Skip to main content

Avis Hellas: 400 εκατ. για ηλεκτροκίνητα και υβριδικά οχήματα

Η Avis Hellas αύξησε κατά 20,7%, σε 35,2 εκατ. ευρώ, τα κέρδη προ φόρων.

Σε ανανεώση του στόλου της με ηλεκτροκίνητα και υβριδικά οχήματα, επένδυση ύψους 400 εκατ. ευρώ, με το 50% να προέρχεται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, προχωρεί η Avis Hellas. Τα υπόλοιπα 200 εκατ. ευρώ της επένδυσης θα προέλθουν 80 εκατ. από ίδια κεφάλαια και 120 εκατ. ευρώ θα εξασφαλιστούν μέσω τραπεζικού δανεισμού. Στη χρήση του 2022 η Avis Hellas αύξησε κατά 17,8% τον κύκλο εργασιών της, σε 231 εκατ. ευρώ, και ενίσχυσε κατά 20% τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA), σε 123,2 εκατ. ευρώ.

Η Avis Hellas αύξησε κατά 20,7%, σε 35,2 εκατ. ευρώ, τα κέρδη προ φόρων, που είναι μεγαλύτερα κατά 4,5 εκατ. ευρώ σε σύγκριση και με το 2019 οπότε είχαν εμφανίσει ρεκόρ. Πέρυσι ο στόλος των μακροχρόνιων μισθώσεων εμφάνισε αύξηση κατά 15%, με ιστορικό υψηλό αριθμό 5.000 παραγγελιών, που αποδίδεται στην έλλειψη ημιαγωγών που συνεχίζει να έχει σημαντικό αντίκτυπο στη δυνατότητα των αυτοκινητοβιομηχανιών να παραδίδουν νέα αυτοκίνητα.

Στις βραχυχρόνιες ενοικιάσεις, τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 55% σε ετήσια βάση λόγω των αυξημένων επιδόσεων του τουρισμού, της αναβάθμισης του δικτύου της Avis και της διεύρυνσης των μεριδίων αγοράς. Επίσης, η υπηρεσία ευέλικτης μίσθωσης αυτοκινήτων Switch, που λάνσαρε το 2022 η Avis, προσέλκυσε, κατά την περασμένη χρονιά, περισσότερους από 1.500 χρήστες. Στόχος της εταιρείας, η οποία διαθέτει στόλο άνω των 52.000 οχημάτων, είναι έως τα τέλη της χρονιάς να περιλαμβάνει 12.000 ηλεκτροκίνητα και υβριδικά αυτοκίνητα. Στο πλαίσιο αυτό η εταιρεία, προκειμένου να παρέχει ολοκληρωμένες υπηρεσίες ηλεκτροκίνησης, βρίσκεται σε συζητήσεις με μεγάλους παρόχους για την ανάπτυξη δικτύου φορτιστών στις εγκαταστάσεις των πελατών της.

Τέλος, ο τομέας των βραχυχρόνιων μισθώσεων (rent-a-car) προσελκύει ισχυρή ζήτηση, που δεν προέρχεται μόνο από τους τουρίστες, αλλά και από όσους πραγματοποιούν εταιρικά ταξίδια ή δεν έχουν δικό τους αυτοκίνητο. Εν τω μεταξύ, ο κλάδος δεν βρίσκεται αντιμέτωπος μόνο με αυξημένο πληθωρισμό και κόστος κεφαλαίου, αλλά και με ζητήματα όπως η αύξηση, έως και κατά 40%, του κόστους των ανταλλακτικών, τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα, αλλά και η σημαντική αύξηση των κλοπών αυτοκινήτων