Skip to main content

Αφοί Χαΐτογλου: Ανοδικό το 2022- Επενδύσεις 2,1 εκατ. ευρώ για «πράσινη» μετάβαση

Στη φετινή χρήση η εταιρεία προσβλέπει άνοδο του τζίρου της σε επίπεδα άνω των 100 εκατ. ευρώ.

Άνοδο τζίρου 10%, προερχόμενη από οργανική ανάπτυξη και όχι από ανατιμήσεις και άνοδο των εξαγωγών της, πέτυχε στη χρήση 2022 η Αφοί Χαΐτογλου ΑΒΕΕ. Όπως τονίζει μάλιστα στη «Ν» ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Κώστας Χαΐτογλου, στη φετινή χρήση η εταιρεία βάζει πλώρη για νέα άνοδο των εξαγωγών της, που για το 2022 αντιστοιχούν στο 47%-48% του τζίρου της, ο οποίος εκτιμάται ότι σε ενοποιημένο επίπεδο διαμορφώθηκε στα 94 εκατ.ευρώ.

Παράλληλα με την συνεχή ενίσχυση της εξωστρέφειάς της η εταιρεία δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην «πράσινη» μετάβασή της. Στην κατεύθυνση αυτή, πρόσφατα προχώρησε στην εγκατάσταση φωτοβολταϊκού συστήματος (Net-metering) 600 kWp στο εργοστάσιό της στο Καλοχώρι Θεσσαλονίκης. Η εκτιμώμενη απόδοση του φωτοβολταϊκού συστήματος ανέρχεται στις 870.000 kWh ανά έτος, ενώ η μείωση των ετησίων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στο εργοστάσιο υπολογίζεται στους 300 τόνους ετησίως, ποσότητα που όπως επισημαίνεται από την εταιρεία αντιστοιχεί σε περίπου 270 στρέμματα δέντρων.

Η καθαρή ενέργεια που παράγεται θα χρησιμοποιείται στην παραγωγή των προϊόντων της εταιρείας, μειώνοντας την εξάρτησή της από την παραδοσιακή ενέργεια.  Η εν λόγω επένδυση, όπως αναφέρει ο κ.Χαΐτογλου, ήταν της τάξης των 600.000 ευρώ και πραγματοποιήθηκε εξολοκλήρου με ιδία κεφάλαια της Αφοί Χαΐτογλου ΑΒΕΕ, με ανάδοχο του έργου για την αδειοδότηση, μελέτη και κατασκευή του έργου την ΑΕΝΑΟΣ Ενεργειακά Συστήματα. Όπως προσθέτει ο κ.Χαΐτογλου, στις αρχές του 2024 θα ακολουθήσει πρόσθετη ανάλογη ενεργειακή επένδυση ύψους 1,5 εκατ. ευρώ.

Στη φετινή χρήση η εταιρεία προσβλέπει άνοδο του τζίρου της σε επίπεδα άνω των 100 εκατ. ευρώ, συνεχίζοντας την ανοδική πορεία του 2022 και 2021 και με νέα άνοδο των εξαγωγών  τόσο των κλασικών της προϊόντων, όπως το ταχίνι, όσο και των ειδικών προϊόντων που παράγει για αγορές του εξωτερικού. Η στρατηγική της εταιρείας τα τελευταία χρόνια, εξάλλου, εστιάζει σε δύο πυλώνες: την εξωστρέφεια και το «χτίσιμο» σταθερών συνεργασιών τόσο σε εγχώριο, όσο και σε διεθνές επίπεδο.

Αξίζει να σημειωθεί στο πλαίσιο αυτό ότι εδώ και μερικούς μήνες  η εταιρεία διεύρυνε την παρουσία της επί αμερικανικού εδάφους, εισερχόμενη στο σύνολο του δικτύου καταστημάτων της Walmart, ενώ γενικότερα οι ΗΠΑ αποτελούν αγορά-ναυαρχίδα των εξαγωγών της.

Όσον αφορά τη δραστηριότητά της στον τομέα των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας που παράγει για τρίτους, διαμορφώνεται κάτω από το 30% στην εγχώρια αγορά, ενώ συμπεριλαμβάνοντας και τις διεθνείς συνεργασίες αγγίζει το 50%.

Το 2019 η εταιρεία προχώρησε σε ένα οικονομικό «νοικοκύρεμα», προχωρώντας σε ρύθμιση δανείου 130 εκατ. ευρώ. Αυτή η εξέλιξη την «απελευθέρωσε», ώστε να εστιάσει στην αύξηση των πωλήσεων σε προϊόντα με υψηλή προστιθέμενη αξία και έτσι ξεπέρασε τα 83 εκατ. ευρώ πωλήσεων το 2021 και έπιασε τα 94 εκατ. ευρώ το 2022.