Τη διαφοροποίησή της από το πρώτο στάδιο του ψηφιακού μετασχηματισμού των επιχειρήσεων παρουσίασε εκτενώς ενώπιον της ένωσης θεσμικών επενδυτών η πρόσφατα εισηγμένη στην Ε.ΝΑ. Softweb, προτάσσοντας το δικό της προϊόν SBS που αποτελεί τεχνολογική πλατφόρμα, με ενσωματωμένες τεχνολογίες ΑΙ και Βlockchain, για την εξωστρεφή λειτουργία των επιχειρήσεων, βάσει mobile και web εφαρμογών.
Η Softweb προχωρά πέρα από την εσωτερική ψηφιοποίηση των επιχειρήσεων, που υπηρετεί η μηχανογράφηση, στην εξωστρεφή ψηφιακή λειτουργία τους που είναι το δεύτερο στάδιο του ψηφιακού μετασχηματισμού των εταιρειών.
Σύμφωνα με τον Χάρη Δημητρακόπουλο, πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της Softweb, «η εταιρεία δεν εκτελεί έργα, αλλά δημιουργεί έξυπνες πλατφόρμες και προϊόντα λογισμικού που βοηθούν τις επιχειρήσεις να αλληλεπιδρούν ψηφιακά με το οικοσύστημά τους σε απόλυτη συμμετρία. Αυτό σημαίνει ότι η επιχειρήσεις λειτουργούν ως ενιαίο σώμα με το περιβάλλον τους και ό,τι συμβαίνει εντός τους έχει άμεσο αποτέλεσμα στο οικοσύστημά τους και το αντίστροφο». Και όπως επισημαίνει ο κ.Δημητρακόπουλος, «το πλεονέκτημά μας δεν είναι απλά τεχνολογικό αλλά στρατηγικό. Το όραμά μας είναι να γίνουμε ο απόλυτος ηγέτης στην αναδυόμενη αγορά της οικοσυμμετρίας, που αποτελεί το δεύτερο στάδιο του ψηφιακού μετασχηματισμού των εταιρειών. Η ελληνική αγορά της οικοσυμμετρίας αναμένεται να σημειώσει σημαντική άνοδο, με τις εκτιμήσεις να προβλέπουν ότι τα έσοδά της θα φτάσουν τα 200 εκατ. Ευρώ το 2025».
Σύμφωνα με τον οικονομικό διευθυντή της Softweb Θεοχάρη Τσιρόπουλο, το 2024 η εταιρεία σημείωσε κύκλο εργασιών 1,83 εκατ. ευρώ (+21%), EBITDA 450 χιλ. (+12%) και καθαρά κέρδη 260 χιλ. ευρώ, με τον τραπεζικό της δανεισμό να είναι μηδενικός. Το ποσοστό των επαναλαμβανόμενων εσόδων (recurring revenues) υπολογίζεται γύρω στο 30%, εμφανίζοντας ωστόσο έντονα ανοδική τάση.
Το 2024, η εταιρεία υλοποίησε ένα στοχευμένο επενδυτικό πρόγραμμα στον τομέα του ανθρώπινου δυναμικού και της οργανωτικής της δομής, με σκοπό τη δημιουργία ισχυρών λειτουργικών βάσεων για περαιτέρω ανάπτυξη.
Η αύξηση των θέσεων εργασίας κατά 32% και η ενδυνάμωση κρίσιμων τομέων, όπως οι εμπορικές και επιχειρησιακές λειτουργίες στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, συνδυάστηκαν με την αναβάθμιση του οργανωτικού της μοντέλου.
Από το 2025 στα μεγέθη της Softweb θα ενσωματώνονται και αυτά της Vitamin Media που δραστηριοποιείται στην αγορά του digital marketing, και η οποία εξαγοράστηκε φέτος μέσα από ένα συνδυασμό μετρητών και διάθεσης μετοχών μέσω αύξησης μετοχικού κεφαλαίου. Η Vitamin Media έκλεισε το 2024 με κύκλο εργασιών 0,97 εκατ. ευρώ και EBITDA 105 χιλιάδες ευρώ.
Σύμφωνα με τη διοίκηση, η Softweb βολιδοσκοπεί νέες εξαγορές που θα μπορούσαν να αφορούν είτε την επέκταση σε συμπληρωματικές λύσεις-υπηρεσίες, είτε ακόμη να εστιαστούν στο ίδιο το αντικείμενο της εταιρείας, την ανάπτυξη λογισμικού. Αναφορικά με τη χρηματιστηριακή πορεία της εισηγμένης τονίστηκε πως το free float της μετοχής που διαπραγματεύεται στην Εναλλακτική Αγορά του ΧΑ υπερβαίνει το 20% και οι βασικοί μέτοχοι αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο διεύρυνσής του, προκειμένου να αυξηθεί περαιτέρω η εμπορευσιμότητα του τίτλου.