Skip to main content

FrieslandCampina Hellas: Ζημία 3,7 εκατ. ευρώ το 2022 έναντι κερδών 4,3 εκατ. ευρώ το 2021

Για τη φετινή χρήση, στόχος της εταιρείας παραμένει η ανάπτυξη του τζίρου και η βελτίωση των λειτουργικών αποτελεσμάτων.

Άδειασε η «καρδάρα» της κερδοφορίας της FrieslandCampina Hellas το 2022, καθώς η κρίση γάλακτος, σε συνδυασμό με την υψηλή επιβάρυνση στα λειτουργικά κόστη, επέφεραν σημαντικές ζημιές στη χρήση, παρά την ώθηση που έδωσαν οι ανατιμήσεις στις επιδόσεις του τζίρου.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την οικονομική έκθεση που δημοσιεύθηκε χθες, στην περσινή χρήση τα έσοδα της FrieslandCampina Hellas εμφάνισαν ρυθμό ανάπτυξης 24,3% και ανήλθαν σε 340,6 εκατ. ευρώ έναντι  273,8 εκατ. ευρώ το 2021.

Η ενισχυμένη εικόνα των εσόδων αποδίδεται από την εταιρεία εν μέρει στην αύξηση της ζήτησης στην εσωτερική αγορά, αλλά και στην αύξηση των τιμών πώλησης, λόγω αύξησης του κόστους παραγωγής και εμπορίας. Σε αντίθεση με την εγχώρια αγορά, οι εξαγωγές της εταιρείας μειώθηκαν πέρυσι κατά 6,75%.

Η αύξηση των τιμών σε πρώτες και δεύτερες ύλες και σε γενικά βιομηχανικά έξοδα επηρέασε το μικτό περιθώριο κέρδους, το οποίο μειώθηκε σε 15,72%, έναντι 20,95% κατά την προηγούμενη χρήση, ενώ τα μικτά κέρδη διαμορφώθηκαν σε 53,5 εκατ. ευρώ, έναντι 57,3 εκατ. ευρώ το 2021.

Το πρόσημο στα αποτελέσματα προ φόρων και τόκων «γύρισε» αρνητικό σε ζημιές 3,6 εκατ. ευρώ, έναντι κέρδους 6,3 εκατ. ευρώ το 2021.

Αντίστοιχα, τα προ φόρων αποτελέσματα ήταν ζημιογόνα στα 3,8 εκατ. ευρώ, έναντι κερδών σε 6,3 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρήση.

Και η καθαρή εικόνα των αποτελεσμάτων κατέγραψε ζημία 3,7 εκατ. ευρώ, έναντι κερδών 4,3 εκατ. ευρώ το 2021.

Για τη φετινή χρήση, στόχος της εταιρείας παραμένει η ανάπτυξη του τζίρου και η βελτίωση των λειτουργικών αποτελεσμάτων, επενδύοντας τόσο στην εδραιωμένη προϊοντική της βάση, όσο και σε νέα καινοτόμα προϊόντα που θα καλύπτουν τις ανάγκες των καταναλωτών.

Προς αυτή την κατεύθυνση, εξάλλου, η εταιρεία έκανε τον Μάρτιο «ντεμπούτο» στην αγορά των φυτικών ροφημάτων, εισερχόμενη στην κατηγορία με το brand Νουνού με δύο διαφορετικές σειρές που καλύπτουν τόσο τη λιανική, όσο και την επαγγελματική αγορά.

«Η επαναφορά της ελληνικής οικονομίας σε τροχιά ανάπτυξης, η σταθεροποίηση των αγορών σε συνδυασμό με τις στοχευμένες στρατηγικές επιλογές της διοίκησης, αποτελούν αναγκαίες συνθήκες για την επίτευξη των στόχων του μακροπρόθεσμου πλάνου που έχει εκπονηθεί. Η ευέλικτη στρατηγική που ανέπτυξε η εταιρεία κατά το έτος 2022 αναμένεται να βοηθήσει να αντιπαρέλθει τις συνεχιζόμενες προκλήσεις και κατά το έτος 2023 και κυρίως τις άμεσες επιπτώσεις των πληθωριστικών πιέσεων, που οδηγούν σε σημαντικές αυξήσεις κόστους σε πρώτες ύλες και ενέργεια» επισημαίνει η διοίκηση.

Παράλληλα η εταιρεία επισημαίνει ότι θα συνεχίσει τις πρωτοβουλίες για την επέκταση του δικτύου διανομής της για βελτίωση των οικονομικών της μεγεθών.

Το «στοίχημα», τόσο για την ελληνική θυγατρική του ολλανδικού ομίλου Royal FrieslandCampina, όσο συνολικά για τον εγχώριο κλάδο της γαλακτοβιομηχανίας, παραμένει  δύσκολο και φέτος, καθώς διατηρείται η διπλή κρίση στο γάλα (περιορισμένες εισκοµίσεις- αυξημένο κόστος παραγωγής), με τις ανατιμήσεις στα τελικά προϊόντα να επηρεάζουν την κατανάλωση. Μολονότι σε επίπεδο πρώτου εξαμήνου συνολικά τα γαλακτοκομικά καταγράφουν οριακή μείωση σε όγκο πωλήσεων της τάξεως του 0,6%, η διεύρυνση της παρουσίας της ιδιωτικής ετικέτας στην κατηγορία εντείνει σημαντικά τον ανταγωνισμό στον κλάδο, με τις γαλακτοβιομηχανίες να παραμένουν εγκλωβισμένες σε έναν φαύλο κύκλο προκειμένου να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν στα επιβαρυμένα λειτουργικά κόστη.