Skip to main content

Arla Foods Ελλάς: Ανθεκτική μέσα στην πληθωριστική καταιγίδα με Lurpak και πρωτεΐνη

Αύξηση σε έσοδα και κέρδη - Ακόμη πιο ευοίωνες προοπτικές για το 2026

Η υψηλή πιστότητα που «απολαμβάνει» το σήμα Lurpak αλλά και η αυξανόμενη αποδοχή των  πρωτεϊνικών προτάσεων «υποθηκεύουν»  και φέτος αναπτυξιακή  πορεία για την Αrla Foods Ελλάς, ενώ το αποτύπωμα από την ολοκλήρωση της συγχώνευσης του δανέζικου μητρικού ομίλου με τη γερμανική  DMK Group ενισχύει περαιτέρω τις προοπτικές από το 2026.

Η εγχώρια θυγατρική, παρά τις αναταράξεις στις τιμές του γάλακτος σε ευρωπαϊκό επίπεδο, καταφέρνει και μέσα στις πληθωριστικές περιόδους να κινηθεί με ρυθμό ανάπτυξης μεγαλύτερο από την επίδοση της συνολικής κατηγορίας των γαλακτοκομικών στο ράφι, ενώ η χρηστή διαχείριση στα λειτουργικά κόστη και η πολιτική επισφαλειών ενισχύουν την κερδοφορία της.

Τα οικονομικά αποτελέσματα

Σύμφωνα με τα στοιχεία της οικονομικής έκθεσης για την περσινή χρήση, ο κύκλος εργασιών της Arla Foods στην Ελλάδα ανήλθε σε 68,93 εκατ. ευρώ καταγράφοντας αύξηση 7,3% έναντι των 64,23 εκατ. ευρώ το 2023.

Να σημειωθεί ότι με βάση τα στοιχεία των μετρήσεων της Circana η κατηγορία των γαλακτοκομικών συνολικά εμφάνισε το 2024 ρυθμό ανάπτυξης 3,8% σε αξία πωλήσεων.

Σε όρους κερδοφορίας τα προ φόρων αποτελέσματα εμφάνισαν αύξηση 4% και ανήλθαν σε 1,35 εκατ. ευρώ ενώ κατά 3,7% ενισχύθηκαν τα καθαρά κέρδη τα οποία ξεπέρασαν το φράγμα του 1 εκατ. ευρώ.

Οι δραστηριότητες

Σημειώνεται ότι οι δραστηριότητες της Arla Foods Ελλάς είναι ως επί το πλείστον η εισαγωγή, η πώληση και διανομή τυριού, βουτύρου, κρέμας γάλακτος, πρωτεϊνικών επιδορπίων και ροφημάτων, αλλά και των ροφημάτων καφέ Starbucks, τα οποία προέρχονται κατά κύριο λόγο από την Alra Foods AMBA. Η εταιρεία δεν πραγματοποιεί εξαγωγές ενώ στους περίπου 250 πελάτες της περιλαμβάνονται αλυσίδες λιανικής και χονδρεμπόριο. Ο τζίρος της εταιρεία προέρχεται κατά 75% από τη λιανική, ενώ το υπόλοιπο 25% αφορά το food service.

Όπως αναφέρει η διοίκηση της εταιρείας «το 2024 αντιμετωπίσαμε απαιτητικό περιβάλλον υψηλού πληθωρισμού, εξισορροπώντας στρατηγικά τις τιμές των προϊόντων μας, τον όγκο πωλήσεων και την ανταγωνιστικότητά μας. Εφαρμόσαμε προληπτικά μέτρα εξοικονόμησης κόστους και βελτιστοποίησης προκειμένου να μετριάσουμε τις επιπτώσεις του πληθωρισμού. Όλες οι παραπάνω ενέργειες μας επέτρεψαν να διατηρήσουμε την οικονομική μας σταθερότητα».

Η εταιρεία προχώρησε σε ανατιμήσεις από το τελευταίο τετράμηνο του 2024 ωστόσο παράλληλα ανέπτυξε ένα στενευμένο πλάνο προωθητικών ενεργειών το οποίο διατηρεί και την φετινή χρονιά. Οι εκτιμήσεις για την πορεία του 2025 είναι αισιόδοξες καθώς επιτυγχάνεται ανάπτυξη των πωλήσεων και βελτίωση των βασικών δεικτών επιχειρησιακής λειτουργίας και κερδοφορίας.

Η συγχώνευση με την DMK

Σε επίπεδο προοπτικών η επικείμενη ολοκλήρωση της συγχώνευση της μητρικής Arla με την γερμανική DMK Group, μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2026, εκτιμάται ότι έμμεσα θα λειτουργήσει υποστηριχθηκά και στην εγχώρια δραστηριότητα καθώς η νέα οντότητα θα είναι ισχυρότερη και πιο ανθεκτική ενόψει της αναμενόμενης μείωσης του συνολικού όγκου γάλακτος στην Ευρώπη, μέσω πιο διαφοροποιημένων χαρτοφυλακίων προϊόντων και τοποθετήσεων στην αγορά.