Από την έντυπη έκδοση
Της Βάσως Βεγίρη
[email protected]
Με αύξηση της προ φόρων κερδοφορίας της κατά 160% και διαμόρφωσή της στο επίπεδο του 1 εκατ. ευρώ εκτιμάται ότι έκλεισε τη χρήση του 2021 η Ioniki (Ιωνική Σφολιάτα Α.Ε.), καταγράφοντας παράλληλη άνοδο πωλήσεων 15% και εξαγωγών 30%, με τον τζίρο της να διαμορφώνεται στα 20,1 εκατ. ευρώ και βάζει πλώρη για το 2022 για τα 26 εκατ. ευρώ.
Η ανοδική πορεία της εταιρείας το 2021, παρά τα συνεχιζόμενα προβλήματα που προκαλεί η πανδημία του νέου κορονοϊού, όπως επισημαίνει στη «Ν» ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Γιώργος Πορτοκαλίδης, προέρχεται από τον τομέα του retail εντός συνόρων και από τις εξαγωγές επίσης στον τομέα του retail, με την εταιρεία να έχει προσθέσει την περσινή χρονιά στους εξαγωγικούς της προορισμούς με το brand «Filosophy» νέες αγορές στην Ευρώπη, όπως και τις ΗΠΑ, τη Σαουδική Αραβία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.
Τόσο στην ελληνική αγορά όσο και εξαγωγικά η Ioniki, που εδρεύει στο 1ο χλμ. Νεοχωρούδας – Ωραιοκάστρου Θεσσαλονίκης και διαθέτει επίσης υποκαταστήματα σε Αττική (Παιανία) και Κρήτη, διαθέτει δικά της επώνυμα προϊόντα, αλλά και private label σειρές για τις περισσότερες μεγάλες ελληνικές αλυσίδες σούπερ μάρκετ, όπως και για μεγάλα δίκτυα λιανεμπορίου στο εξωτερικό.
Για το 2022 η εταιρεία, σύμφωνα με τον κ. Πορτοκαλίδη, βάζει στόχο την περαιτέρω αύξηση των μεγεθών της, με άνοδο του τζίρου στα 26 εκατ. ευρώ και του EBITA στα 3 εκατ. ευρώ έναντι 1,8 εκατ. ευρώ στη χρήση του 2021, ενώ θα δώσει εφεξής ιδιαίτερο βάρος στον τομέα των plant-based προϊόντων της και την προώθησή τους στο εξωτερικό. Στον τομέα αυτό έχει συνάψει αποκλειστική συμφωνία συνεργασίας για την Ελλάδα με την εταιρεία Beyond Meat και στην κατεύθυνση αυτή ήδη σχεδιάζονται και θα κυκλοφορήσουν προσεχώς τρία νέα προϊόντα (πιτοειδή) για τις αγορές του εξωτερικού.
Αξίζει, επίσης, να σημειωθεί ότι για τον πρώτο κωδικό Greek Plant-based Beyond meat pie έχει ήδη συναφθεί συμφωνία για τοποθέτησή του στον πολυεθνικό Όμιλο Costco, στα παραρτήματα Costco UK, Costco Γαλλίας, Ιρλανδίας και Σουηδίας.
Προτεραιότητα για το 2022, επίσης, αποτελεί, πάντοτε σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας, και η ενίσχυση του καταλόγου των προϊόντων horeca που παράγει, όσο περισσότερο υποχωρεί η πανδημία του Covid-19. Αξίζει να σημειωθεί ότι προϊόντα της έχουν εισέλθει επίσης δυναμικά στα Group Casino της Γαλλίας, που αριθμούν πάνω από 600 καταστήματα.
Περαιτέρω, η εταιρεία σκοπεύει εφόσον πετύχει τους οικονομικούς στόχους της για τη φετινή χρήση και αξιοποιώντας τον νέο αναπτυξιακό νόμο να προχωρήσει σε μεγάλη επένδυση (της τάξης των 20 εκατ. ευρώ) για τη δημιουργία νέας υπερσύγχρονης μονάδας παραγωγής σφολιατοειδών και όχι μόνο, σε βιομηχανικό ακίνητο 40 στρεμμάτων στη ΒΙΠΕ Σίνδου, που απέκτησε στο πλαίσιο του προηγούμενου επενδυτικού της προγράμματος, συνολικού ύψους 7 εκατ. ευρώ, το οποίο ολοκληρώθηκε στις αρχές του 2021.