Skip to main content

Έρευνα Visa & Ipsos: Με φυσική κάρτα επιλέγουν να πληρώνουν οι τουρίστες στην Ελλάδα 

Επτά στους δέκα διαλέγουν να πληρώσουν με κάρτες

Τη φυσική κάρτα και όχι το ψηφιακό πορτοφόλι προτιμούν στην συντριπτική τους πλειοψηφία οι τουρίστες που επιλέγουν την Ελλάδα για τις διακοπές τους στις συναλλαγές τους εδώ, ενώ το 1/3 αυτών επιλέγουν να πληρώσουν με μετρητά σε πολύ περισσότερες συναλλαγές στην Ελλάδα από ό,τι στη χώρα τους.

Αυτά ήταν ένα από τα κύρια ευρήματα της έρευνας που πραγματοποίησε η Visa Greece σε συνεργασία με την Ipsos σε 1500 ερωτηθέντες στις αγορές των ΗΠΑ, του Ηνωμένου Βασιλείου και της Γαλλίας και παρουσίασε τα αποτελέσματά της το πρωί της Τρίτης 10 Ιουνίου στο rooftop του New Hotel.

Ψηφιακό πορτοφόλι σε ΜΜΕ

Σύμφωνα με τον κ. Νίκο Πετράκη, Country Manager της Visa για την Ελλάδα, η εταιρία έχει συμβάλλει στο έργο του Υπουργείου Τουρισμού παρέχοντας χρήσιμα δεδομένα για το τουριστικό  καταναλωτικό κοινό στο πλαίσιο του Μνημονίου συνεργασίας με το Υπουργείο από το 2022. Έτσι και αυτή η έρευνα αποσκοπεί στο να δώσει δεδομένα για τις  συναλλαγές ανθρώπων που επισκέπτονται την ελληνική αγορά, να συγκριθεί η Ελλάδα με ανταγωνιστικές αγορές της Μεσογείου, αλλά και να βοηθήσει να εξαχθούν συμπεράσματα για την αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος της χώρας.

Μια σημαντική συμβολή που ανέδειξε ο κ. Πετράκης στην παρουσίαση του είναι ότι διευκολύνθηκε η μετακίνηση στην πόλη για τον τουρίστα, και όχι μόνο. «Η Visa έχει διευκολύνει την καθημερινότητα του επισκέπτη από τη στιγμή που πατάει το πόδι του στην πόλη, ή  στο αεροδρόμιο ή στο λιμάνι», δήλωσε ο ίδιος.  Πλέον ο τουρίστας έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσει το ηλεκτρονικό του πορτοφόλι για την έκδοση εισιτηρίου για όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς σε όλη την Αθήνα και να φτάσει στο ξενοδοχείο του και να μετακινηθεί από την μιαν άκρη στην άλλη της πόλης πραγματοποιώντας πληρωμή μόνο μέσω του ψηφιακού πορτοφολιού αποφεύγοντας τις ουρές στα εκδοτικά μηχανήματα ή ακόμα και στον γκισέ των σταθμών.

 «Είχαμε λανσάρει την αντίστοιχη υπηρεσία μετά την πειραματική σε 30 πόλεις σε όλη την Ελλάδα, σε αστικά λεωφορεία» ,δήλωσε ο κ. Πετράκης.

 

Η έρευνα

Η έρευνα της Visa Greece σε συνεργασία με την IPSOS διενεργήθηκε σε 1500 ερωτηθέντες τουρίστες από τις αγορές των ΗΠΑ, του Ηνωμένου Βασιλείου και της Γαλλίας πριν ολοκληρώσουν το ταξίδι τους στην Ελλάδα.

Σε ερώτηση της «Ν» για την επιλογή της Γαλλίας ως αντιπροσωπευτικό δείγμα από την Ευρωπαϊκή Ένωση, ο κ. Πετράκης απάντησε, πως η Γαλλία αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ μαζί με τη Γερμανία, η οποία επίσης έχει παρόμοια χαρακτηριστικά με την αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου.

Επίσης, η έρευνα εξετάζει πέντε βασικούς πυλώνες: 1) προορισμοί και ταξιδιωτική προδιάθεση, 2) εκτιμώμενος προϋπολογισμός ταξιδιού, 3)μέθοδοι πληρωμής, 4) ταξιδιωτικός σχεδιασμός και 5) βιώσιμος τουρισμός.

Η θάλασσα, ο ήλιος και ο πολιτισμός εξακολουθούν να είναι ο βασικός λόγος για τον οποίο επιλέγουν την Ελλάδα οι τουρίστες. «Οι επισκέπτες μας από την Αγγλία κατά 72% και οι Γάλλοι 71% διαλέγουν την Ελλάδα για τον ήλιο και την θάλασσα», δήλωσε ο κ. Πετράκης κατά την παρουσίαση των αποτελεσμάτων της έρευνας.

