Skip to main content

Μέλισσα – Κίκιζας: Δυναμική παρουσία στις αγορές του εξωτερικού

Η εξωστρέφεια «οδηγός» ανάπτυξης για την εταιρεία

Ισχυρές επιδόσεις εξαγωγών καταγράφει και την φετινή χρονιά η Μέλισσα Κίκιζας, οι οποίες αντισταθμίζουν σε σημαντικό βαθμό τους πληθωριστικούς κραδασμούς στην εγχώρια αγορά, με την εταιρεία να κλείνει το 2023  επιτυγχάνοντας αύξηση  εσόδων περί το 10% θωρακίζοντας ταυτόχρονα την εικόνα της κερδοφορίας της.

Όπως ανέφερε ο  διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κ. Αλέξανδρος Κίκιζας, σε συνάντηση που είχε με μερίδα δημοσιογράφων,  σε επίπεδο εσόδων η Μέλισσα Κίκιζας αναμένει για το 2023 ανάπτυξη της τάξεως του 10% με το συνολικό τζίρο να διαμορφώνεται στα 130 εκατ. ευρώ (σ.σ. χωρίς να προσμετρώντας οι επιδόσεις της θυγατρικής της Πολωνίας) έναντι 119 εκατ. ευρώ περίπου το 2022.

Σύμφωνα με τον  κ. Κίκιζα « η ανάπτυξη του τζίρου μας φέτος δεν είναι πληθωριστική. Το μεγαλύτερο κομμάτι της αύξησης των πωλήσεων προέρχεται από τις εξαγωγές ζυμαρικών, που και φέτος εμφανίζουν σημαντικές επιδόσεις».

Και σε όρους κερδοφορίας η εξωστρέφεια βοηθά την εταιρεία να απορροφήσει τους έντονους κραδασμούς καθώς όπως επισήμανε ο κ. Κίκιζας « Η προσπάθεια που γίνεται τα τελευταία δύο χρόνια να απορροφήσουμε τις επιβαρύνσεις στο λειτουργικό μας κόστος έχει ως αποτέλεσμα να έχουμε μηδενίσει την κερδοφορία μας στην εσωτερική αγορά». Οι εκτιμήσεις για το 2023 είναι ότι τα κέρδη θα κινηθούν στα περσινά επίπεδα ήτοι περί τα 4,4 εκατ. ευρώ στα προ φόρων αποτελέσματα και η καθαρή κερδοφορία στα  3,2 εκατ. ευρώ περίπου.

Υπενθυμίζεται ότι στην κατεύθυνση της στήριξης των εξαγωγών- που το 2022 «έτρεξαν» με ρυθμό 70%-  η εταιρεία ξεκίνησε τον Ιούνιο τη δημιουργία νέας γραμμής παραγωγής για ζυμαρικά, προκειμένου να ενισχύσει περαιτέρω την δυναμική της. Η εν λόγω επένδυση εντάσσεται στο πλάνο 2019-2024 ύψους 45 εκατ. ευρώ.

Κίνα, Αυστραλία και ΗΠΑ τρώνε ελληνικά ζυμαρικά

Επίσης, εντός του 2023 πέρα από την διεύρυνση του χαρτοφυλακίου των διεθνών συνεργασιών της, η Μέλισσα Κίκιζας τοποθετήθηκε με επώνυμα ζυμαρικά σε Κίνα και Αυστραλία, όπου έχει παρουσία στην ισχυρή αλυσίδα Coles με κωδικούς pasta kids αλλά και με τη νέα σειρά ζυμαρικών «boost» με πρωτεΐνη, ambassador της οποίας είναι ο κορυφαίος αθλητής Γιάννης Ατεντοκούμπο.

Επί αμερικανικού εδάφους, στο πλαίσιο της η συνεργασίας με την Walmart για παραγωγή  κωδικών ιδιωτικής ετικέτας μέσα στο νέο έτος δρομολογείται και η τοποθέτηση επώνυμων κωδικών.

Τι γίνεται με τη μόνιμη μείωση του 5%

Σε επίπεδο εγχώριας αγοράς, ερωτηθείς να σχολιάσει το μέτρο για το «καρτελάκι» μόνιμης μείωσης τιμής 5%, στο οποίο η Κίκιζας συμμετέχει με 27 κωδικούς ζυμαρικών πρώτης γραμμής, ο ίδιος σημείωσε ότι « είναι πολύ νωρίς για να κρίνουμε το αποτέλεσμα του μέτρου που ξεκίνησε την εφαρμογή του εδώ και περίπου είκοσι μέρες.

Η λογική λέει ότι θα έχει κάποιο impact.  Παράλληλα, σχολιάζοντας τις «βολές» που δέχεται η αγορά των βασικών καταναλωτικών ειδών για αισχροκέρδεια αλλά και τις κυβερνητικές πιέσεις προς τη βιομηχανία να «βάλει» περισσότερη πλάτη στήριξη των καταναλωτών επισήμανε « θεωρώ ότι σε αυτή τη περίοδο και το λιανεμπόριο και η βιομηχανία έχουμε κάνει τρομερές υπερβάσεις για να βοηθηθεί η κοινωνία. Και αυτό αποδεικνύεται ότι στο κομμάτι του πληθωρισμού η Ελλάδα δείχνει μεγαλύτερη αντίσταση σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές αγορές. Κατανοώ την ανησυχία όλων για το πληθωρισμό και την ακρίβεια, αλλά θεωρώ ότι θα ξεκινήσει η αποκλιμάκωση των ανατιμήσεων άμεσα και επιπλέον νομίζω ότι πια ότι  η κουβέντα για ποιος φταίει ήρθε η ώρα να σταματήσει. Νομίζω δε κάνει κακό σε κανένα.  Εκτιμώ ότι εάν δεν υπήρχε το κομμάτι του ελαιόλαδου -που έχει μεγάλη βαρύτητα και συμπαρασύρει έντονα το κλαδικό πληθωρισμό- θα ήμασταν ήδη εδώ και τρεις μήνες κάτω από το επίπεδο του 5%».