Με επιμονή έναντι της συγκυρίας των πολλαπλών προκλήσεων και έμφαση στην εξωστρέφεια το ελληνικό πατρόν της βιομηχανίας ένδυσης παραμένει αναπτυξιακό.
Με έσοδα που ξεπερνούν τα 300 εκατ. ευρώ, το τοπ 5 των ελληνικών επιχειρήσεων σε αντίθεση με την πορεία στην ευρωπαϊκή βιομηχανία μόδας φέρεται ότι θα καταφέρει και φέτος να διατηρήσει το θετικό πρόσημο στην πορεία των πωλήσεων. Οι ελληνικές βιομηχανίες παρά την εξάπλωση του ultra-fast fashion καταφέρνουν να συγκρατήσουν τη δυναμική τους, έχοντας σημαντικό ανάχωμα το τουριστικό τζίρο, η συμμετοχή του οποίου υπολογίζεται στο 20-30% , ενώ με στοχευμένες κινήσεις διευρύνουν την παρουσία τους στα διεθνή ράφια.

Για τον πρώτο παίκτη της κατάταξης, τον όμιλο B&F, που δραστηριοποιείται με τα σήματα BSB & Lynne, το 2024 έκλεισε με θετικό πρόσημο, με έσοδα να ανέρχονται σε 104,2 εκατ. ευρώ ενισχυμένα κατά 3% ενώ η προ φόρων κερδοφορία ανήλθε σε 11,3 εκατ. ευρώ αυξημένη κατά 7,6% σε σχέση με το 2023.
Σκοπός της διοίκησης παραμένει η ενίσχυση της εγχώριας παρουσίας μέσω της επέκτασης του δικτύου καταστημάτων σε καίρια εμπορικά σημεία. Παράλληλα, η εξωστρέφεια συνεχίζει να αποτελεί στρατηγική προτεραιότητα. H εταιρεία έχει ήδη παρουσία, σε συνεργασία με αποκλειστικούς αντιπροσώπους, στην Ιταλία, την Ισπανία, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Αυστρία, καθώς και στις χώρες της Benelux – αγορές με ιδιαίτερα υψηλές απαιτήσεις ως προς την ποιότητα και το design των ενδυμάτων. Επιπλέον, συνεχίζεται η διερεύνηση ευκαιριών και η ανάπτυξη συνεργασιών στις αγορές των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, της Αιγύπτου και χωρών της Ασίας, περιοχές οι οποίες παρουσιάζουν υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης. Παράλληλα, η διοίκηση σχεδιάζει να αξιοποιήσει τη μέθοδο του franchising, εστιάζοντας σε αγορές όπως η Κεντρική και Νότια Ευρώπη, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, η Αίγυπτος και χώρες της Ασίας. Έμφαση, δίνεται και στην ανάπτυξη του δικτύου χονδρικής, η οποία ενισχύεται με νέες συνεργασίες.
Σημειώνεται ότι η B&F ιδρύθηκε το 1980 από τους Βασίλη και Σοφία Μπιθαρά.
Σημείο ορόσημο είναι η εξαγορά της εταιρείας Lynne το 2012 και η επέκταση του σε αγορές του εξωτερικού. Σήμερα το δίκτυο της B&F αριθμεί 200 φυσικά και ηλεκτρονικά καταστήματα (132 στην Ελλάδα, 68 στο εξωτερικό).
Το momentum
Το momentum για την Siamidis Α.Ε. της οικογένειας Σιαμίδη, είναι καταλυτικό με γνώμονα ότι η αμυντική βιομηχανία τοποθετείται πολύ ψηλά στο σχεδιασμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η ελληνική εταιρεία εξελίσσεται σε κεντρικό προμηθευτή των Ενόπλων Δυνάμεων της Ευρώπης και του ΝΑΤΟ. Το 2024 αποτέλεσε τη δυναμικότερη χρονιά στην ιστορία της εταιρείας, με άλμα στον τζίρο και στα κέρδη, ενώ σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της διοίκησης οι προοπτικές μέχρι το 2027 είναι εξίσου ανοδικές.
Την περσινή χρήση τα έσοδα ενισχύθηκαν κατά 52% στα 61,14 εκατ. ευρώ από 40,26 εκατ. το 2023, με το 96,9% του τζίρου να προέρχονται από εξαγωγικές πωλήσεις. Τα κέρδη προ φόρων υπερδιπλασιάστηκαν (+118%) στα 8,32 εκατ. ευρώ. Η διοίκηση προβλέπει για το 2025 νέο ρεκόρ κύκλου εργασιών, στα 83 εκατ. ευρώ, διατηρώντας σταθερό στόχο διψήφιας ετήσιας ανάπτυξης στο +10% τη διετία 2026 – 2027. Σημειώνεται ότι η δραστηριότητα της Siamidis ξεκίνησε από τον Κωνσταντίνο Σιαμίδη το 1961, με την εταιρεία να παραμένει οικογενειακή μέχρι και σήμερα.
Η ενίσχυση κύκλου εργασιών μέσω επέκτασης του δικτύου καταστημάτων και νέων συνεργασιών, αλλά και η μείωση του παραγωγικού κόστους προκειμένου να βελτιωθεί η κερδοφορία αποτελούν βασικούς πυλώνες στρατηγικής για την A.X.F., που διακινεί τα ιδιόκτητα σήματα Attrattivo και ALE.
