Skip to main content

Τι σας κρατά πίσω στις εξαγωγές και πώς να το ξεπεράσετε

Αναγνωρίστε τα εμπόδια και αξιοποιήστε την τεχνολογία για να ανοίξετε τον δρόμο προς τις διεθνείς αγορές - Sponsored content

Για πολλές επιχειρήσεις, η σκέψη να στραφούν σε διεθνείς αγορές συνοδεύεται από ενθουσιασμό, αλλά και φόβο. Παρόλο που διαθέτουν ανταγωνιστικά προϊόντα, η πραγματικότητα των εξαγωγών μοιάζει περίπλοκη και γεμάτη προκλήσεις. Ξεκινώντας από τη γραφειοκρατία και τις διαφορετικές απαιτήσεις κάθε αγοράς, μέχρι τις δυσκολίες εντοπισμού αξιόπιστων συνεργατών, υπάρχουν εμπόδια που για κάποιους φαίνονται ανυπέρβλητα. Πρόκειται για παράγοντες που λειτουργούν ανασταλτικά, κρατώντας πολλές επιχειρήσεις εγκλωβισμένες στην τοπική αγορά. Και όμως, στη σύγχρονη εποχή, υπάρχουν τρόποι να ξεπεράσει κανείς τις προκλήσεις, με την τεχνολογία να αποτελεί τον βασικότερο σύμμαχο σε αυτό το ταξίδι.

Η αβεβαιότητα μπροστά στο άγνωστο

Ένα από τα κυριότερα εμπόδια για τις επιχειρήσεις που θέλουν να στραφούν στις εξαγωγές είναι ο φόβος του άγνωστου. Οι διαφορές στη νομοθεσία ή στις καταναλωτικές συνήθειες προκαλούν σύγχυση και επιφυλακτικότητα. Επιπλέον, η έλλειψη εμπειρίας και οι περιορισμένοι πόροι, ειδικά για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, καθιστούν ακόμη πιο δύσκολο το πρώτο βήμα. Όμως, η επιτυχία ξεκινά από την κατανόηση ότι δεν χρειάζεται να τα γνωρίζετε όλα εκ των προτέρων, αλλά να έχετε τους σωστούς οδηγούς.

Το βάρος της γραφειοκρατίας και του κόστους

Η γραφειοκρατία εξακολουθεί να είναι βασικός αποτρεπτικός παράγοντας για όσους θέλουν να κάνουν εξαγωγές. Ζητήματα όπως οι διαδικασίες πιστοποίησης ή πολλά απαιτούμενα έγγραφα συχνά αποθαρρύνουν τις επιχειρήσεις, ειδικά όταν συνδυάζονται με υψηλό κόστος εισόδου σε ξένες αγορές. Η ανάγκη για επενδύσεις σε logistics, marketing και δικτύωση μπορεί να μοιάζει με αξεπέραστο εμπόδιο, ωστόσο, η πραγματικότητα έχει αλλάξει χάρη στην τεχνολογία, που προσφέρει λύσεις αυτοματοποίησης, μείωσης κόστους και εξοικονόμησης χρόνου ώστε οι επιχειρήσεις να επικεντρωθούν στην ουσία.

Ο φόβος της αποτυχίας

Ίσως το πιο αόρατο αλλά και πιο ισχυρό εμπόδιο, καθώς πολλοί επιχειρηματίες αποφεύγουν να κάνουν το βήμα προς τις εξαγωγές από φόβο ότι δεν θα πετύχουν. Όμως, η αποτυχία είναι, τελικά, μέρος της διαδικασίας μάθησης. Με τις σωστές ψηφιακές υποδομές, η επιχείρηση μπορεί να δοκιμάσει σταδιακά τις δυνάμεις της σε διεθνές επίπεδο, χωρίς να διακινδυνεύσει τα πάντα, καθώς η τεχνολογία προσφέρει τον χώρο για δοκιμές, βελτιώσεις και σταδιακή ανάπτυξη.

Η τεχνολογία ως γέφυρα ανάμεσα στο όραμα και την πράξη

Η πιο σημαντική αλλαγή που έχει φέρει η τεχνολογία στον τομέα των εξαγωγών είναι η δυνατότητα απλοποίησης κάθε βήματος, ώστε να αντιμετωπιστούν όλα αυτά τα εμπόδια. Οι σύγχρονες πλατφόρμες διεθνούς εμπορίου λειτουργούν σαν ψηφιακές γέφυρες που συνδέουν την επιχείρησή σας με τις αγορές του εξωτερικού, παρέχοντας άμεση πρόσβαση σε δυνητικούς αγοραστές, αξιόπιστους συνεργάτες και χρήσιμες πληροφορίες αγοράς. Μέσα από αυτές τις πλατφόρμες, μπορείτε να προσαρμόσετε τις προσφορές σας ανά αγορά, να μάθετε τι ζητάει ο καταναλωτής σε κάθε χώρα και να διαχειριστείτε όλη τη διαδικασία – από την επικοινωνία μέχρι την τιμολόγηση – σε ένα ενιαίο, ασφαλές περιβάλλον.

