Skip to main content

ΟΠΑΠ: Στην πρώτη γραμμή της ψηφιακής εξέλιξης

Δρομολογεί επενδύσεις με εστίαση στην παικτική εμπειρία – Έμφαση σε νέες λύσεις, mobile εφαρμογές και εξελιγμένα οπτικοακουστικά συστήματα

«Στην πρώτη γραμμή της ψηφιακής εξέλιξης παραμένει ο ΟΠΑΠ», σύμφωνα με τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο, Jan Karas.

Επενδύσεις με εστίαση στην παικτική εμπειρία δρομολογεί ο ΟΠΑΠ, με έμφαση σε νέες λύσεις, mobile εφαρμογές και εξελιγμένα οπτικοακουστικά συστήματα, όπως τόνισε η διοίκηση του κατά την ενημέρωση των αναλυτών για τα οικονομικά αποτελέσματα του Α’τριμήνου 2025. Όπως σημείωσε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Jan Karas, ο ΟΠΑΠ παραμένει σταθερά εστιασμένος στην προώθηση καινοτομιών, με στόχο την αναβάθμιση της εμπειρίας των πελατών του. Κρίσιμο ρόλο για αυτό παίζουν οι ψηφιακές λύσεις, τομέας στον οποίο η εταιρεία επενδύει και ενισχύεται συνεχώς.  Ο κ. Κaras έκανε ιδιαίτερη αναφορά στη συνεχιζόμενη δυναμική του online καναλιού αλλά και στην ανοδική δραστηριότητα του retail δικτύου και τη χρήση νέων τεχνολογιών. Στο πλαίσιο αυτό, τονίστηκε ότι η εταιρεία θα προχωρήσει σε σημαντικές τεχνολογικές αναβαθμίσεις στο δίκτυο καταστημάτων ΟΠΑΠ και PLAY, εντός των επόμενων ετών.  Μεταξύ άλλων, ήδη η εταιρεία αξιοποιεί τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης (AI) και μηχανικής εκμάθησης (machine learning), με στόχο την προώθηση προσωποποιημένων εμπειριών, που ανταποκρίνονται στις ανάγκες και τις προσδοκίες των πελατών της. Παράλληλα, τα loyalty προγράμματά της για τις online πλατφόρμες, τα οποία συμπλήρωσαν ένα χρόνο από το λανσάρισμα τους, συνεχίζουν να ενισχύουν την αλληλεπίδραση με τους πελάτες.

Ανοδική η χρήση της εφαρμογής OPAP Store App 

Σύμφωνα με τη διοίκηση, κύριοι παράγοντες για τα ισχυρά αποτελέσματα του Α’ τριμήνου 2025 ήταν οι δραστηριότητες αθλητικού στοιχηματισμού και iGaming, ενώ το ΤΖΟΚΕΡ επωφελήθηκε από μια ευνοϊκή σειρά τζακ ποτ, συμπεριλαμβανομένου του τζακ ποτ – ρεκόρ του περασμένου Ιανουαρίου. Ο κ. Karas έκανε ιδιαίτερη αναφορά στα επιτεύγματα της εφαρμογής OPAP Store App, που αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της στρατηγικής για τον ψηφιακό μετασχηματισμό του δικτύου καταστημάτων ΟΠΑΠ.

Όπως τόνισε ο κ. Karas η χρήση της εφαρμογής έχει φτάσει σε πρωτόγνωρα επίπεδα, ενισχύοντας ιδιαίτερα την παικτική δραστηριότητα, μέσω της προσωποποιημένης εμπειρίας που προσφέρει. Σχεδόν το ένα τρίτο της παικτικής δραστηριότητας στα καταστήματα προέρχεται μέσω της εφαρμογής, γεγονός που αναδεικνύει την απήχηση και την αποδοτικότητά της. Ο κ. Karas συμπλήρωσε λέγοντας πως «η συνεχιζόμενη επιτυχία πρωτοβουλιών όπως το OPAP Store App, μας δημιουργεί την αισιοδοξία ότι θα παραμείνουμε στην πρώτη γραμμή της ψηφιακής εξέλιξης του retail κλάδου».

Οι online δραστηριότητες εξακολουθούν να αποτελούν βασικό μοχλό ανάπτυξης για την εταιρεία, καταγράφοντας υψηλούς διψήφιους ρυθμούς, σε όλες τις κατηγορίες παιχνιδιών, χάρη στα online loyalty προγράμματα και σε ειδικές προωθητικές ενέργειες, μεταξύ άλλων. Παράλληλα, συνεχίστηκε η διεύρυνση της βάσης ενεργών πελατών, τόσο για τη Stoiximan, όσο και για τις διαδικτυακές πλατφόρμες του ΟΠΑΠ. Όσον αφορά στα VLTs συνεχίστηκε η προσθήκη νέων παιχνιδιών στο χαρτοφυλάκιο PLAY, καθώς και η ανανέωση του «στόλου» των παιγνιομηχανημάτων, ώστε να παρέχεται στους πελάτες μια σύγχρονη και αναβαθμισμένη παικτική εμπειρία.

Να σημειωθεί ότι η διοίκηση της εισηγμένης αναφέρθηκε στη στρατηγική της σύμφωνα με την οποία τα καταστήματα ΟΠΑΠ συνεχίζουν να εξελίσσονται ως προορισμοί προσιτής διασκέδασης και κοινωνικής συνάθροισης, μέσω διάφορων πρωτοβουλιών, όπως τα εβδομαδιαία διαδραστικά Football Party, με αφορμή τους σημαντικότερους αγώνες. Ακόμη, ως μέλος της Allwyn, ο ΟΠΑΠ αξιοποιεί τις χορηγικές συνεργασίες της μητρικής του με την Formula 1 και την McLaren. Στο πλαίσιο αυτό, οι fans της Formula 1 έχουν την ευκαιρία να επισκεφθούν καταστήματα ΟΠΑΠ, στα οποία μπορούν να απολαύσουν την εμπειρία με προσομοιωτές μονοθεσίων.

Ευκαιρίες ενίσχυσης της αλληλεπίδρασης

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης, έμφαση δόθηκε στο γεγονός ότι τα επανατοποθετημένα ή νέα προϊόντα του ΟΠΑΠ δημιουργούν ευκαιρίες ενίσχυσης της αλληλεπίδρασης με τους πελάτες. Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι οι επιτυχίες που έχουν καταγράψει το ανανεωμένο ΛΟΤΤΟ, η πρόσφατη ειδική κλήρωση του Eurojackpot για τους παίκτες στην Ελλάδα, τα νέα παιχνίδια ΣΚΡΑΤΣ και η ειδική πασχαλινή έκδοση του Λαϊκού Λαχείου.

Για το α΄ τρίμηνο του 2025, τα καθαρά έσοδα προ εισφορών (GGR) του ΟΠΑΠ ανήλθαν στα €595 εκατομμύρια (+8,2% ετησίως). Αντίστοιχα, τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) διαμορφώθηκαν στα €207,1 εκατομμύρια (+8,8% σε σχέση με το α΄ τρίμηνο 2024) και τα καθαρά κέρδη τριμήνου έφτασαν τα €123,4 εκατομμύρια (+8,9% σε ετήσια βάση). Στο πλαίσιο αυτό, ο κύριος Karas τόνισε ότι οι επιτυχίες του α΄ τριμήνου δημιουργούν τη σιγουριά ότι η εταιρεία θα ανταποκριθεί στις προβλέψεις της για το 2025.