Το 2024 ήταν μια χρονιά σταθερής πορείας εσόδων αλλά και διεύρυνσης ζημιών καθώς ο κύκλος εργασιών ενισχύθηκε οριακά κατά 0,5% στα 51,4 εκατ. ευρώ ενώ στα προ φόρων αποτελέσματα το πρόσημο ήταν αρνητικό στις 632 χιλ ευρώ. Φέτος, παρά την πίεση στην αγοραστική δύναμη των καταναλωτών, η εταιρεία κατάφερε να διατηρήσει σταθερή πορεία. «Η στρατηγική της προσέγγιση στην αγορά, η ευελιξία στις πωλήσεις και η προσαρμογή στις καταναλωτικές συνήθειες συνέβαλαν στο γεγονός ότι οι αρνητικές τάσεις στην κατανάλωση δεν επηρέασαν τις πωλήσεις της» σημειώνει η διοίκηση.
Η AXF S.A ιδρύθηκε στην Αθήνα το 1989 ως οικογενειακή επιχείρηση και σήμερα απολαμβάνει ισχυρή αναγνωρισιμότητα των εμπορικών της σημάτων ενώ ταυτόχρονα αντιπροσωπεύει το παγκοσμίως γνωστό σήμα MANGO αλλά και το brand Gutterridge από την Capri Group SRL. Παράλληλα η εταιρεία είναι ένας από τους μεγαλύτερους χονδρεμπόρους κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων. Η AXF S.A. έχει αναπτύξει ένα εκτεταμένο δίκτυο πωλήσεων, το οποίο δραστηριοποιείται σε περισσότερες από 5 χώρες, με 133 συνολικά καταστήματα.
Διεθνοποίηση του brand «Pink Woman»
Με στόχευση να καταστεί σε έναν ισχυρό όμιλο πολλαπλών συμπληρωματικών σημάτων, με συνέργειες σε παραγωγή, σχεδιασμό, εμπορική πολιτική και διεθνή διανομή, η Intrafashion, έχει ήδη βάλει μπρος την διεθνοποίηση του βασικού της brand Pink Woman, ενώ η φετινή εξαγορά της Body Talk σηματοδοτεί τη δυναμική είσοδο της εταιρείας στην αγορά της αθλητικής ένδυσης. Οι πωλήσεις του ομίλου Intrafashion το 2024, κατέγραψαν αύξηση 16,6% σε σχέση με το 2023, ξεπερνώντας τα 46,8 εκατ. ευρώ, ενώ τα προ φόρων κέρδη ανήλθαν σε 5,46 εκατ. ευρώ ενισχυμένα κατά 38% έναντι του 2023,
Φέτος ξεκίνησε το στρατηγικό αναπτυξιακό εγχείρημα, που αφορά την είσοδο και επέκταση του brand Pink Woman στην ιταλική αγορά ενώ σε ο,τι αφορά στο deal της εξαγοράς της Body Talk ήδη έχει θέσει το αθλητικό brand σε τροχιά επανατοποθέτησης. Η Intrafashion έβαλε μπροστά έναν μηχανισμό διοικητικής, σχεδιαστικής και λειτουργικής ανασυγκρότησης, με στόχο το πλήρες reboot του brand.
Η Pink Woman αποτελεί τον ταχύτερα αναπτυσσόμενο Fast Fashion Women’s Retailer της ελληνικής αγοράς. Το δίκτυό της αριθμεί 117 καταστήματα. Δημιουργήθηκε το 2004 στην Καβάλα από τον Παύλο Χατζηπαυλίδη και το 2020 εξαγοράστηκε από την Intrafashion, συμφερόντων Δημήτρη Ματεμτζή.
Ενδυνάμωση e-commerce
Η ενίσχυση των πωλήσεων, τα νέα καταστήματα, η ενδυνάμωση του e-commerce, η δυναμική είσοδος στην Ρουμανία και οι υψηλές προσδοκίες για την δραστηριότητα της χονδρικής αποτελούν τα βασικά σημεία της αναπτυξιακής στρατηγικής της Altex που δραστηριοποιείται με το σήμα Funky Buddha. Η εταιρεία συμφερόντων της οικογένειας Αλεξίου έκλεισε το 2024 επιτυγχάνοντας ιστορικά υψηλό τζίρο ύψους 43,1 εκατ. ευρώ, αυξημένο κατά 9,4% σε σχέση με το 2023 , ωστόσο τα προ φόρων κέρδη διαμορφώθηκαν στα 2,52 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 12,2% .
Σε διεθνές επίπεδο το 2024 ήταν έτος προετοιμασίας της Altex για την έξοδό της στις ηλεκτρονικές αγορές της Ευρώπης. Έτσι ξεκίνησε η πώληση των προϊόντων της σε περισσότερες από 20 ευρωπαϊκές χώρες μέσα από το Marketplace μόδας AboutYou.
Παράλληλα, η εταιρεία έχει ολοκληρώσει την σύσταση θυγατρικής στη Ρουμανία και έχει προχωρήσει στο λανσάρισμα της Funky Buddha στην τοπική αγορά. Για το 2025 η Altex προσβλέπει σε ανάπτυξη της τάξης του 9% έναντι του 2024.
Η Altex δημιουργήθηκε το 2003 και σήμερα εμφανίζει δίκτυο με 72 καταστημάτων στην Ελλάδα και στο εξωτερικό ενώ διαθέτει και ισχυρή παρουσία στις χονδρικές πωλήσεις.