 Από την άλλη, η περίοδος διαμονής τους είναι μοιρασμένη:  48% προγραμματίζει η διάρκεια του ταξιδιού να είναι από 4 έως 7 μέρες, ενώ το 48% διαλέγει να μείνει για περισσότερες από 8 μέρες, γεγονός που είναι εξαιρετικά σημαντικό καθώς σημαίνει μεγαλύτερες δαπάνες τους στην ελληνική αγορά. Παράλληλα, η καλοκαιρινή περίοδος δείχνει σημάδια επιμήκυνσης από τον Μάιο έως τον Σεπτέμβριο.

Όσον αφορά τους προορισμούς, το 50% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι θα επισκεφθεί και την Ιταλία, μαζί με Ελλάδα και το 40% την Ισπανία, «που είναι και δύο βασικές τουριστικές αγορές, οι μεγαλύτερες στη Μεσόγειο», δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Πετράκης.  Επίσης, βασικές προτιμήσεις των επισκεπτών στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, είναι η Αθήνα και τα νησιά.  Συγκεκριμένα, οι Αμερικανοί διαλέγουν από την Αττική κατά 41% και προτιμούν τις Κυκλάδες κατά 31% και Κρήτη κατά 27%., οι Άγγλοι προτιμούν κατά κύριο λόγο προτιμούν τα Ιόνια νησιά, και τις Κυκλάδες και την Αττική, ενώ οι Γάλλοι παρουσιάζουν παρόμοια συμπεριφορά με τους Αμερικανούς.  Έτσι. η Αθήνα δείχνει  ότι έχει εδραιωθεί ως ένας βασικός τουριστικός προορισμός για όλους τους επισκέπτες.

Budget και μέθοδοι πληρωμής

 Σημαντικός πυλώνας της έρευνας που παρουσίασε ιδιαίτερο ενδιαφέρον ήταν οι προϋπολογισμοί που διαθέτει η κάθε ομάδα τουριστών για το ταξίδι της στην Ελλάδα και οι τρόποι με τους οποίους επιλέγει να πραγματοποιήσει τις συναλλαγές της.

Σύμφωνα με την έρευνα, οι Αμερικανοί διαθέτουν  περίπου 3.000 ευρώ κατά άτομο για το ταξίδι τους στην Ελλάδα, που αντιστοιχεί στο 13% του εισοδήματός τους, ενώ οι Γάλλοι 2.500 ευρώ και οι Άγγλοι περίπου 1.900 ευρώ που αντιστοιχεί και για τους δύο στο 11% του ετήσιου εισοδήματός τους.

«Το 50% των Αμερικανών επισκεπτών δήλωσαν ότι θα αυξήσουν το budget σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά», δήλωσε ο κ. Πετράκης, αναφέροντας επίσης πως οι Αμερικανοί τουρίστες είναι πρόθυμοι να διαθέσουν έως και 18.000 ευρώ για το ταξίδι τους στην Ελλάδα (21% των ερωτηθέντων) με μεγάλη προτίμηση τον luxury τουρισμό και τις ανέσεις που  αυτός προσφέρει.

Όσον αφορά τις μεθόδους πληρωμής, επτά στους δέκα διαλέγουν να πληρώσουν με κάρτες. Πιο συγκεκριμένα, οι φυσικές κάρτες αποτελούν την πλέον προτιμητέα επιλογής μεθόδου πληρωμής σε όλες τις συναλλαγές όλων των τουριστών που συμμετείχαν στην έρευνα, σε αντίθεση με το ψηφιακό πορτοφόλι, όπως προέκυψε μετά από ερώτηση της «Ν».

Επίσης, σχεδόν οι μισοί από τους επισκέπτες δήλωσαν πως θα χρησιμοποιήσουν τον ίδιο τρόπο πληρωμής με αυτόν που χρησιμοποιούν στην χώρα τους, ωστόσο 1 στους 3 τουρίστες εκτιμούν ότι θα χρησιμοποιήσουν περισσότερα μετρητά κατά τη διάρκεια των διακοπών τους στην Ελλάδα, από ό,τι χρησιμοποιούν στην χώρα τους. Σημαντικό από την άλλη, είναι το ποσοστό των Γάλλων, οι οποίοι στο 58% θα χρησιμοποιήσουν την ίδια μέθοδο πληρωμής που χρησιμοποιούν στη χώρα τους.

Αναφορικά με τη χρήση μετρητών, οι τουρίστες από Ηνωμένο Βασίλειο και ΗΠΑ, εκτιμούν ότι θα πληρώσουν περισσότερο με μετρητά σε μικρές συναλλαγές, όπως πληρωμές σε μέσα μεταφοράς, τουριστικά μαγαζιά, πάρκινγκ, γεγονός που αποδεικνύει ότι ίσως να μην γνωρίζουν ακόμα την αλλαγή στον τρόπο πληρωμής στα μέσα μεταφοράς.

Στους λόγους για τη μεγαλύτερη χρήση μετρητών, οι  Αμερικανοί δήλωσαν ότι είναι ο καλύτερος τρόπος να ελέγχει κανείς τις συναλλαγές  (50%) και για άνεση (47%), ενώ οι Βρετανοί δείχνουν να φοβούνται ότι θα πληρώσουν έξτρα φόρους με τη χρήση κάρτας στο 37%.