Skip to main content

Essity Hellas: Χαμηλότερες των προσδοκιών οι περσινές επιδόσεις

Ακριβά κόστισαν οι ανατιμήσεις - Σε φθηνότερες επιλογές στράφηκαν οι καταναλωτές

Κατώτερες των προσδοκιών ήταν οι περσινές επιδόσεις της ελληνικής θυγατρικής του σουηδικού ομίλου Essity που αποτελεί τον δεύτερο μεγαλύτερο παραγωγό χαρτιών υγείας και προϊόντων υγιεινής στον κόσμο.

Η στρατηγική των ανατιμήσεων σε συνδυασμό με τη βελτίωση του προϊοντικού μείγματος που βελτίωσε την εικόνα των μεγεθών στη χρήση 2023, «κόστισε» ακριβά, καθώς οι καταναλωτές στράφηκαν σε φθηνότερες επιλογές.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της οικονομικής έκθεσης της Essity Hellas, τα έσοδα της εταιρείας που δραστηριοποιείται εγχωρίως με τα εμπορικά σήματα Zewa, Tena, Libresse, Libero, Demak’up, Delica, παρουσίασαν πτώση 5,6% στα 29,52 εκατ. ευρώ έναντι 31,2 εκατ. ευρώ το 2023. Τα μικτά κέρδη διατηρήθηκαν σε σχεδόν σταθερό επίπεδο σε σχέση με το 2023 και διαμορφώθηκαν στα 9,179 εκατ. ευρώ, ενώ το περιθώριο Μικτού Κέρδους ανήλθε στο 31,09% σημειώνοντας αύξηση 2 ποσοστιαίων μονάδων έναντι της προηγούμενης χρήσης.

Σημαντική διεύρυνση ζημιών καταγράφηκε στα λειτουργικά αποτελέσματα τα οποία κατέγραψαν ζημιές 2,4 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 1,5 εκατ. ευρώ το 2023. Αντίστοιχα, οι ζημιές προ φόρων διευρύνθηκαν σε 2.144.461 ευρώ έναντι ζημιών 1.281.674 ευρώ την προηγούμενη χρήση ενώ οι καθαρές ζημιές μετά από φόρους ανήλθαν σε 2.142.130 ευρώ έναντι ζημιών 1.775.217 ευρώ το 2023.

Τα ταμειακά διαθέσιμα διαμορφώθηκαν στο τέλος της περσινής χρήσης σε 5,3 εκατ. ευρώ (31.12.2023: 8,6 εκατ. ευρώ ). Το σύνολο των ιδίων κεφαλαίων μειώθηκε κατά 43% στα 2,84 εκατ. ευρώ έναντι 4,99 εκατ. ευρώ το 2023, ποσό που αντιστοιχεί σε ποσοστό κάτω από το 50% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας το οποίο διαμορφώνεται σε 7,82 εκατ. ευρώ. Στο πλαίσιο αυτό η εταιρεία έχει λάβει δέσμευση από την μητρική της για οικονομική ενίσχυση για διάστημα 12 μηνών.

Σε ο, τι αφορά τη τρέχουσα χρήση, τα «μηνύματα» με βάση τις επιδόσεις του μητρικού ομίλου για το δεύτερο τρίμηνο του 2025, που ανακοινώθηκαν πρόσφατα, δεν είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά παρά το γεγονός ότι επί ευρωπαϊκού εδάφους οι πωλήσεις φέτος διατηρήθηκαν σταθερές. Μολονότι η Essity έχει σταθεροποιήσει τις τιμές της, ο αντίκτυπος από τις προηγούμενες ανατιμήσεις είναι ισχυρός καθώς μερίδα καταναλωτών έχει στραφεί στην επιλογή της ιδιωτικής ετικέτας.

«Το τρίμηνο κυριαρχήθηκε από μια αδύναμη οικονομία και ένα αβέβαιο εξωτερικό περιβάλλον, αποδίδοντας περιορισμένη αύξηση του όγκου», δήλωσε η νέα διευθύνουσα σύμβουλος του ομίλου Ulrika Kolsrud στην έκθεση αποτελεσμάτων. Οι καθαρές πωλήσεις του ομίλου Essity μειώθηκαν κατά 6,6% το δεύτερο τρίμηνο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2024 και διαμορφώθηκαν σε 34,185 δις. σουηδικές κορώνες (3,04 δις ευρώ). Η οργανική αύξηση των πωλήσεων ενισχύθηκε κατά 1,9%, κυρίως λόγω των υψηλότερων τιμών πώλησης. Ο όγκος πωλήσεων ήταν υψηλότερος στα Καταναλωτικά Αγαθά και σταθερός στην Υγεία & Ιατρική. Ο σουηδικός όμιλος ανακοίνωσε προσαρμοσμένα λειτουργικά κέρδη προ αποσβέσεων μειωμένα σε 4,7 δισ. σουηδικές κορώνες (420 εκατ. ευρώ) από 5,2 δισ. σουηδικές κορώνες (460 εκατ. ευρώ ) ένα χρόνο νωρίτερα, επίδοση χαμηλότερη από τα 4,9 δισ. κορώνες που ανέμεναν οι αναλυτές που συμμετείχαν σε δημοσκόπηση της LSEG.