Skip to main content

Μέλισσα Κίκιζας: Αναπτυξιακή στρατηγική 4 αξόνων

Ενίσχυση εξαγωγών, περιορισμός κόστους, affordability και καινοτομία

Συνεχίζει απρόσκοπτα την στοχευμένη αναπτυξιακή της στρατηγική η Μέλισσα Κίκιζας, παρά τη διατήρηση των ισχυρών κλυδωνισμών σε λειτουργικά κόστη και κατανάλωση, διατηρώντας αλώβητο το «όραμα» της δημιουργίας μιας εταιρείας τροφίμων η οποία θα προσφέρει τη σοφία της ελληνικής διατροφής σε όλο το κόσμο.

Οι ιδιαίτερα θετικές επιδόσεις του 2022 σε συνδυασμό με την «αμυντική φύση» των ζυμαρικών, η σχετικά μεγάλη διασπορά του πιστωτικού κινδύνου αλλά κυρίως η άριστη κατάσταση στη ρευστότητα, αποτελούν ισχυρά εχέγγυα διασφάλισης σε μεγάλο βαθμό την ομαλή λειτουργία της εταιρείας. Οι βασικοί άξονες στους σχεδιασμούς της εταιρείας είναι η ενδυνάμωση της εξωστρέφειας, ο περιορισμός του  λειτουργικού κόστους και βελτίωση του affordability στα προϊόντα της και η εστίαση στην καινοτομία.

 Σημαντικές συνεργασίες στο εξωτερικό

Η περαιτέρω ενίσχυση της εξωστρέφειας βρίσκεται υψηλά στην στρατηγική της εταιρείας μετά και τις πολύ καλές επιδόσεις των εξαγωγών το 2022. Φέτος, η εταιρεία ενεργοποίησε δύο νέες συνεργασίες επί αμερικανικού εδάφους όπου η Μέλισσα έχει ήδη συνεργασία με την Walmart, ενώ σημαντική ανάπτυξη καταγράφεται στη Σαουδική Αραβία και τη Γαλλία.

Στην κατεύθυνση της στήριξης των εξαγωγών η εταιρεία ξεκίνησε τον Ιούνιο τη δημιουργία νέας γραμμής παραγωγή για μακρά ζυμαρικά, η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί στο τέλος του έτους, προκειμένου να ενισχύσει περαιτέρω την παραγωγική της δυναμική που σήμερα αφορά σε 100 χιλ. τόνους ζυμαρικών ετησίως κατατάσσοντας την Μέλισσα μέσα στους δέκα μεγαλύτερους παραγωγούς στην Ευρώπη. Η νέα επένδυση ύψους 18,6 εκατ ευρώ εντάσσεται στο πλάνο 2019-2024 ύψους 45 εκατ. ευρώ, ενώ για τη χρηματοδότησή της η εταιρεία υπέγραψε υπέγραψε το Μάιο σύμβαση κάλυψης κοινού ομολογιακού δανείου ποσού 11,6 εκατ ευρώ   με την Τράπεζα Eurobank Α.Ε. και το Ελληνικό Δημόσιο, καθώς εμπίπτει στον πυλώνα Εξωστρέφεια του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

«Άλμα» της Terra Creta

Σε ο,τι αφορά στην δραστηριότητα της Terra Creta, την οποία εξαγόρασε η Μέλισσα στα τέλη του 2021, για φέτος προσδοκάται ρυθμός ανάπτυξης περί το 30%. Να σημειωθεί ότι το 97% των πωλήσεων αφορά σε εξαγωγές, ενώ μέσα στο 2024 δρομολογείται και η πιο στοχευμένη είσοδος του σήματος στην εγχώρια λιανική.

Σε ο,τι αφορά στη πορεία της περσινής χρονιάς, το 2022 αποτέλεσε μια χρονιά «σταθμό» για την Μέλισσα.

Ο κύκλος εργασιών ενισχύθηκε σημαντικά τόσο λόγω της αύξησης των πωλήσεων όσο και της ενσωμάτωσης τη νέας δραστηριότητας ελαιολάδου μετά την απορρόφηση της θυγατρικής εταιρείας Terra Creta. Το 2022 η Μέλισσα αναδείχθηκε το νούμερο ένα brand ζυμαρικών στην Ελλάδα τόσο σε όγκο όσο και αξία.

Παράλληλα, η μεθοδική προσπάθεια για ανάπτυξη των εξαγωγών απέδωσε καρπούς, με τις διεθνείς πωλήσεις ζυμαρικών να  ενισχύονται κατά 77% οι οποίες  συνδυάστηκαν με τις εξαγωγές ελαιολάδου και πλέον ο κλάδος των εξαγωγών αποτελεί το 35% του συνολικού κύκλου εργασιών. Η ανάπτυξη των πωλήσεων οδήγησε σε σημαντική βελτίωση της κερδοφορίας σε σχέση με το 2021. Συγκεκριμένα ο κύκλος εργασιών του Ομίλου ανήλθε σε 124,6 εκατ. ευρώ αυξημένος κατά περίπου 60% σε σχέση με το 2021.

Τα προ φόρων κέρδη του ομίλου ανήλθαν σε 4,6 εκατ., εμφανίζοντας  αύξηση περαν του 400% σε σχέση με 0,96 εκατ. ευρώ το 2021.Τα καθαρά κέρδη του ομίλου ανήλθαν σε 3,3 εκατ ευρώ, σημειώνοντας εξίσου σημαντική αύξηση σε σχέση με την προηγούμενη χρήση, ανοίγοντας το δρόμο για την διανομή μερίσματος ύψους 1,2 εκατ. ευρώ.