκαλύπτουν τα εντυπωσιακά αποτελέσματα της έρευνας για τη Black Friday 2024. Μέσα από εκατοντάδες χιλιάδες συναλλαγές στα φυσικά καταστήματα και το public.gr, αναδεικνύονται οι προτιμήσεις των Ελλήνων καταναλωτών, οι κατηγορίες προϊόντων που κυριάρχησαν και οι αναδυόμενες τάσεις που διαμορφώνουν το μέλλον των αγορών. Από την κυριαρχία των mobile συναλλαγών μέχρι την άνοδο των έξυπνων οικιακών συσκευών και την ψυχαγωγία χωρίς όρια, η Black Friday εξελίσσεται σε μια ολιστική εμπειρία που συνδυάζει τεχνολογία, άνεση και διασκέδαση.

Το προφίλ των καταναλωτών: Ισορροπία φύλων και κυριαρχία των 35-54 Ετών

Χιλιάδες άντρες και γυναίκες από όλη την Ελλάδα εκμεταλλεύτηκαν τις μοναδικές προσφορές της Public Black Friday 2024, με το ποσοστό μεταξύ των δύο φύλων να παραμένει ισορροπημένο. Η ηλικιακή ομάδα 35-54 ετών συνέχισε να κυριαρχεί, αποδεικνύοντας ότι αποτελεί την πιο ενεργή κατηγορία καταναλωτών. Ωστόσο, μια ενδιαφέρουσα εξέλιξη ήταν η σημαντική άνοδος των νεότερων γενεών, οι οποίες είναι εξοικειωμένες με την τεχνολογία. Αυτή η τάση ενίσχυσε περαιτέρω τη στροφή προς τις online αγορές και το mobile shopping, δημιουργώντας ένα πιο δυναμικό και ψηφιακό τοπίο αγορών.

Συγκεκριμένα, το 2024 σημειώθηκε νέο ρεκόρ στις mobile αγορές, οι οποίες έφτασαν σχεδόν το 84% των συνολικών ηλεκτρονικών συναλλαγών – δηλαδή 8 στις 10 ηλεκτρονικές αγορές πραγματοποιήθηκαν μέσω κινητών συσκευών. Αντίθετα, οι αγορές μέσω υπολογιστή παρουσίασαν ήπια πτώση, συνεχίζοντας την τάση που παρατηρήθηκε και το 2023. Αυτή η μετατόπιση υπογραμμίζει πώς οι Έλληνες καταναλωτές προτιμούν πλέον γρήγορες, ευέλικτες και προσβάσιμες μεθόδους αγορών, ενσωματώνοντας την τεχνολογία στην καθημερινότητά τους.

Η γεωγραφία της Black Friday: Από την Αθήνα στην περιφέρεια

Οι τρεις μεγαλύτερες πόλεις της χώρας – Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Πάτρα – βρέθηκαν στην κορυφή των mobile αγορών, με την πρωτεύουσα να ξεχωρίζει εντυπωσιακά, αντιπροσωπεύοντας το 77% των συνολικών αγορών μέσω τηλεφώνου. Παράλληλα, αυξημένο ενδιαφέρον παρατηρήθηκε και σε μεγάλες πόλεις της περιφέρειας, όπως το Ηράκλειο, η Λάρισα, τα Ιωάννινα και ο Βόλος. Αυτή η πανελλαδική απήχηση επιβεβαιώνει ότι η Black Friday δεν είναι πλέον αποκλειστικότητα των αστικών κέντρων, αλλά μια εθνική γιορτή αγορών που αγκαλιάζει όλη την Ελλάδα, ενισχύοντας τη στροφή προς γρήγορες και εύκολα προσβάσιμες μεθόδους.

