Skip to main content

Κυριάκος Μάγειρας: Η χρηματιστηριακή επάνοδος της Attica Group

Επί προσωπικού: Ο εκτελεστικός πρόεδρος «βλέπει» τη χρηματιστηριακή αξία να επανέρχεται στα 600 εκατ. ευρώ

Ήταν 8 Δεκεμβρίου του 2023, όταν η Attica Συμμετοχών ολοκλήρωσε την απορρόφηση της ΑΝΕΚ. Εκείνη την ημέρα, η τιμή της μετοχής στο Χρηματιστήριο Αθηνών ανερχόταν στα 2,62 ευρώ, δηλαδή στο υψηλότερο επίπεδο από το 2009.

Ακολούθησε ένα ισχυρό sell off, το οποίο οδήγησε έως το 1,8 ευρώ. Δηλαδή απώλειες της τάξης του 30% μέσα σε λίγες εβδομάδες, με τους πρώην μετόχους της ΑΝΕΚ να ξεπουλούν άρον – άρον τις μετοχές τους.

Σήμερα, ενόσω βρισκόμαστε στα μέσα Φεβρουαρίου, η εικόνα της Attica είναι άρδην διαφορετική, με την εισηγμένη να έχει ήδη καλύψει ένα μεγάλο μέρος των πρόσφατων απωλειών και να ατενίζει το χρηματιστηριακό μέλλον με σαφώς περισσότερη αισιοδοξία.

600 εκατ. ευρώ

Ο εκτελεστικός πρόεδρος, Κυριάκος Μάγειρας, ο οποίος βρίσκεται στον Όμιλο από την εποχή της Marfin, «βλέπει» την κεφαλαιοποίηση της ακτοπλοϊκής να προσεγγίζει εκ νέου τα 600 εκατ. ευρώ, με τα κέρδη του τελευταίου μήνα να ξεπερνούν το 22% και τη μετοχή να «φιγουράρει» στο υψηλότερο επίπεδο του 2024 (κοντά στα 2,4 ευρώ).

Το επόμενο ορόσημο για τον Όμιλο, ο οποίος μην ξεχνάμε ότι το περασμένο καλοκαίρι «πρωταγωνίστησε» αρνητικά με το τραγικό δυστύχημα του 24χρονου Αντώνη στην μπουκαπόρτα του Blue Horizon (αναγκάστηκε σε παραίτηση ο τότε CEO Σπύρος Πασχάλης) αφορά τα οικονομικά μεγέθη του 2023. Η διοίκηση περιμένει βελτίωση της κερδοφορίας, χάρη αφενός στην αύξηση της επιβατικής κίνησης, αφετέρου στη μείωση του κόστους καυσίμων σε σχέση με το 2022.

Ο ορίζοντας το 2030

Σε κάθε περίπτωση, αυτήν την στιγμή η μετοχή διαπραγματεύεται με δείκτη P/E στο 10x και δείκτη P/BV στο 1,4x. Άλλωστε, μιλάμε για τη 2η μεγαλύτερη ακτοπλοϊκή εταιρεία της Ευρώπης (η αξία της επιχείρησης υπολογίζεται άνω του 1 δισ. ευρώ), η οποία στο χαρτοφυλάκιό της διαθέτει τουλάχιστον 40 πλοία (Superfast, Blue Star, Hellenic Seaweay και ΑΝΕΚ).

Ταυτόχρονα, σε εξέλιξη βρίσκεται και το ευρύ επενδυτικό πρόγραμμα -με ορίζοντα το 2030- για τον εκσυγχρονισμό του στόλου, κατόπιν της πρόσφατης συμφωνίας με Ναυπηγεία Ελευσίνας.

Από την άλλη πλευρά, η περιορισμένη μετοχική διασπορά σίγουρα αποτελεί πεδίο προβληματισμού, καθώς το 86,7% των μετοχών ελέγχεται από την Strix, 100% θυγατρική της Πειραιώς. Επομένως, η επιλογή ενός placement εκ μέρους του βασικού μετόχου θα μπορούσε να βελτιώσει το free float, αν και προς το παρόν δεν έχει ληφθεί κάποια τέτοια απόφαση.