Skip to main content

Γ. Αρτινός: Το μυστικό συστατικό πίσω από μια επιτυχημένη εταιρεία

Ανέλαβε τα ηνία της ιστορικής εταιρείας ΑΜΒΥΞ, φέρνοντας φρέσκια προοπτική και δυναµική στον χώρο των ποτών

Ο κλάδος των αλκοολούχων ποτών στην Ελλάδα αποτελεί έναν δυναµικά αναπτυσσόµενο τοµέα, άρρηκτα συνδεδεµένο µε τον τουρισµό, τη γαστρονοµία και την κοινωνική ψυχαγωγία.

Παρά τις προκλήσεις που αντιµετώπισε τα τελευταία χρόνια, όπως η οικονοµική κρίση και οι αναταράξεις στην εστίαση λόγω πανδηµίας, ο κλάδος συνεχίζει να ανακάµπτει και να προσελκύει σηµαντικές επενδύσεις. Σηµαντικό ρόλο στην πορεία αυτή διαδραµατίζουν εταιρείες µε διεθνείς συνεργασίες και υψηλή εξειδίκευση στη διανοµή επώνυµων brands, όπως η ΑΜΒΥΞ, η οποία αποτελεί στρατηγικό εταίρο κορυφαίων παγκόσµιων οίκων. Η αυξηµένη ζήτηση για premium ποτά, η έµφαση στη βιωσιµότητα και η ανάπτυξη νέων καναλιών διανοµής, όπως το ηλεκτρονικό εµπόριο, αποτελούν τάσεις που αναµένεται να διαµορφώσουν το µέλλον του κλάδου, µε τις ευκαιρίες να είναι ιδιαίτερα ελκυστικές για καινοτόµες και καλά οργανωµένες επιχειρήσεις.

Με ένα ισχυρό βιογραφικό και πολυετή εµπειρία σε κορυφαίους ελληνικούς επιχειρηµατικούς οµίλους, ο Γιάννης Αρτινός ανέλαβε τα ηνία της ιστορικής εταιρείας ΑΜΒΥΞ, φέρνοντας φρέσκια προοπτική και δυναµική στον χώρο των ποτών.

Η ανάληψη της διοίκησης της ΑΜΒΥΞ από τον Γιάννη Αρτινό δεν ήταν τυχαία, καθώς έχει διαγράψει µια εντυπωσιακή πορεία ως ∆ιευθύνων Σύµβουλος της Vivartia, Αντιπρόεδρος του ∆ιοικητικού Συµβουλίου της MIG και Γενικός ∆ιευθυντής της Procter & Gamble. Με την ανάληψη των καθηκόντων του στην ΑΜΒΥΞ, η εταιρεία εισήλθε σε µια νέα εποχή δυναµικής εξέλιξης. Παρότι διατηρεί τον ελληνικό της χαρακτήρα, µετεξελίχθηκε σε µια επιχείρηση µε οργανωτική δοµή και λειτουργίες που ανταποκρίνονται στα πρότυπα µιας σύγχρονης πολυεθνικής. Υιοθετήθηκαν καινοτόµα εργαλεία, διαδικασίες και στρατηγικές που ενίσχυσαν την αποδοτικότητα και την ανταγωνιστικότητα της εταιρείας, θέτοντας γερές βάσεις για περαιτέρω ανάπτυξη.

Η ιστορία της εταιρείας

Η ΑΜΒΥΞ ιδρύθηκε το 1917 στη Θεσσαλονίκη από τον Αλβέρτο Ρεβάχ και δύο συνεταίρους. Μέσα σε έναν αιώνα, εξελίχθηκε από µια µικρή εισαγωγική εταιρεία σε έναν κορυφαίο διανοµέα αλκοολούχων ποτών στην Ελλάδα, µε συνεργασίες που αγγίζουν τους 20 διεθνείς οίκους και διαχείριση 70 και πλέον εµβληµατικών ελληνικών και ξένων brands. Σήµερα, η ΑΜΒΥΞ έχει ηγετική θέση στην ελληνική αγορά ποτών, κατέχοντας περίπου το 25% της αγοράς, και φιλοδοξεί να γίνει η νούµερο ένα ελληνική εταιρεία στον κλάδο.

Για τον Γιάννη Αρτινό, ο τοµέας ποτών, σε άµεση σχέση µε τη διασκέδαση και τον τουρισµό, συνθέτει ένα ελκυστικό και γεµάτο προοπτικές επιχειρηµατικό τοπίο. Σύµφωνα µε τον ίδιο, το γεγονός ότι η ΑΜΒΥΞ διαθέτει µακρά ιστορία, ισχυρή παρουσία και ένα αξιόπιστο εµπορικό δίκτυο αποτελεί ισχυρή βάση για περαιτέρω ανάπτυξη και καινοτοµία.

Η επιλογή της οικογένειας Ρεβάχ να αναθέσει τη διοίκηση σε ένα στέλεχος εκτός οικογένειας είναι ενδεικτική της πρόθεσης για στρατηγική ανανέωση και προσαρµογή στις απαιτήσεις της σύγχρονης αγοράς. Ο Γιάννης Αρτινός αναγνωρίζει την εµπιστοσύνη αυτή και δηλώνει ότι η νέα αυτή συνεργασία αποτελεί για τον ίδιο ένα προσωπικό στοίχηµα και µια µεγάλη πρόκληση. Έχει ήδη προχωρήσει σε δοµικές αλλαγές και στην εισαγωγή νέων εργαλείων διαχείρισης, ενισχύοντας τη λειτουργικότητα της εταιρείας. Μέσα στον πρώτο ενάµιση χρόνο της θητείας του, η ΑΜΒΥΞ σηµείωσε σηµαντική πρόοδο, τόσο σε επίπεδο οργανωτικής αναβάθµισης όσο και στην επέκταση της παρουσίας της στην αγορά.

