Skip to main content

Έπεσαν οι υπογραφές στο mega deal των γαλακτομικών: Τι σηματοδοτεί η εξαγορά της Δωδώνη από τα Ελληνικά Γαλακτοκομεία

Δημιουργείται ένας κολοσσός στον κλάδο των γαλακτοκομικών προϊόντων,

Στον έλεγχο της Ελληνικά Γαλακτοκομεία περνάει η γαλακτοβιομηχανία Δωδώνη καθώς όπως γνωστοποιήθηκε χθες υπεγράφη η Σύμβασης Πώλησης και Αγοράς Μετοχών με την Nutrico Όμιλος Εταιρειών Διατροφής ΜΟΝ.Α.Ε, που αποτελεί θυγατρική της Vivartia Συμμετοχών του ομίλου CVC Capital Partners.

Η υπογραφή της σύμβασης αγοραπωλησίας  (SPA) έρχεται σε συνέχεια της δεσμευτικής πρότασης εξαγοράς που είχαν καταθέσει τον Απρίλιο τα Ελληνικά Γαλακτοκομεία, συμφερόντων της οικογένειας Σαράντη. Το επόμενο βήμα για την ολοκλήρωση της συναλλαγής είναι η λήψη της έγκρισης από την Ελληνική και Κυπριακή Επιτροπή Ανταγωνισμού.

Η ολοκλήρωση της εξαγοράς θα σηματοδοτήσει την δημιουργία ενός κολοσσού στον κλάδο των γαλακτοκομικών προϊόντων, με τον εκτιμώμενο τζίρο της Ελληνικά Γαλακτοκομεία να ξεπερνά τα 800 εκατ. ευρώ ετησίως.

Παγκόσμια εταιρεία για τη φέτα και το γιαούρτι

Σε ο,τι αφορά τα πλάνα για την επόμενη μέρα της Δωδώνη, ενδεικτική είναι η δήλωση του  Μιχάλη Σαράντη, ένας εκ των ιδρυτών της Ελληνικά Γαλακτοκομεία,  σε πρόσφατη συνάντηση με εκπροσώπους του Τύπου «η Δωδώνη είναι η ελληνική σημαία στα τυροκομικά στο εξωτερικό. Εμείς θέλουμε να κάνουμε την Δωδώνη μια παγκόσμια εταιρεία για τη φέτα και το γιαούρτι».

Στο πλαίσιο αυτού του οράματος εντάσσεται και το πλάνο δημιουργίας ενός mega factory για να υποστηρίξει την παραγωγική δυναμική της Δωδώνης ενώ ταυτόχρονα θα δοθεί και ιδιαίτερη βαρύτητα στην ενδυνάμωση της σχέσης με τους κτηνοτρόφους προκειμένου να εξασφαλιστούν οι αυξημένες ανάγκες γάλακτος. Οι πληροφορίες τοποθετούν το αρχικό budget που εξετάζεται για την Δωδώνη να αγγίζει έως και τα 300 εκατ. ευρώ.

Σημειώνεται ότι το 2024 τα ενοποιημένα έσοδα της Δωδώνη, που περιλαμβάνει τις θυγατρικές σε Γερμανία, Ολλανδία, Ηνωμένο Βασίλειο και Κύπρο, ανήλθε στα 180,2 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας άνοδο 6% σε σχέση με το 2023.

Κινητήριος δύναμη οι εξαγωγές

Οι εξαγωγές ξεχώρισαν ως κινητήριος δύναμη: η φέτα «έτρεξε» με 17,1%, τα γιαούρτια με 75,7%, τα σκληρά τυριά με 32,6% και τα vegan προϊόντα με 35%.

Στην Αμερική οι πωλήσεις αυξήθηκαν 45,7%, στην Ολλανδία με 78,5%, και στην Ισπανία  με 22,2%. Στην εγχώρια αγορά καταγράφηκε υποχώρηση πωλήσεων 4%, ωστόσο η Δωδώνη διατήρησε τη πρώτη θέση στη φέτα με 12,3% μερίδιο όγκου.  Στην κατηγορία γιαουρτιού το στραγγιστό γιαούρτι Δωδώνη είχε οριακή μείωση μεριδίου στο 5,3%. Στο φρέσκο γάλα, όπου η εταιρεία δραστηριοποιείται μόνο στην Ήπειρο, το μερίδιο όγκου ανέβηκε στο 54,6%.