Σημαντικό περιθώριο ανάπτυξης της δραστηριότητάς του «βλέπει» ο Aktor στη Ρουμανία, χώρα στρατηγικής σημασίας για τον Όμιλο, στην οποία δραστηριοποιείται, έχοντας, μεταξύ άλλων, επενδύσει σε εξειδικευμένο μηχανολογικό εξοπλισμό.
Στη γειτονική χώρα δημοπρατούνται έργα με υψηλούς ρυθμούς και είναι χαρακτηριστικό ότι μέχρι το 2030 προγραμματίζεται να επενδυθούν συνολικά 45 δις. ευρώ σε υποδομές (ενέργειας, σιδηροδρομικές και οδικές).
Ο Aktor στην παρούσα φάση προετοιμάζει τη συμμετοχή του στις διαγωνιστικές διαδικασίες του ρουμανικού δημοσίου για 2 σιδηροδρομικά έργα συνολικού προϋπολογισμού 2,8 δις. και για ένα οδικό 0,9 δις. (σύνολο 3,7 δις. ευρώ).
Το ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων του ελληνικού Ομίλου στη Ρουμανία είναι της τάξεως των 880 εκατ. ευρώ. Απασχολεί περί τους 700 εργαζόμενους (150 Έλληνες και οι υπόλοιποι διαφόρων εθνικοτήτων) συμμετέχοντας στην κατασκευή ορισμένων εκ των μεγαλύτερων συγκοινωνιακών έργων που βρίσκονται σε εξέλιξη.
Το διάστημα αυτό ολοκλήρωσε και παραδίδει τις επόμενες ημέρες στο ρουμανικό κράτος τον οδικό άξονα του Νότιου Περιφερειακού Αυτοκινητοδρόμου Βουκουρεστίου Α0 (Lot 3), τελικού κόστους 305 εκατ., ο οποίος θα συμπληρώσει την εξωτερική αρτηρία της πόλης.
Ειδικότερα, ο Aktor κατασκευάζει το τμήμα Apata – Cata (Lot-2), στο πλαίσιο της αναβάθμισης της σιδηροδρομικής γραμμής Brasov – Simeria, η οποία αποτελεί τμήμα του Διευρωπαϊκού Διαδρόμου Ρήνου – Δουνάβεως και έχει στρατηγική σημασία για την Ευρώπη.
Πρόκειται για ένα δύσκολο τεχνικά έργο προϋπολογισμού 507 εκατ. που περιλαμβάνει την κατασκευή 2 δίδυμων σηράγγων στους ορεινούς όγκους του Homorod και του Ormenis, μήκους 6,9 χλμ. και 5,1 χλμ. αντίστοιχα, για ταχύτητα 160 χλμ./ώρα, με τη φυσική πρόοδο του να ανέρχεται σε 38% (στοιχεία 30 Απριλίου 2025).
Όπως σημείωσε ο Αντώνης Κυριακός, γενικός διευθυντής της Aktor Ρουμανίας, μιλώντας στον ελληνικό Τύπο στο πλαίσιο δημοσιογραφικής αποστολής στη γειτονική χώρα, πρόκειται για το πρώτο έργο στη ρουμανική ιστορία και ένα από τα λίγα στην Ευρώπη για το οποίο γίνεται παράλληλη χρήση 4 μηχανημάτων διάνοιξης σηράγγων (TBM). Για τα TBM αυτά ο Όμιλος επένδυσε περίπου 70 εκατ. μετά την εξαγορά της Άκτωρ (Νοέμβριος 2023) από την Ελλάκτωρ.
Παράλληλα ο Aktor συμμετέχει:
- Στα έργα αναβάθμισης της προαναφερόμενης σιδηροδρομικής γραμμής στα τμήματα Brasov – Sighisoara (Lot 1-3), προϋπολογισμού περίπου 272 εκατ. (το τεχνικό αντικείμενο Aktor), σε μήκος 84 χλμ., που βρίσκεται σε εξέλιξη, με το ποσοστό ολοκλήρωσης του φυσικού αντικειμένου να ανέρχεται σε 30%.
- Στην αναβάθμιση της σιδηροδρομικής Γραμμής Σύνορα – Curtici – Simeria (τμήμα Ilteu-Gurasada), προϋπολογισμού 159 εκατ., η οποία είναι επίσης τμήμα του Διευρωπαϊκού Μεταφορών και περιλαμβάνει δύσκολα τεχνικά έργα, όπως σήραγγες και γέφυρες, για τον εκσυγχρονισμό της γραμμής.
- Επιπρόσθετα η Aktor Ρουμανίας έχει υπογράψει δύο συμφωνίες πλαίσιο με τις ρουμανικές αρχές για τη συντήρηση της σιδηροδρομικής γραμμής Βουκουρέστι – Κωστάντζα, συνολικού ύψους 186 εκατ. ευρώ.