Η αυτοπεποίθηση που φέρνει η πληροφόρηση

Όταν μια επιχείρηση έχει πρόσβαση σε δεδομένα και εργαλεία που υποστηρίζουν την ανάλυση αγορών, το βήμα προς τις εξαγωγές γίνεται πιο σίγουρο. Η τεχνολογία δίνει τη δυνατότητα για στοχευμένη δράση και έξυπνες αποφάσεις, όπως ποια προϊόντα να προωθήσετε ή πού να εστιάσετε τις προσπάθειές σας. Με τέτοια υποστήριξη, η επιχείρηση παύει να λειτουργεί με αβεβαιότητα και ξεκινά να κινείται με ακρίβεια, στρατηγική και αυτοπεποίθηση.

ExportGate: 10 Χρόνια Μπροστά για την Επιχειρηματική Εξωστρέφεια

Υπάρχουν επιτυχημένα παραδείγματα από πλατφόρμες που τα τελευταία χρόνια στηρίζουν την εξωστρέφεια των ελληνικών επιχειρήσεων, προσφέροντάς τους πολλές δυνατότητες που ανανεώνονται διαρκώς. Τo ExportGate, η πρωτοπόρα βραβευμένη διαδικτυακή πύλη διεθνούς εμπορίου της Eurobank στηρίζει τα τελευταία 10 χρόνια με συνέπεια ελληνικές και κυπριακές επιχειρήσεις, προκειμένου να ενισχύσουν την εξωστρέφεια και τη διεθνή δικτύωσή τους με αναγνωρισμένους εταίρους παγκόσμιας εμβέλειας. Απευθύνεται σε όλες τις ελληνικές επιχειρήσεις, και δημιουργήθηκε σε συνεργασία με τους κύριους εξαγωγικούς φορείς της χώρας (Πανελλήνιο Σύνδεσμο Εξαγωγέων ΠΣΕ, Σύνδεσμο Εξαγωγέων ΣΕΒΕ και Σύνδεσμο Εξαγωγέων Κρήτης ΣΕΚ), καθώς και τον ΣΕΒ (Σύνδεσμος Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών). Επιπλέον, συνεργάζεται με τον Οργανισμό Enterprise Greece, με στόχο την ενίσχυση των εξαγωγών και την προσέλκυση επενδύσεων στην Ελλάδα. Στη δεκαετή του πορεία, το ExportGate, που αριθμεί σήμερα 5.800 μέλη, έχει εξελιχθεί σε μία από τις πληρέστερες ηλεκτρονικές πλατφόρμες διεθνούς εμπορίου. Αξιοποιώντας τεχνολογία αιχμής, τα μέλη του έχουν πρόσβαση στις πιο πρόσφατες εμπορικές πληροφορίες για πάνω από 180 χώρες, εντοπίζουν στοιχεία για 1.000.000 συνεργάτες σε περίπου 200 χώρες και αποκτούν πρόσβαση σε πάνω από 1 εκατομμύριο προσκλήσεις ενδιαφέροντος διεθνώς. Είναι σημαντικό ότι το ExportGate αποτελεί ένα από τα πρώτα διεθνή παραδείγματα εφαρμογής Τεχνητής Νοημοσύνης και εμπλουτίζεται συνεχώς με νέα εξελιγμένα εργαλεία και λειτουργικότητες, προσφέροντας στις επιχειρήσεις τα πιο καινοτόμα ψηφιακά εργαλεία για να αναπτύξουν την διεθνή τους επέκταση.

Το πρώτο βήμα είναι και το πιο σημαντικό

Οι προκλήσεις στις εξαγωγές είναι υπαρκτές, αλλά όχι ανίκητες. Με την κατάλληλη προσέγγιση και τα σωστά ψηφιακά εργαλεία, μπορείτε να ξεπεράσετε τους φόβους σας και να ανοίξετε την επιχείρησή σας στον κόσμο. Δεν χρειάζεται να γνωρίζετε κάθε αγορά ή να διαθέτετε απεριόριστους πόρους, αρκεί να ξεκινήσετε με στόχο, ενημέρωση και τους σωστούς ψηφιακούς συνεργάτες. Πρόκειται για ένα πρώτο βήμα, που όσο μικρό και αν φαίνεται μπορεί να σας φέρει πιο κοντά στο μεγάλο σας άνοιγμα.

Advertisement