Skip to main content

Μια νέα ελληνική startup στο διεθνές πεδίο GovTech

Από την έντυπη έκδοση

Στη Σοφία Εμμανουήλ
[email protected]

Με κύκλο εργασιών που τριπλασιάζεται από χρόνο σε χρόνο, η Novoville, η startup που αναπτύσσει την ομώνυμη ηλεκτρονική πλατφόρμα εξυπηρέτησης αιτημάτων πολιτών συνεργαζόμενη με φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, μεγαλώνει γρήγορα και από μια μικρή νεοφυής εταιρεία γίνεται διεθνής παίκτης του τομέα Government Technology (GovTech).

Η εταιρεία διαθέτει γραφεία σε Ελλάδα και Ηνωμένο Βασίλειο, προσφέροντας ψηφιακά εργαλεία σε πάνω από 65 πόλεις, ενώ φέρεται να έχει διενεργήσει επαφές στην Ελβετία, προετοιμάζοντας το ντεμπούτο της στην τοπική αγορά μόλις οι υγειονομικές συνθήκες επιτρέψουν τις απαραίτητες ταξιδιωτικές μετακινήσεις για τη σύναψη συμφωνίας.

Από την ιδέα στην πράξη

Σημειώνεται ότι η Novoville ξεκίνησε τη δραστηριότητά της το 2016 από τον Φώτη Ταλάντζη (CEO και Co-founder) και τον Ηρακλή Μπουραντά (COO και Co-founder), που χρηματοδότησαν με ίδια κεφάλαια την αρχική ιδέα. Ανέπτυξαν μια ενιαία ηλεκτρονική πλατφόρμα προώθησης της συμμετοχής και της διάδρασης δήμου – δημότη, καθιστώντας προσβάσιμες, διαφανείς και αποτελεσματικές τις δημοτικές υπηρεσίες, γλιτώνοντας έτσι τους δημότες από προβλήματα γραφειοκρατίας και προσφέροντας στους δήμους ένα εργαλείο επικοινωνίας και εξοικονόμησης πόρων.

Όπως εξηγεί στη «Ν» ο κ. Ταλάντζης, όταν η πρόταση της Novoville άρχισε να αποκτά ενδιαφέρον για τους δήμους, τότε απαιτήθηκαν κεφάλαια για ανάπτυξη. Έτσι, λοιπόν, οι δύο συνεργάτες αναζήτησαν χρηματοδότηση μέσω του fund PJ Tech Catalyst της Τράπεζας Πειραιώς, ενώ ακολούθησε ένας δεύτερος γύρος χρηματοδότησης πριν από περίπου δύο χρόνια, στον οποίο ηγήθηκε η βρετανική Beacon Capital και συμμετείχαν, μεταξύ άλλων, οι Uni.Fund, VentureFriends και iQbility. Συνολικά η εταιρεία απορρόφησε κεφάλαια 1,6 εκατ. λιρών ή περίπου 1,75 εκατ. ευρώ, με τα οποία χρηματοδότησε τις νέες εγκαταστάσεις της στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Η δραστηριότητα

«Συνειδητά έχουμε κρατήσει όλη την ομάδα development στην Ελλάδα, ενώ στην Αγγλία αναπτύσσουμε πωλήσεις και business development», τονίζει ο κ. Ταλάντζης περιγράφοντας τη δραστηριότητα της Novoville, που απασχολεί 16 άτομα προσωπικό και αναμένεται να φτάσει τα 20 μέχρι το τέλος του 2020. Όπως εξηγεί, η εταιρεία αναπτύσσει δραστηριότητα σε δύο διακριτά μέρη: τις δωρεάν εφαρμογές για τους πολίτες ώστε αυτοί να έχουν πρόσβαση στις υπηρεσίες του δήμου με ψηφιακά εργαλεία που προτιμούν (mobile apps, web, chatbots, κοινωνικά δίκτυα κ.ά.) και την παροχή στους δήμους ενός διαχειριστικού συστήματος που συγκεντρώνει πληροφορίες από τη χρήση των εφαρμογών από τους δημότες. Ο κ. Ταλάντζης τονίζει ότι από την υποβολή ενός αιτήματος ή την πληρωμή ενός εισιτηρίου στάθμευσης μέχρι τη συμμετοχή σε μια διαβούλευση για ένα τοπικό ζήτημα, η πλατφόρμα επιτρέπει την απρόσκοπτη διάδραση με τρόπο διαφανή και άμεσο. Η αποστολή αιτημάτων γίνεται απλά μέσω της δωρεάν εφαρμογής Novoville για smartphones και παραλαμβάνονται από την αρμόδια υπηρεσία του δήμου, ενώ ο δημότης λαμβάνει ενημερώσεις για την πορεία επίλυσής του. Επίσης, μέσω της πλατφόρμας οι δημότες μπορούν να κάνουν ηλεκτρονικές πληρωμές και αιτήσεις, αλλά και να παρκάρουν έξυπνα και γρήγορα.

Ισχυρή ανάπτυξη

Τα έσοδα της Novoville προέρχονται από τις συμβάσεις που συνάπτει με τους δήμους. Αν και δραστηριοποιούνται κι άλλοι παίκτες στην αγορά, δεν φαίνεται να φοβάται τον ανταγωνισμό, καθώς οι άλλες εταιρείες της αγοράς αναπτύσσουν παρουσία κυρίως στις κάθετες δράσεις της Novoville, π.χ. παρέχουν υπηρεσίες μόνο για τη στάθμευση, σε αντίθεση με τη δική της πλατφόρμα που προσφέρει οριζόντια το σύνολο των υπηρεσιών. Ενδεικτικό, επίσης, είναι ότι διαθέτει μια βάση πελατών σε 52 νομούς, όταν ο επόμενος παίκτης στην κατάταξη διαθέτει 2 έως 3. Η στρατηγική για το μέλλον προβλέπει βελτίωση προϊόντων και γεωγραφική επέκταση, σύμφωνα με το επιτελείο της Novoville, το οποίο δέχεται φλερτ από ενδιαφερόμενους επενδυτές. Δέλεαρ αποτελεί η ραγδαία ανάπτυξη της εταιρείας, η οποία προβλέπεται να έχει επεκτείνει τη δράση της σε πέντε ευρωπαϊκές χώρες σε μια τριετία, πολλαπλασιάζοντας τα έσοδά της, τα οποία εκτιμάται ότι σε μια πενταετία θα προσεγγίζουν τα 20 με 30 εκατ. λίρες.

Η πανδημία

Σημειώνεται επίσης ότι οι υπηρεσίες της Novoville ήρθαν να απαντήσουν στις έκτακτες ανάγκες που δημιούργησε η πανδημία. Η πλατφόρμα έφτασε να υποδέχεται 800 αιτήματα την ημέρα μόνο από τον Δήμο Αθηναίων, ενώ το γραφείο της Αθήνας πέρασε σε κερδοφορία χάρη στην υψηλή ζήτηση ψηφιακών υπηρεσιών. Επίσης, η Novoville επιλέχθηκε από τον δήμο του Εδιμβούργου για να συμβάλλει στην ψηφιακή διαχείριση των κοινόχρηστων χώρων του κτηριακού αποθέματός του, ενώ μαζί με τη βρετανική Peopletoo επιλέχθηκαν κατόπιν διαγωνιστικής διαδικασίας από τον οργανισμό NHSX του βρετανικού συστήματος υγείας NHS για να λανσάρουν μια νέα ψηφιακή υπηρεσία συνολικής διαχείρισης εθελοντών και διασύνδεσής τους με τις κοινωνικές υπηρεσίες.