Skip to main content

Όμιλος Fourlis: Βελτιωμένη λειτουργική απόδοση στο Α’ τρίμηνο 2025 – Θετικές τάσεις στο Β΄τρίμηνο

Υλοποίηση βασικών στρατηγικών ορόσημων-Θετικές τάσεις στο Β΄τρίμηνο

Για δυναμική εκκίνηση κάνει λόγο η διοίκηση του Ομίλου Fourlis σχολιάζοντας τα οικονομικά αποτελέσματα του Α’ τριμήνου 2025. Ο όμιλος κατέγραψε βελτιωμένη λειτουργική απόδοση ενώ προχώρησε στη συστηματική υλοποίηση του στρατηγικού του πλάνου, που περιελάμβανε την αποενοποίηση της Trade Estates και τη συνεχή επέκταση στα δίκτυα καταστημάτων ΙΚΕΑ, INTERSPORT και Foot Locker.

Σύμφωνα με τον Δημήτρη Βαλαχή, Διευθύνοντα Σύμβουλο του ομίλου Fourlis «παρά τις προσωρινές προκλήσεις στις αρχές του τριμήνου, η δραστηριότητα του ομίλου επέδειξε ανθεκτικότητα, ενισχυμένη από τη βελτίωση των περιθωρίων και την πειθαρχημένη διαχείριση κόστους. Οι θετικές τάσεις που καταγράφονται στο Β’ τρίμηνο ενισχύουν την εμπιστοσύνη μας και παραμένουμε προσηλωμένοι στην κερδοφόρα ανάπτυξη, την επιχειρησιακή αριστεία και τη δημιουργία μακροχρόνιας αξίας».

Αναλυτικά οι πωλήσεις του ομίλου στο Α’ τρίμηνο 2025 ανήλθαν σε 118,2 εκατ.ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 1,7% σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του προηγούμενου έτους. Σημαντική ήταν η βελτίωση του μικτού κέρδους, υποστηριζόμενη από αποδοτικότητα στην εφοδιαστική αλυσίδα και βελτιωμένο μείγμα προϊόντων. Το περιθώριο μικτού κέρδους διαμορφώθηκε σε 46,7% το Α’ τρίμηνο 2025, έναντι 44,5% την αντίστοιχη περίοδο του 2024.

Ο έλεγχος των λειτουργικών εξόδων και η λειτουργική αποδοτικότητα οδήγησαν σε βελτίωση των λειτουργικών αποτελεσμάτων του ομίλου. Ο όμιλος μείωσε τις λειτουργικές ζημιές στα €2,5 εκ. το Α’ τρίμηνο 2025, έναντι ζημιών €3,0 εκ. το Α’ τρίμηνο 2024, μια βελτίωση κατά 16,8% σε ετήσια βάση. Οι κεφαλαιουχικές δαπάνες (capex) του Ομίλου ανήλθαν σε 6,0 εκατ.ευρώ, εκ των οποίων 2,2 εκατ.ευρώ αφορούν συντήρηση, ενώ 3,8 εκατ.ευρώ αφορούν την ανάπτυξη του δικτύου καταστημάτων IKEA και Intersport και Foot Locker.

Πορεία

Ο κλάδος Οικιακού Εξοπλισμού και Επίπλων (καταστήματα ΙΚΕΑ) του ομίλου Fourlis παρουσίασε μείωση 0,6% στις πωλήσεις, επηρεασμένος από το περιστατικό κυβερνοεπίθεσης που προκάλεσε προσωρινές διαταραχές στον ανεφοδιασμό των καταστημάτων και τη λειτουργία του ηλεκτρονικού εμπορίου κατά την περίοδο από τον Δεκέμβριο 2024 έως τον Φεβρουάριο 2025.

Ο κλάδος Αθλητικών Ειδών κατέγραψε αύξηση πωλήσεων 6,1% στο πρώτο τρίμηνο του 2025 σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2024, σηματοδοτώντας ένα δυναμικό ξεκίνημα του έτους.

