Όλοι είμαστε καχύποπτοι για το πόσο αληθινές είναι οι κριτικές που διαβάζουμε στα social media σχετικά με ένα προϊόν. Ασχέτως αν τελικά υποκύπτουμε σε βαθμολογίες 5 αστέρων, με όποιο ρίσκο συνεπάγεται η απόφασή μας.
«Θύμα» των ψεύτικων κριτικών είναι και το Tripadvisor, και άρα και οι καταναλωτές.
Σύμφωνα με την «Έκθεση Διαφάνειας 2025» της εταιρείας, περίπου το 8% των 31,1 εκατομμυρίων κριτικών που υποβλήθηκαν το 2024 ήταν fake.
«Το νούμερο είναι υπερδιπλάσιο από εκείνον του 2022», δήλωσε η Μπέκι Φόλεϊ, αντιπρόεδρος και επικεφαλής του τμήματος εμπιστοσύνης και ασφάλειας της Tripadvisor.
Οι κριτικές με…κίνητρο
Ωστόσο, εντάθηκαν οι πολιτικές ελέγχου σχετικά με τις «κριτικές με κίνητρο», υποστηρίζει η Φόλει.
Σε αυτές περιλαμβάνονται περιπτώσεις που οι εταιρείες προσφέρουν σε πελάτες εκπτώσεις ή δωρεάν παροχές, ως αντάλλαγμα θετικών κριτικών ή παρέχουν κίνητρα σε υπαλλήλους τους.
Οι εργαζόμενοι βάζουν τη μαμά τους, τον καλύτερό τους φίλο ή τον ξάδερφό τους να υποβάλλουν κριτικές.
Αυτόματη απόρριψη του 7% των υποβολών πριν αναρτηθούν
Το σύστημα εντοπισμού των παραπλανητικών αξιολογήσεων της Tripadvisor, το 2024, απέρριψε αυτόματα το 7% των υποβολών πριν αναρτηθούν. Επίσης υποδείχτηκε προς εξέταση άλλο ένα 5% των καταχωρήσεων.
Επίσης, το 2024, το Tripadvisor αφαίρεσε περισσότερες από 200.000 κριτικές που υποψιαζόταν ότι είχαν γραφτεί από Τεχνητή Νοημοσύνη, σύμφωνα με την έκθεση διαφάνειας της εταιρείας για το 2025.
naftemporiki.gr