Τεχνολογία σε πρώτο πλάνο: Smartphones και τηλεοράσεις κυριαρχούν

Στον τομέα της τεχνολογίας, τα smartphones και τα αξεσουάρ κινητής τηλεφωνίας παρέμειναν στις πρώτες θέσεις προτίμησης, με τα προϊόντα των Xiaomi, Apple και Samsung να κυριαρχούν απόλυτα. Μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα τάση ήταν η αύξηση των πωλήσεων σε τηλεοράσεις μεγέθους 55’’ έως 65”, που δείχνει ότι οι καταναλωτές επενδύουν σε υψηλή ανάλυση και σύγχρονη τεχνολογία εικόνας για να αναβαθμίσουν τον προσωπικό τους χώρο ψυχαγωγίας. Στις κορυφαίες επιλογές ξεχώρισαν οι τηλεοράσεις των Samsung, LG και Kydos, αποδεικνύοντας την προτίμηση σε brands που συνδυάζουν ποιότητα και καινοτομία.

Έξυπνο σπίτι, Έξυπνες επιλογές: Άνοδος στις οικιακές συσκευές

Οι οικιακές συσκευές γνώρισαν ιδιαίτερα υψηλή ζήτηση, με πλυντήρια, στεγνωτήρια των Bosch, Midea και Tesla να πρωταγωνιστούν, μαζί με σκούπες ρομπότ ή stick από Xiaomi, Dyson και Rohnson, καθώς και κλιματιστικά Omnys, Midea και Toyotomi. Αυτές οι επιλογές υπογραμμίζουν την προτίμηση των καταναλωτών σε λύσεις που εξοικονομούν χρόνο και προσφέρουν πρακτικότητα στην καθημερινή ζωή. Επιπλέον, σημαντική αύξηση σημείωσαν οι υπηρεσίες εγκατάστασης και απεγκατάστασης, επιβεβαιώνοντας ότι οι αγοραστές αναζητούν πλέον ολοκληρωμένες λύσεις που ξεπερνούν το απλό προϊόν και αγκαλιάζουν την πλήρη εμπειρία.

Ψυχαγωγία χωρίς όρια: Gaming και παιχνίδια στην κορυφή

Η ψυχαγωγία παρέμεινε ένας από τους πυλώνες της Black Friday, με το gaming να συνεχίζει να πρωταγωνιστεί. Τα Public ανέδειξαν ως κορυφαία σε πωλήσεις gaming software τα EA FC 25, Spiderman 2 και Ghost of Tsushima, αναδεικνύοντας τη δυναμική της gaming κοινότητας και την προτίμηση σε τίτλους που προσφέρουν ρεαλιστική εμπειρία και υψηλή ποιότητα περιεχομένου.

Εξίσου εντυπωσιακή ήταν η παρουσία των παιχνιδιών φυσικής μορφής (toys), καθώς πολλοί καταναλωτές εκμεταλλεύτηκαν τη Black Friday για να προετοιμαστούν για τα Χριστουγεννιάτικα δώρα. Τα Top 4 παιχνίδια της χρονιάς ήταν:

– Panini – FIFA 365 2025 Adrenalyn Κάρτες
– Lego Toys – Lego Friends Dog Rescue Van
– Μαθαίνω & Δημιουργώ – Pen Studio
– Plexi – Flexi

Αυτή η ποικιλία αποδεικνύει ότι οι οικογένειες και τα παιδιά αποτελούν σημαντικό κοινό της Black Friday, με αυξανόμενο ενδιαφέρον για παιχνίδια που προάγουν τη δημιουργικότητα και τα συλλεκτικά brands.

Οι Τάσεις του 2024 δείχνουν τον δρόμο για το 2025

Η Black Friday 2024 στα Public επιβεβαιώνει ότι οι Έλληνες καταναλωτές δεν περιορίζονται σε απλές αγορές προϊόντων, αλλά αναζητούν μια ολοκληρωμένη εμπειρία που συνδυάζει αξία, αξιοπιστία και άνεση. Σε αυτή την κατεύθυνση, τα Public προετοιμάζονται δυναμικά για τη Black Friday 2025, με στόχο να προσφέρουν ακόμα μεγαλύτερη ποικιλία ετοιμοπαράδοτων προϊόντων και ευέλικτες υπηρεσίες πληρωμής και παράδοσης που θα αναβαθμίσουν κάθε στάδιο της αγοραστικής διαδικασίας. Η δέσμευση των Public παραμένει ακλόνητη: να ανταποκριθούν με συνέπεια στην εμπιστοσύνη του κοινού και στις εξελισσόμενες ανάγκες του.