Skip to main content

Κυριακόπουλος: Τα deals που δίνουν… ταχύτητα – Από τη Yamaha και την Porsche έως την Toyota

Όμιλος Μοτοδυναμική

Επί προσωπικού: Η Μοτοδυναμική του Πάρη Κυριακόπουλου οδεύει προς ακόμη ένα ρεκόρ στα θεμελιώδη μεγέθη

Σίγουρα από πολύ μικρός είχε όλα τα… φόντα να γίνει ένας επιτυχημένος επιχειρηματίας, ακολουθώντας το παράδειγμα του πατέρα του, Οδυσσέα, ο οποίος όχι μόνο διατέλεσε πρόεδρος του ΣΕΒ για μία εξαετία, αλλά ήταν και διακεκριμένο στέλεχος της ευρύτερης επιχειρηματικής σκηνής.

Ο λόγος για τον Πάρη Κυριακόπουλο, ο οποίος από το 2015 έχει αναλάβει τα ηνία της οικογενειακής «κληρονομιάς», αποτελώντας το άλφα και το ωμέγα της Μοτοδυναμικής.

Έχοντας αποφοιτήσει από σπουδαία πανεπιστημιακά ιδρύματα, όπως το Χάρβαρντ, ο Πάρης Κυριακόπουλος ξεκίνησε την καριέρα του στη Boston Consulting Group, προτού στη συνέχεια πάρει την απόφαση να επαναπατριστεί και να εργαστεί στη S&B Bιομηχανική – Ορυκτά, δηλαδή την επιχείρηση, την οποία ίδρυσε ο παππούς του τη δεκαετία του ’30 και η οποία το 2014 πουλήθηκε στη γαλλική Imerys.

Την αμέσως επόμενη χρονιά ο ίδιος «μεταπήδησε» στη Μοτοδυναμική, η οποία στο μεταξύ είχε αρχίσει να δραστηριοποιείται δυναμικά στον κλάδο των δίκυκλων (Yamaha) και των super-car (Porsche), αναλαμβάνοντας τη θέση του προέδρου -δίπλα στο πλευρό του πατέρα του, ο οποίος έμεινε ως CEO έως το 2018.

Και αμέσως κατάφερε να μπει στο… κλίμα, συμβάλλοντας με τον δικό του τρόπο στη διεύρυνση του χαρτοφυλακίου.

Έτσι, το 2018 ήρθε το «άνοιγμα» στον χώρο των ενοικιάσεων μέσω της Sixt, ενώ μόλις φέτος ακολούθησε η δυνατή «μεταγραφή» της Toyota. Χωρίς να ξεχνάμε και το φιλόδοξο «μπάσιμο» στην ηλεκτροκίνηση μέσω της κινεζικής NIO.

Οι παραπάνω εξελίξεις έχουν φέρει τον Πάρη Κυριακόπουλο σε… θέση ισχύος, βλέποντας τα θεμελιώδη μεγέθη να βρίσκονται σε αχαρτογράφητα εδάφη. Τα στοιχεία του α’ εξαμήνου δείχνουν ότι ο τζίρος θα καταγράψει ακόμη ένα ρεκόρ στο τέλος του 2025, καθώς προβλέπεται διψήφια αύξηση για τις πωλήσεις στο 12μηνο. Την ίδια στιγμή, η καθαρή κερδοφορία μάλλον θα διαμορφωθεί στα ίδια επίπεδα με την ιστορική επίδοση του 2024.

Χρηματιστήριο: Τα… μικρά «διαμαντάκια» του ταμπλό

Η αδυναμία στο ταμπλό του Χ.Α.

Πάντως, το παραπάνω «αφήγημα» δεν φαίνεται να έχει «πείσει» σε μεγάλο βαθμό την επενδυτική κοινότητα, γεγονός το οποίο ενδεχομένως σχετίζεται με τις ευρύτερες αρρυθμίες στον κλάδο δραστηριοποίησης.

Η τρέχουσα αποτίμηση δεν ξεπερνά τα 80 εκατ. ευρώ, έχοντας «χάσει» όλο το φετινό ράλι. Βέβαια, αυτό έχει καταστήσει αρκετά «φθηνή» την εταιρεία του Πάρη Κυριακόπουλου, με τον δείκτη P/E να κυμαίνεται σε μονοψήφια επίπεδα.

Είναι αλήθεια, επομένως, ότι το «αφεντικό» θα πρέπει να κάνει λίγη περισσότερη «δουλειά» με το Χρηματιστήριο, προκειμένου οι επενδυτές να αντιληφθούν καλύτερα τις υπεραξίες της Μοτοδυναμικής.

(Τα παραπάνω αποτελούν προϊόν δημοσιογραφικής έρευνας και δεν συνιστούν προτροπή για αγορά, πώληση ή διακράτηση οποιασδήποτε μετοχής)