Από την έντυπη έκδοση
Της Σοφίας Εμμανουήλ
[email protected]
Με μια επένδυση 4 εκατ. ευρώ, που ανεβάζει στα 100 εκατ. ευρώ τις συνολικές της επενδύσεις στην Ελλάδα, η Praktiker Hellas φέρεται να ανοίγει έναν νέο κύκλο επέκτασης του δικτύου της με ορίζοντα την επόμενη διετία, με στόχο να αποκτήσει παρουσία σε στρατηγικής σημασίας αγορές, να εδραιώσει την ηγετική της θέση στον τομέα DIY & Home Improvement και να αναπτυχθεί περαιτέρω στην εξυπηρέτηση του κλάδου Ho.Re.Ca.
Ειδικότερα, ετοιμάζεται να εγκαινιάσει ένα νέο κατάστημα, στην Ανθούσα, στον χώρο που λειτούργησε το πρώτο εκθεσιακό κέντρο της Αθήνας το 2003, το Expo Athens. Η Praktiker Hellas, η οποία είχε εκδηλώσει αρχικό ενδιαφέρον για το εμπορικό κέντρο Smart Park, προκειμένου να αναπτύξει την παρουσία της στην Ανατολική Αττική, εν τέλει κατέληξε στο ακίνητο της Ανθούσας αξιοποιώντας μια επενδυτική ευκαιρία που προοιωνίζεται πολλαπλά οφέλη σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα.
Ας σημειωθεί ότι πέραν του στόχου να τοποθετήσει το σήμα της σε μια αγορά με εγγύτητα στις αναπτυσσόμενες παραθαλάσσιες περιοχές της Παλλήνης και της ευρύτερης γεωγραφικής περιοχής (Πόρτο Ράφτη, Ζούμπερι, Νέα Μάκρη, Ραφήνα κ.ά.), η διοίκηση της εταιρείας προσβλέπει στην τόνωση της καταναλωτικής κίνησης από την ανάπτυξη της τοπικής αγοράς με νέα εμπορική δραστηριότητα. Εξάλλου, το νέο κατάστημα της Praktiker Hellas θα βρίσκεται στο εμπορικό κέντρο, που κατά πληροφορίες θα φέρει το όνομα Emporium Plaza. Η συνολική έκταση του ακινήτου, που ανήκει στην εταιρεία ARCANIA BETA, είναι 44.000 τ.μ., με συνολική επιφάνεια κτισμάτων 34.000 τ.μ.
Το νέο κατάστημα της Praktiker είναι επιφάνειας περίπου 8.500 τ.μ., είναι το 16ο του δικτύου, ενώ το B2B Center είναι σε ειδικό χώρο 2.000 τ.μ. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, θα πραγματοποιηθούν εγκαίνια στις αρχές Μαΐου, ενώ το νέο εγχείρημα θα προσθέσει 100 νέες θέσεις εργασίας στις συνολικά 1.400 που συντηρεί η εταιρεία σήμερα. Ειδικότερα το B2B Center θα φιλοξενεί πέραν της έκθεσης, συναντήσεις, εκδηλώσεις, σεμινάρια κ.ά.
Η εταιρεία επενδύει συστηματικά στον τομέα B2B, όπου έχει αναπτύξει έως σήμερα ομάδα περισσότερων από 15 εξειδικευμένων εργαζομένων, ενώ προς αυτή την κατεύθυνση επεκτείνει περαιτέρω και το τμήμα Αγορών της ώστε να εξυπηρετεί με ακόμη πιο ολοκληρωμένες λύσεις τους επαγγελματίες που αναζητούν προϊόντα και πέραν του χαρτοφυλακίου της Praktiker. Στρατηγικός στόχος είναι οι επιχειρηματίες της Ho.Re.Ca., καθώς όσο αναπτύσσεται ο τουρισμός θα αυξάνεται η ζήτηση στην αγορά φιλοξενίας και εστίασης – η οποία άλλωστε προσελκύει τον μεγαλύτερο όγκο επενδύσεων που υλοποιούνται αυτή την περίοδο στην Ελλάδα.
Σε διερευνητικές επαφές
Η διοίκηση της Praktiker Hellas, με επικεφαλής τον Ιωάννη Σελαλμαζίδη, αν και δεν αποκαλύπτει τα σχέδιά της για τα επόμενα βήματα ανάπτυξης της αλυσίδας, επιβεβαιώνει ότι βρίσκεται σε διερευνητικές επαφές για την αξιοποίηση επενδυτικών ευκαιριών που ικανοποιούν τις προδιαγραφές του business plan. Ο ίδιος βλέπει θετικά μηνύματα στην αγορά του λιανεμπορίου το 2018, έπειτα από μια ακόμη χρονιά με προκλήσεις, όπως ήταν το 2017, και μένει προσηλωμένος στην υγιή χρηματοοικονομική δομή της εταιρείας. Εξάλλου η επένδυση ύψους 4 εκατ. ευρώ για το νέο κατάστημα & το B2B Center χρηματοδοτήθηκε με ίδια κεφάλαια.
Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία, που από τον Απρίλιο του 2014 αποτελεί μέλος του ομίλου Fairfax Financial Holdings Limited, με βάση τον τελευταίο δημοσιευμένο ισολογισμό (2016) διαθέτει μηδενικό δανεισμό και ταμειακά διαθέσιμα 8,7 εκατ. ευρώ.
Οι πωλήσεις της το 2016 ανήλθαν σε 177,5 εκατ. ευρώ, με κέρδη προ φόρων (ΕΒΤ) 4,2 εκατ. ευρώ και ίδια κεφάλαια 12,2 εκατ. ευρώ.