Οι πωλήσεις από τον κλάδο Υγείας & Ευεξίας ανήλθαν σε €0,7 εκ. το πρώτο τρίμηνο του 2025, σε σύγκριση με €0,4 εκ. το πρώτο τρίμηνο του 2024, υποστηριζόμενα από υψηλά ποσοστά πιστότητας πελάτη και μετατροπής σε πωλήσεις, καθώς και την ισχυρή ανάπτυξη σε συγκρίσιμη βάση.

Τα καταστήματα ανά κλάδο

Αναφορικά με το Β’ τρίμηνο του 2025 η εταιρεία επισημαίνει πως από την αρχή του 2025 έως και σήμερα, οι πωλήσεις του ομίλου καταγράφουν αύξηση περίπου +6% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους (+14% στο Β’ τρίμηνο 2025 έως σήμερα). Οι πωλήσεις στον κλάδο Οικιακού Εξοπλισμού είναι αυξημένες κατά +3% από την αρχή του έτους (+9% στο Β’ τρίμηνο έως σήμερα), ενώ ο κλάδος Αθλητικών Ειδών συνεχίζει τη θετική πορεία με αύξηση +12% από την αρχή του έτους (+20% στο Β’ τρίμηνο έως σήμερα).

Στον κλάδο Οικιακού Εξοπλισμού και Επίπλων, μετά το νέο κατάστημα IKEA στην Πάτρα που άνοιξε τον Οκτώβριο του 2024, ένα νέο κατάστημα IKEA άνοιξε στο Ηράκλειο Κρήτης τον Απρίλιο του 2025 και ένα κέντρο Σχεδιασμού και Παραγγελιών άνοιξε επίσης στο Pernik της Βουλγαρίας τον Μάρτιο του 2025. Σχεδιάζεται επίσης σταδιακή ανάπτυξη καταστημάτων IKEA «νέας γενιάς» σε αστικές περιοχές. στο άμεσο μέλλον, ενώ για το 2028 έχει προγραμματιστεί η λειτουργία νέου καταστήματος IKEA στο Ελληνικό. Συνολικά σε Ελλάδα, Βουλγαρία και Κύπρο, ο όμιλος λειτουργεί 22 φυσικά καταστήματα διαφόρων τύπων, και συγκεκριμένα 15 καταστήματα (10 μεγάλου & μεσαίου μεγέθους και 5 νέας γενιάς) και 7 Pick-up-and-Order Points, καθώς και 3 ηλεκτρονικά καταστήματα που εξυπηρετούν και τις τρεις χώρες, καθιστώντας τις λύσεις της ΙΚΕΑ προσβάσιμες σε εκατομμύρια πελάτες της περιοχής.

Η κατηγορία Αθλητικών Ειδών (Sportswear) του ομίλου σήμερα περιλαμβάνει 120 καταστήματα INTERSPORT (64 καταστήματα στην Ελλάδα, 39 στη Ρουμανία, 11 στη Βουλγαρία και 6 στην Κύπρο) και πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου σε όλες τις χώρες και 9 φυσικά καταστήματα Foot Locker (3 στη Βουλγαρία, 3 στην Ελλάδα και 3 στη Ρουμανία) και μια πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα.

Στον κλάδο Υγείας και Ευεξίας, με την Holland & Barrett, ο όμιλος Fourlis διατηρεί σήμερα 11 φυσικά καταστήματα στην Αθήνα, στο πλαίσιο μιας ανανεωμένης στρατηγικής ανάπτυξης καταστημάτων, η οποία περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, και το μοντέλο Shop-in-Shop στην ΑΒ Βασιλόπουλος, καθώς και την πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου που καλύπτει όλη την Ελλάδα. Στο προσεχές διάστημα, θα προστεθεί και δραστηριότητα χονδρικής πώλησης, ξεκινώντας με συνεργασίες με την INTERPORT και τα AB Βασιλόπουλος.