Skip to main content

The Barbie effect στα αποτελέσματα της Mattel – Ισχυρές επιδόσεις και στην ελληνική θυγατρική

REUTERS/Andrew Kelly//File Photo

Αύξηση εγχώριων πωλήσεων αλλά και εξαγωγών

Μια παρατεταμένη Χριστουγεννιάτικη περίοδο βιώνει φέτος ο όμιλος Mattel καθώς η τεράστια εισπρακτική επιτυχία της κινηματογραφικής ταινίας «Barbie», που μέχρι στιγμής θεωρείται ότι έχει τα υψηλότερα έσοδα του 2023 ξεπερνώντας τα 1,4 δισ. δολάρια σε εισπράξεις παγκοσμίως, αναμένεται να εκτινάξει τις πωλήσεις στην εμβληματική κούκλα.

Η πορεία της ελληνικής θυγατρικής του αμερικανικού ομίλου για φέτος αναμένεται να εμφανίσει εξίσου ισχυρές επιδόσεις τόσο εξαιτίας των πωλήσεων της Barbie όσο και της εν γένει βελτίωσης που καταγράφει ο κλάδος της λιανικής παιχνιδιών ο οποίος με βάση τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής το δεύτερο τρίμηνο του 2023 εμφάνισε ετήσια αύξηση 14%.

Νέα στρατηγική για τη Mattel Ελλάδος

Η Mattel Ελλάδος από την περσινή χρήση διαμόρφωσε και συνεχώς βελτιώνει τη νέα της στρατηγική για αύξηση των ηλεκτρονικών και των λοιπών πωλήσεών της. Η αποτελεσματικότητα της νέας στρατηγικής διεφάνη ήδη στην πράξη με βάση την σημαντική αύξηση των πωλήσεων πέρυσι αλλά και τη  θωράκιση μεριδίων στην εγχώρια αγορά, στην περαιτέρω διεύρυνση στις αγορές των Βαλκανίων και στην βελτίωση της καθαρής θέσης.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της οικονομικής έκθεσης για τη χρήση 2022 τα έσοδα της εταιρείας εμφάνισαν αύξηση 10% στα 41 εκατ. ευρώ έναντι 38 εκατ. ευρώ το 2021.

Αύξηση και στις εξαγωγές

Ανοδικά κινήθηκαν τόσο οι εγχώριες πωλήσεις όσο και οι εξαγωγές. Σημειώνεται ότι οι βασικές χώρες στις οποίες η ελληνική εταιρεία εξάγει παραμένουν οι: Βουλγαρία, Ρουμανία, Κροατία και Κύπρος ενώ συνεχίζει να έχει εξαγωγική δραστηριότητα μικρότερης όμως έκτασης σε χώρες όπως η Σερβία, η Σλοβενία, το Κόσοβο, η Αλβανία και η Βόρεια Μακεδονία.

«Ο κύκλος εργασιών της εταιρείας μας αυξήθηκε σημαντικά από την προηγούμενη χρήση καταφέρνοντας παράλληλα να διατηρήσουμε τα μερίδιά μας στην αγορά. Έγινε προσπάθεια συγκράτησης όλων των δαπανών και κυρίως των εξόδων διοικητικής λειτουργίας. Ωστόσο, το κόστος μεταφοράς, διακίνησης και αποθήκευσης αυξήθηκε σημαντικά, κυρίως λόγω των παρενεργειών της ενεργειακής κρίσεως» αναφέρει η διοίκηση της εταιρείας.

Τα έξοδα διοικητικής λειτουργίας αυξήθηκαν κατά 7% και κατά 3% τα έξοδα λειτουργίας διάθεσης, ενώ ο συντελεστής καθαρού κέρδους διατηρήθηκε στο 3,4%.

Η προ φόρων κερδοφορία ενισχύθηκε κατά 9% στα 1,4 εκατ. ευρώ έναντι 1,3 εκατ. ευρώ το 2021 ενώ η καθαρή κερδοφορία μειώθηκε κατά  14% σε 1,06 εκατ. ευρώ.

Η καθαρή θέση της εταιρείας βελτιώθηκε κατά περίπου 19%  ανερχόμενη πλέον σε 6,3 εκατ. ευρώ, ενώ το σύνολο των υποχρεώσεων – η πλειονότητα των οποίων αφορά σε βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις-  αυξήθηκε κατά 8% στα 24,8 εκατ. ευρώ.

Οι προβλέψεις για το 2023 αναμένουν περαιτέρω βελτίωση των εσόδων και της καθαρής θέσης της εταιρείας.  «’Έχοντας προεξοφλήσει την αύξηση στα λειτουργικά της κόστη η εταιρεία έχει προχωρήσει από νωρίς σε διορθωτικές κινήσεις για να καλύψει μέρος αυτής της αύξησης. Επίσης, η εταιρεία έχοντας προβλέψει τις καθυστερήσεις και τα αυξημένα κόστη στις διεθνείς αλυσίδες εφοδιασμού, έχει εξασφαλίσει από νωρίς την διαθεσιμότητα των προϊόντων της ώστε να μπορέσει να εξυπηρετήσει τις παραγγελίες των πελατών της καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους αλλά κυρίως στις κρίσιμες εποχιακές

περιόδους του Πάσχα και των Χριστουγέννων» σημειώνει η διοίκηση προσθέτοντας ότι «στόχος παραμένει, η αύξηση της δυναμικής επιχειρηματικής μας δραστηριότητας εντός του 2023 μέσω της αύξησης του μεριδίου αγοράς».