Skip to main content

«Ψήνεται» νέα Γιώτης: Με ψωμί, noodles και γλυκά στο καλάθι των καταναλωτών

Η επέκταση της εταιρείας σε κορυφαίες κατηγορίες τροφίμων αναμένεται να ανακατέψει την τράπουλα στην ελληνική αγορά

Επιπλέον ανάπτυξη «ζυμώνει» η βιομηχανία τροφίμων Γιώτης, η οποία διευρύνει τη λίστα με τις παραγωγικές της δυνατότητες προσθέτοντας νέους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ) στο μητρώο της, γεγονός που «προμηνύει» την είσοδό της σε νέες ηχηρές κατηγορίες όπως το ψωμί, τα γλυκά αρτοσκευάσματα αλλά και τα ζυμαρικά.

Ειδικότερα, σύμφωνα με το σχετικό έγγραφο που δημοσιοποιήθηκε χθες στο ΓΕΜΗ, από στις αρχές Ιουνίου, δύο νέοι ΚΑΔ προστίθενται κάτω από τις δραστηριότητές της ιστορικής βιομηχανίας: η παραγωγή ψωμιού, νωπών ειδών ζαχαροπλαστικής και γλυκισμάτων (10711000) και η παραγωγή μακαρονιών, ρυζομακάρονων (noodles), κουσκους και παρόμοιων αλευρωδών προϊόντων (10731000).

Οι νέοι ΚΑΔ

Οι νέοι ΚΑΔ εστιάζουν σε προϊόντα που καταγράφουν διαχρονικά θωρακισμένες επιδόσεις στην εγχώρια αγορά, τόσο στην κρύα όσο και στην ζεστή αγορά, ενώ ταυτόχρονα έχουν τεράστιο περιθώριο προσαρμοστικότητας στις νέες διατροφικές τάσεις όλων των ηλικιακών ομάδων καταναλωτών.

Στο ψωμί και τα γλυκίσματα ο ανταγωνισμός είναι έντονος καθώς αποτελούν κατηγορίες στις οποίες έχουν παρουσία ισχυρά εγχώρια και πολυεθνικά σήματα, ενώ αποτελούν κατηγορίες ανάπτυξης για start up «χειροποίητα» εγχειρήματα.

Σε ο,τι αφορά στα ζυμαρικά η δημοφιλία της κατηγορίας είναι ισχυρή, αποτελώντας μια σταθερή στις διατροφικές επιλογές στα εγχώρια νοικοκυριά, ενώ η στόχευση σε ιδιαίτερες και ανερχόμενες τάσεις όπως πχ η αυξανόμενη δημοτικότητα των noodles και των ασιατικών τροφίμων γενικότερα που καταγράφεται στις νεότερες ηλικιακές ομάδες, προσδίδει νέες προοπτικές ανάπτυξης.

Τι σηματοδοτεί η επέκταση των δραστηριοτήτων

Επικείμενη «επέκταση» των δραστηριοτήτων του σήματος της Γιώτης, που απολαμβάνει ισχυρή πιστότητα από τους εγχώριους καταναλωτές, σε νέες κατηγορίες θα ανακατέψει εκ νέου τη τράπουλα στην ευρύτερη βιομηχανία τροφίμων.

Για την Γιώτης, μια τέτοια εξέλιξη συνάδει με την διαχρονική στρατηγική της, η οποία εστιάζει στην ενδυνάμωση των δραστηριοτήτων των εταιρειών του Ομίλου, στην υλοποίηση συνεργειών σε όλα τα επίπεδα της δραστηριοποίησής τους μέσα από την υλοποίηση κεφαλαιουχικών επενδύσεων και την ανάπτυξη νέων καινοτόμων προϊόντων.

Εξάλλου, βασική κατευθυντήριος στην αναπτυξιακή τροχιά της εταιρείας, που φέτος συμπληρώνει 95 χρόνια παρουσίας στην ελληνική αγορά, είναι η καινοτομία.

Οι εξαγωγές

Ταυτόχρονα, με την είσοδο σε νέες κατηγορίες δύναται να ενδυναμωθεί και το χαρτοφυλάκιο των εξαγωγών, ενισχύοντας την δυναμική του σήματος Γιώτης στα διεθνή ράφια.

Σημειώνεται ότι η Γιώτης εξάγει σε περισσότερες από 25 χώρες, έχοντας ως κυριότερες αγορές τα Βαλκάνια, τη Γερμανία, τη Σουηδία και το Ηνωμένο Βασίλειο, ενώ παράγει και tailor made κωδικούς οι οποίοι απευθύνονται σε συγκεκριμένες αγορές πχ βρεφικές κρέμες με διαφορετική σύνθεση, που διατίθενται αποκλειστικά στην Κίνα και στην Αίγυπτο.

Τα μεγέθη

Σε επίπεδο μεγεθών οι ενοποιημένες πωλήσεις της Γιώτης, στη χρήση 2023 – για την οποία έχουν δημοσιοποιηθεί τα οικονομικά αποτελέσματα- ανήλθαν σε 113,43 εκατ. ευρώ. Τα μεικτά κέρδη ανήλθαν σε 46,31 εκατ. ευρώ, ενώ τα κέρδη προ φόρων ενισχύθηκαν περί το 20% σε 6,13 εκατ. ευρώ.

Η καθαρή κερδοφορία της χρήσης έκλεισε εξίσου θετικά καταγράφοντας άνοδο 21% στα 4,6 εκατ. ευρώ.