Το επιχειρηματικό μοντέλο

Το επιχειρηµατικό µοντέλο της ΑΜΒΥΞ δίνει τη δυνατότητα για άµεση λήψη αποφάσεων, γεγονός που προσφέρει ευελιξία και ανταγωνιστικό πλεονέκτηµα έναντι των πολυεθνικών εταιρειών. Ο Γιάννης Αρτινός υπογραµµίζει ότι η ευκινησία αυτή είναι ζωτικής σηµασίας, ιδίως σε έναν δυναµικά µεταβαλλόµενο κλάδο, όπως αυτός των αλκοολούχων ποτών. Όπως τονίζει, η επιτυχία στηρίζεται στην τόλµη, στην καινοτοµία και στην ικανότητα προσαρµογής. Για να διατηρήσει µια εταιρεία την πρωτοκαθεδρία της, πρέπει διαρκώς να ανανεώνεται και να πηγαίνει ένα βήµα πιο µπροστά από τον ανταγωνισµό.

Η ΑΜΒΥΞ συνεργάζεται µε κορυφαίους διεθνείς οίκους που πραγµατοποιούν συνολικά ετήσιο τζίρο άνω των 30 δισ. ευρώ, ενώ το δίκτυό της στην Ελλάδα περιλαµβάνει 700 χονδρεµπόρους και περίπου 5.000 σηµεία πώλησης. ∆ιακινεί ετησίως πάνω από 15 εκατοµµύρια φιάλες και δραστηριοποιείται µε προϊόντα που προέρχονται από 20 χώρες και πέντε ηπείρους. Τα τελευταία τέσσερα χρόνια, η εταιρεία έχει σηµειώσει αύξηση του τζίρου κατά 60% και αύξηση της απασχόλησης κατά 15%.

Εκτός από τη θέση του Γενικού ∆ιευθυντή της ΑΜΒΥΞ, ο Γιάννης Αρτινός πρόσφατα ανέλαβε Πρόεδρος της Μπάρµπα Στάθης ΑΒΕΕ, έχοντας σηµαντική προϋπηρεσία στον χώρο των κατεψυγµένων τροφίµων. Έχει διατελέσει Αντιπρόεδρος της ίδιας εταιρείας κατά το διάστηµα 2010-2015, ενώ σήµερα είναι και µέλος του ∆ιοικητικού Συµβουλίου της Ideal Holdings, ιδιοκτήτριας της Μπάρµπα Στάθης. Με αυτή την ιδιότητα έχει επίσης τοποθετηθεί στη θέση του Αντιπροέδρου στα Αττικά Πολυκαταστήµατα Α.Ε.

Η πορεία του Γιάννη Αρτινού αποδεικνύει τη στρατηγική του διορατικότητα και την ικανότητά του να διαχειρίζεται µε επιτυχία σύνθετους επιχειρηµατικούς οργανισµούς, ενισχύοντας τη θέση τους στην αγορά και επιτυγχάνοντας βιώσιµη ανάπτυξη. Οι κινήσεις του στην ΑΜΒΥΞ έχουν ήδη αποφέρει θετικά αποτελέσµατα, ενώ οι νέες του ευθύνες αναµένεται να διευρύνουν ακόµη περισσότερο την επιρροή του στον ελληνικό επιχειρηµατικό χώρο.

Τι μας είπε για το όραμά του

«Ως CEO της ΑΜΒΥΞ, και με πάνω από 35 χρόνια εμπειρίας στη διοίκηση ανθρώπων και άλλων οργανισμών (Procter&Gamble, MIG, Vivartia), έχω καταλήξει σε ένα κεντρικό εταιρικό αξίωμα. Πίσω από επιτυχημένες εταιρείες κρύβεται πάντα το ίδιο μυστικό συστατικό: οι επιτυχημένοι άνθρωποι.

Αυτοί που έχουν πάθος για αυτό που κάνουν, που δεν επαναπαύονται στις επιτυχίες τους, που θέλουν διαρκώς να εξελιχθούν με νέες δεξιότητες, να καινοτομήσουν με νέες ιδέες και να κατακτήσουν νέες κορυφές.

Το προσωπικό μου όραμα είναι ακριβώς αυτό. Να μπορέσω να δημιουργήσω τις κατάλληλες συνθήκες για να συμβεί αυτό στην εταιρεία της οποίας ηγούμαι. Ένα περιβάλλον διαρκούς βελτίωσης, διαφάνειας, νέων ιδεών και προοπτικής. Αυτά που πετυχαίνουμε σήμερα, να είναι οι ώμοι που θα σταθούμε για αυτά που θα πετύχουμε αύριο.

Στην ΑΜΒΥΞ, μια εταιρεία με σπουδαία ιστορία και κορυφαία brands, στόχος μου είναι να τιμήσουμε αυτήν την κληρονομιά μας, αλλά και να τολμήσουμε. Να αφήνουμε καθημερινά θετικό αποτύπωμα στην αγορά, στους ανθρώπους μας, στους συνεργάτες μας και στην κοινωνία μέσα στην οποία επιχειρούμε».