Skip to main content

Όμιλος Φουρλή: Ανάπτυξη δικτύου σε όλο το εύρος δραστηριοτήτων

O κλάδος λιανικής πώλησης ειδών οικιακού εξοπλισμού και επίπλων (ΙΚΕΑ) σημείωσε σημαντική αύξηση κατά 17,5% σε ετήσια βάση.

Οι πωλήσεις στο 9μηνο ανήλθαν σε 389,6 εκατ. ευρώ. αυξημένες κατά 10,5%

Ανάπτυξη δικτύου σε όλους τους τομείς της δραστηριότητάς του σχεδιάζει ο όμιλος Φουρλή. Όπως τονίστηκε από τη διοίκηση της εταιρείας κατά την ενημέρωση των αναλυτών, ο Όμιλος είναι καλά τοποθετημένος για περαιτέρω μελλοντική ανάπτυξη και δημιουργία αξίας.

Οι πωλήσεις στο 9μηνο ανήλθαν σε 389,6 εκατ. ευρώ. αυξημένες κατά 10,5%. Η αύξηση των πωλήσεων υποστηρίζεται τόσο από τον κλάδο λιανικής πώλησης ειδών οικιακού εξοπλισμού και επίπλων (ΙΚΕΑ), όσο και από τον κλάδο λιανικής πώλησης αθλητικών ειδών (INTERSPORT) και αποδίδεται σε στρατηγικές πρωτοβουλίες και τις αυξητικές τάσεις της αγοράς. Σε συγκρίσιμη βάση, οι πωλήσεις του Ομίλου από την Ελλάδα κατά το εννεάμηνο του ’23, που αντιπροσωπεύουν 58,5%, αυξήθηκαν κατά 15%, ενώ οι πωλήσεις από τις διεθνείς δραστηριότητες του Ομίλου παρουσίασαν αύξηση κατά 14,3% σε σύγκριση με το περσινό εννεάμηνο. Οι πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου του Ομίλου κατά το εννεάμηνο του ’23 αντιπροσώπευαν περίπου το 14% των συνολικών εσόδων του Ομίλου, ενώ η περαιτέρω ανάπτυξη της συνεισφοράς του ηλεκτρονικού εμπορίου στις συνολικές πωλήσεις του Ομίλου αποτελεί στρατηγικό πυλώνα της αναπτυξιακής στρατηγικής του.

Ειδικότερα, ο κλάδος λιανικής πώλησης ειδών οικιακού εξοπλισμού και επίπλων (ΙΚΕΑ) σημείωσε σημαντική αύξηση κατά 17,5% σε ετήσια βάση, ο κλάδος λιανικής πώλησης αθλητικών ειδών (Intersport) παρουσίασε αύξηση πωλήσεων +9% σε ετήσια και συγκρίσιμη βάση και η νέα δραστηριότητα λιανικής του Ομίλου στον κλάδο Υγείας & Ευεξίας που ενεργοποιήθηκε εντός του 2023, μέσω 3 καταστημάτων Holland & Barrett στην Αθήνα και ενός καναλιού ηλεκτρονικού εμπορίου κερδίζει δυναμική. Οι κεφαλαιουχικές δαπάνες του Ομίλου κατά το εννεάμηνο του ‘23 διαμορφώθηκαν σε 30,1 εκατ. ευρώ, με 20,7 εκατ. ευρώ να αποδίδεται στις επενδύσεις της Trade Estates ΑΕΕΑΠ, ενώ οι κεφαλαιουχικές δαπάνες των εμπορικών δραστηριοτήτων του Ομίλου ανήλθαν σε 9,4 εκατ. ευρώ. Παράλληλα η διοίκηση συνεχίζει να δίνει έμφαση στον έλεγχο των λειτουργικών εξόδων και στη βελτιστοποίηση των λειτουργιών του και παραμένει σταθερός ο προσανατολισμός στη δημιουργία βιώσιμων ταμειακών ροών και αξίας στους μετόχους.

Ο κλάδος λιανικής οικιακού εξοπλισμού και επίπλων του Ομίλου σήμερα περιλαμβάνει 20 καταστήματα ΙΚΕΑ (σε Ελλάδα, Κύπρο, και Βουλγαρία) διαφορετικών μεγεθών. Υπό κατασκευή-σχεδιασμό βρίσκονται τρία νέα καταστήματα στην Ελλάδα με στόχο να λειτουργήσουν τα επόμενα 1-3 χρόνια. Μακροπρόθεσμα ο Όμιλος διερευνά ενεργά ευκαιρίες για περαιτέρω επέκταση, εξετάζοντας το ενδεχόμενο να ανοίξει επιπλέον καταστήματα σε πόλεις. Ο κλάδος λιανικής αθλητικών ειδών του Ομίλου σήμερα αριθμεί ένα δίκτυο 108 καταστημάτων και συγκεκριμένα 59 καταστήματα στην Ελλάδα, 33 στη Ρουμανία, 10 στη Βουλγαρία και 6 στην Κύπρο. Ο Όμιλος πραγματοποιεί οργανωτική αναδιάρθρωση στη Ρουμανία, μια επένδυση που θα οδηγήσει σε διαρκή μελλοντική ανάπτυξη σε αυτήν την πολλά υποσχόμενη αγορά. Συνολικά, οι πωλήσεις του κλάδου υποστηρίχθηκαν από ανακαίνιση του δικτύου καταστημάτων, βελτίωση της γκάμας προϊόντων και αποτελεσματική διαχείριση κατηγορίας.

Στην Ελλάδα πλησιάζει στην ολοκλήρωση του το πρόγραμμα αναβάθμισης του δικτύου καταστημάτων του το οποίο αναμένεται να ολοκληρωθεί σύντομα. Η λειτουργία της HOLLAND & BARRETT ξεκίνησε με το άνοιγμα τριών καταστημάτων λιανικής HOLLAND & BARRETT στην Ελλάδα, τη δημιουργία πλατφόρμας ηλεκτρονικού εμπορίου. Η διοίκηση του Ομίλου είναι σίγουρη για τις αυξανόμενες προοπτικές του τομέα υγείας και ευεξίας και προετοιμάζεται ώστε να επωφεληθεί από αυτή την εξέλιξη. Ως εκ τούτου, η διοίκηση παραμένει προσηλωμένη στο σχέδιό της να λειτουργήσει περίπου 100 φυσικά καταστήματα σε Ελλάδα, Ρουμανία και Βουλγαρία τα επόμενα πέντε χρόνια. Υπενθυμίζεται ότι η Holland & Barrett είναι μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες λιανικής στη Μεγάλη Βρετανία και στην Ευρώπη στον κλάδο Health & Wellness. Προσφέρει μια μεγάλη γκάμα προϊόντων σε 4 κατηγορίες: βιταμίνες & συμπληρώματα διατροφής, φυσικά προϊόντα ομορφιάς, αθλητικά συμπληρώματα &  είδη εξειδικευμένης διατροφής.

Αναφορικά με την Τrade Estates ΑΕΕΑΠ, η διοίκηση του ομίλου τόνισε πως μέχρι το τέλος του 2023 η εταιρεία θα έχει ακόμη πιο δυναμικό προφίλ μετά και την πλήρη ενσωμάτωση του Smart Park. Επί του παρόντος, η εταιρεία διαθέτει ακίνητα 12 περιουσιακά στοιχεία που παράγουν εισόδημα και 1 περιουσιακό στοιχείο υπό ανάπτυξη.