Skip to main content

1ο SECF: Ανάγκη τόνωσης των επενδύσεων συνδεσιμότητας στα Βαλκάνια – Κομβικές οι επενδύσεις του ΟΛΘ

(ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ/EUROKINISSI)

Ιδιαίτερη έμφαση στην ολοκλήρωση των επενδύσεων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης έδωσε η Αντιπρόεδρος της Arkas Logistics Greece and Serbia, Βάντα Κωστοπούλου

Η ανάγκη τόνωσης των επενδύσεων συνδεσιμότητας στην περιοχή των Βαλκανίων, ιδιαίτερα στο σιδηροδρομικό δίκτυο, και σχετικής πολιτικής βούλησης «πρωταγωνίστησε» στη δεύτερη ημέρα των εργασιών του Διεθνούς Φόρουμ για τη Διασυνδεσιμότητα στη ΝΑ Ευρώπη (1o SECF, με χορηγό επικοινωνίας τη «Ναυτεμπορική»).

Ιδιαίτερη έμφαση στην ολοκλήρωση των επενδύσεων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης έδωσε η Αντιπρόεδρος της Arkas Logistics Greece and Serbia και μέτοχος στην Αrkas Hellas Group, Βάντα Κωστοπούλου. Ο Όμιλος Arkas, όπως επισήμανε η ίδια, έχει επενδύσει πολύ σε μεγάλες αγορές, όπως η Κίνα, η Αμερική και η Ινδία, τον ενδιαφέρει πάρα πολύ το κομμάτι των Βαλκανίων και της ΝΑ Ευρώπης και έχει αναπτύξει το δικό του δίκτυο από τη Θεσσαλονίκη προς τη Βουλγαρία, τη Σερβία, τη Ρουμανία, την Τσεχία και την Ουγγαρία με δικά του logistics. Βασική προϋπόθεση, όμως, όπως πρόσθεσε, είναι η ανάπτυξη του σιδηροδρομικού και του θαλάσσιου άξονα προς τις χώρες αυτές.

Η Διευθύντρια του Γραφείου Θεσσαλονίκης της CMA CGM Greece, Ζωή Κολέτσα, χαρακτήρισε πολύ σημαντικές τις υποδομές του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, ορίζοντας ως νούμερο ένα προτεραιότητα την επέκταση του 6ου προβλήτα, καθώς αυτή θα φέρει μεγαλύτερα πλοία. Εξίσου σημαντική χαρακτήρισε η κα.Κολέτσα και τη συνδυαστική μεταφορά, ενώ επίσης επισήμανε την ανάγκη απλοποίησης των τελωνειακών διαδικασιών.

Η εταιρεία Large Infrastructure Projects LLC, όπως γνωστοποίησε από την πλευρά του ο γενικός διευθυντής της, Rumen Markov, μελετά το project της σιδηροδρομικής σύνδεσης Σόφιας-Θεσσαλονίκης σε 90 λεπτά, με τρένο που θα αναπτύσσει ταχύτητα έως και 320 χιλιόμετρα την ώρα.

Την ανάγκη αντιμετώπισης των περιφερειακών ανισοτήτων τόνισε η πρόεδρος του ΣΒΕ, Λουκία Σαράντη, η οποία εξήρε το επίπεδο υπηρεσιών που προσφέρει ο ΟΛΘ, αλλά τόνισε ότι σε άλλες περιοχές της Βόρειας Ελλάδας η βιομηχανία στερείται αξιόλογων λιμενικών υποδομών, ενώ όσον αφορά το σιδηρόδρομο ανέφερε χαρακτηριστικά «είμαστε κάτω από το μηδέν».

Ο πρόεδρος της ΔΕΘ-Helexpo Α.Ε., Τάσος Τζήκας, υπογράμμισε από την πλευρά του ότι αντίστοιχο αναπτυξιακό εκτόπισμα στη Θεσσαλονίκη με το λιμάνι έχει και η Διεθνής Έκθεση Θεσσαλονίκης, η οποία αποτελεί ένα εξωστρεφές εθνικό πλεονέκτημα, ενώ ο κ. Ευάγγελος Μπεκιάρης, Διευθυντής του ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ, προανήγγειλε τη δημιουργία παραρτήματος του ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ στην Αλεξανδρούπολη εντός του 2024, το οποίο θα έχει ως έργο τη διασύνδεση πληροφοριών για τις ροές μεταξύ λιμανιού, σιδηροδρόμου, Εγνατίας Οδού κ.ο.κ.

Αξίζει, επίσης, να σημειωθεί ότι ο Διευθυντής του Γραφείου στην Ελλάδα της Trans Adriatic Pipeline AG (TAP), Ιωάννης Μαρής, επισήμανε πως στα τρία χρόνια λειτουργίας του ο αγωγός TAP έχει τροφοδοτήσει την Ευρώπη με 29 δισεκατ. κ.μ. αζέρικου φυσικού αερίου. Ο TAP έχει σήμερα την επιχειρησιακή δυνατότητα να μεταφέρει ετησίως 10 δισ. κ.μ.  αερίου και επόμενος στόχος είναι να αυξηθεί η ετήσια ποσότητα κατά 1,2 δισ. κ.μ. και να μπει στο δρόμο της πράσινης μετάβασης, λειτουργώντας αμφίδρομα, καθώς επίσης και μεταφέροντας μεθάνιο.